Gå till innehåll

Byta utväxling i TGB portalaxlar


Gäst pzn

Rekommendera Poster

Har kollat lite närmare och det verkar som om diffspärren sitter på "fel" sida om man skiftar diffen mellan en fram och bakaxel. Det är alltså inga problem att byta sida på spärren när hela diffen är lös?

 

Någon som har en bild på en lös diff så man ser hur det ser ut innan man börjar.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ne, har ju ingen bild, men det är väldigt smidigt faktiskt...

Se bara upp med att du inte vänder klumpen upp och ner, då går framaxlen bakåt och bakaxlen framåt.. Har hänt mer än en gång. Dock inte jag själv som råkat ut för det! PDT_Armataz_02_41.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går jättebra att byta axelväxel mellan 11:a och 20 och även mellan fram och bakaxel, inga problem alls (men eftersom det är olika utväxling måste man såklart byta i båda/alla axlarna). Alla axelväxlarna är mao likadana förutom utväxlingen.

Jag kör med axelväxlar från en 20:bil för att för behagligare utväxling i skogen i min 303'a. Otroligt mycket bättre och smidigare.

Bild finns här:  http://www.offrd.se/gallery/Tech/Volvo%20C303%20portal-axle/

mvh Peter

petgus2009-01-25 14:14:12
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...