Gå till innehåll

Renoveringstråd Sugga


Gäst micke86

Rekommendera Poster

  • 7 months later...

Hej! Jag undrar vad ni kör med för olja i fördelningslådan och i axlar fram och bak? Skulle behöva byta i min då det nog är länge sedan det är gjort.

 

Tjena! Skulle tro att det är samma axlar och fördelningslåda som startbil och 912, där säger instruktionsboken transmissionsolja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Jag undrar vad ni kör med för olja i fördelningslådan och i axlar fram och bak? Skulle behöva byta i min då det nog är länge sedan det är gjor

Jag använder Agrols hypoid 80w-90 GL4 för det mesta,just nu tror jag det är Agrol 80w-140 GL5 i axlar,växellåda och fördelningslåda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var in på sidan eran och kollade på några filmer när ni körde, ser kul ut. Vad kostar det att hyra den? Har ni långt till Hammerdal? Har en kollega där som anordnar en åkerfest i slutet av juni och dom söker terrängbilsförare för att köra lite gjuttja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag kan tänka mig några saker.

Om den låter ok på tomgång så hade jag kollat förgasaren.

 

Jag hade även kollat om fördelaren sitter riktigt och inte har börjat rotera i fästet.

Låter den som att den går på alla cylindrarna? Annars kolla tändkablarna och tändstiften.

 

/Jonny

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycke riktigt så var det bla. Förgasaren, den drog luft mellan botten och mittendelen av gasaren. Men sen så gick den fortfarande dåligt. När jag köpte bilen gick den inte att köra pga. Dålig bränslepump och jag fick då inte tag på repsats till den så ja satt dit en elpump. Nu när vi grejade med bilen så hittade farsan sin repsats till pumpen på hans Ferguson och tada. Så nu går den på originalpumpen och går mycket bättre än vad den gjorde med elpumpen.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...
  • 2 months later...

Hejsan.

Jag vet inte om du fortfarande behöver backspegel men efter en snabb sökning hittade jag sidobackspeglar som smått påminner om de som sitter på min; Mina är dock smalare: http://www.lindqvist-msk.se/produkt.php?art=44000 .

Man får väl blästra dem och måla dem i samma kulör som bilen, men jag har sett att suggorna också tycks ha kommit med runda sidobackspeglar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 3 months later...

Håller nu på med att se över axlar m.m. På suggan och var då upp med knutarna fram. I vänstra knuten hade ja olja och i högra hade ja fett!? Vad ska de va? Ser ju samtidigt inte att det finns någon tätning mellan knuten och axelxäxeln.

 

Det ska vara fett i knutarna.

Det ska sitta en tätring en liten bit in i axelhöljet som ska hålla oljan borta från knutarna. 

Har för mig att jag har sett byte av sånna i en annan tråd här men kan inte komma ihåg vilken det var :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 8 months later...

H.hansen hade du fotat fästena till spaden och yxan? Om du orkar kan du även måtta upp dom so vore du en klippa! Nu undrar jag om någon här har renoverat bromsar på en sugga? Har fått tag i allt nu förutom tätgummit som sitter utanpå bromscylindern, den som skyddar mot inträngande smuts, två per cylinder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...