Gäst micke86 Postad 11 Mars , 2010 Rapport Share Postad 11 Mars , 2010 Ja e i nästan samma sits och jag har haft min i 2 1/2 år men ja har målat den Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst bloodwheel Postad 14 Mars , 2010 Rapport Share Postad 14 Mars , 2010 bilder Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst micke86 Postad 21 Mars , 2010 Rapport Share Postad 21 Mars , 2010 Ihopmonterad förutom lite småsaker. Så nu dags för start Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Bajon1 Postad 21 Mars , 2010 Rapport Share Postad 21 Mars , 2010 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Edis Postad 21 Mars , 2010 Rapport Share Postad 21 Mars , 2010 Grymt frän!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst fremar Postad 21 Mars , 2010 Rapport Share Postad 21 Mars , 2010 Ihopmonterad förutom lite småsaker. Så nu dags för start Verkligen ett snyggt bygge. Det har du gjort bra. Lite avis blir man allt. /MARTIN Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst bloodwheel Postad 22 Mars , 2010 Rapport Share Postad 22 Mars , 2010 grymt grabben ,grymt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst micke86 Postad 28 April , 2010 Rapport Share Postad 28 April , 2010 Någon som har satt in styrservo på sugga och som har tips på vad man ska använda och möjligen bilder? Och är det någon som har några roliga tillbehör eller delar till sugga över, så e jag intresserad skicka gärna pm isåfall Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Kalkyl Postad 29 April , 2010 Rapport Share Postad 29 April , 2010 Min TL11 har stryservo från Scania skak4*. Sitter som gjuten, ser ut som standard, vilket det naturligtvis borde har varit. Stor och kraftig pump och en enorm snäcka. Kan maila bilder. * Tror att det riktiga namnet på den är Scania 36. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst janper Postad 29 April , 2010 Rapport Share Postad 29 April , 2010 Scania 36 har mig veterligen inte servostyrning men Scania 50 Super har både servo styrning och turbo! Ser likadan ut på utsidan. mvh JP Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Kalkyl Postad 29 April , 2010 Rapport Share Postad 29 April , 2010 Då stämmer säkert det.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst micke86 Postad 29 April , 2010 Rapport Share Postad 29 April , 2010 Ni har inge bilder på hur det ser ut? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst micke86 Postad 19 Maj , 2010 Rapport Share Postad 19 Maj , 2010 Nogon som har dragit om bromsrören poå sugga? Jag var i helgen ute och körde suggan, så nu går den igen Men då så var jag tvungen att köra av bromsrören till vänster hjul bak:( TUMME UPP. T-kopplingen måste bytas plus röret till den. Någon som har tips på om man kan byta till något annat som finns på marknaden? eller hur man ska göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Puppe Postad 19 Maj , 2010 Rapport Share Postad 19 Maj , 2010 Har precis gjort samma sak på min Valp!Om det är vanlig standarddimension på bromsröret så kan Mekonomen hjälpa dig med att stuka till ändarna. Det kostar 100 spänn/meter för färdigstukat bromsrör i koppar. Förgreningen (T-kopplingen) vete tusan var du kan hitta, men pröva Altyco Parts i Huddinge. Lycka till! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst OBELIX Postad 20 Maj , 2010 Rapport Share Postad 20 Maj , 2010 Puppe, Vad menar du med att stuka till ändarna? Böja rören, eller göra en kona på dom? Jag har köpt Biltemas koningsverktyg- och det funkar jäkligt bra, Kostar några hundralappar men är intjänad redan på första bilen om man ska byta alla rör. SKREV OBELIX Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Hassefan is back Postad 20 Maj , 2010 Rapport Share Postad 20 Maj , 2010 Tummen upp på Obelixen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Puppe Postad 20 Maj , 2010 Rapport Share Postad 20 Maj , 2010 Kona rören hette det visst. Toppen med klargöranden! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst fremar Postad 20 Maj , 2010 Rapport Share Postad 20 Maj , 2010 Ja, skaffa ett koningsverktyg, precis som Obelix säger så tjänar man in dom pengarna ganska omgående. O det är inte alls några svårighetar att kona ett bromsrör. Ett koningsverktyg o några meter bromsrör borde va standard i varje mans garage. //MARTIN Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Fmek Postad 20 Maj , 2010 Rapport Share Postad 20 Maj , 2010 Jag kan också intyga att Biltemas billigaste koningsverktyg funkar helt OK, men som bättrevetare måste jag påpeka att det egentligen heter kragningsverktyg. /Anders Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst OBELIX Postad 20 Maj , 2010 Rapport Share Postad 20 Maj , 2010 Jag kan även rekommendera Biltemas specialtång för att böja rören, ger perfekta böjar utan risk att böja av rören. Nr 12-118, kostar 179 Kr. Och dubbelkoningsverktyget har nummer 19-837 och kostar 299 Kr. Ser lite smäck ut- men funkar riktigt bra. Men prova att göra några konor först så man får in snitsen innan man ska göra en "riktig" kona. Och glöm för allt i världen inte att trä dit nippeln åt rätt håll på röret INNAN ni gör konan.......... SKREV OBELIX Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Ake64 Postad 20 Maj , 2010 Rapport Share Postad 20 Maj , 2010 ....och ett litet tips till. Det är lätt att knäcka den lilla tappen som man stoppar in i röret när man ska kona så lite försiktighet kan vara på sin plats. mvh Åke Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Beau Postad 21 Maj , 2010 Rapport Share Postad 21 Maj , 2010 En del butiker ex.vis Gundes bilshop i Sunne konar bromsrören gratis om du köper kopparrören där. Men dom är kanske på utdöende dom mindre biltillbehörsaffärerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst micke86 Postad 21 Juni , 2010 Rapport Share Postad 21 Juni , 2010 Nu har jag en fråg som dock inte rör sugga men som jag hoppas ni kan hjälpa mig med. De e så att en kompis har en ford scorpio från slutet av 80-talet. Laddningen på bilen fungerar inte fören han har rusat upp bilen. Då lyser laddlampan men laddar. Innan han varvat upp den så är lampan släckt och laddar inget Vad kan detta var för fel? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst speedy Postad 21 Juni , 2010 Rapport Share Postad 21 Juni , 2010 Nu har jag en fråg som dock inte rör sugga men som jag hoppas ni kan hjälpa mig med. De e så att en kompis har en ford scorpio från slutet av 80-talet. Laddningen på bilen fungerar inte fören han har rusat upp bilen. Då lyser laddlampan men laddar. Innan han varvat upp den så är lampan släckt och laddar inget Vad kan detta var för fel? Bytt børster Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Ake64 Postad 21 Juni , 2010 Rapport Share Postad 21 Juni , 2010 Skulle vara intressant att veta hur den beter sig innan han startat bilen. - Tänds laddningslampan när han slår på tändningen? - Har han problem med någon annan kontrollampa som tänds eller inte tänds spm den ska? Edit: En fråga till. Det närmaste jag hade i kretsschemaväg var till Escort 81-89 och den använder magnetiseringen (61) även till en elektrisk choke. Sjutton vet varför det är så men kan Scorpion ha något liknande? Ake642010-06-21 21:10:41 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.