Gäst malaurin Postad 13 Mars , 2009 Rapport Share Postad 13 Mars , 2009 Gammal tråd, men jag skulle vara intresserad. Hur lär man sig annars? Trial & error är ju en beprövad metod, men dyr om det mest blir error... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Seglarn Postad 14 Mars , 2009 Rapport Share Postad 14 Mars , 2009 Håller med "malaurin". Visst kan det vara bra med utbildning. Beror kanske på vad man vill med sin "terrängkörning". Finns ju många som prioriterar att sitta fast o sprätta lera. Andra försöker ta sig från A till B, även om terrängen är besvärlig. Förstår också den som tycker att en militär instruktör kanske är tråkig men utan tvekan finns det mycket kompetens att hämta i försvaret när det gäller terrängkörning, bärgningsmetoder mm. Som jag skrivit i något tidigare inlägg tror jag att en kontakt med det som förr hette KBM numera MSB (myndigheten för samhällsskydd o beredskap) sannolikt skulle vara till fördel för vårt intresse, när det gäller möjligheten att använda militära övningsfält för våra träffar o utbildningar. Ett problem är ju dock at terrängbil.net inte är en förening/klubb vid ev kontakt med myndighetssverige. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Teddan Postad 15 Mars , 2009 Rapport Share Postad 15 Mars , 2009 Jag är intresserad! Vore kanon att kunna ta sig fram mellan A och B med finess med lite säkert vinschande också. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Svana Postad 13 November , 2010 Rapport Share Postad 13 November , 2010 Jag tror detta skulle vara intressant för alla oss här. Men, är det någon som vill dra denna tråd ett steg närmare verklighet? Verkar som det rann ut litegrann i sanden.. /svana Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst H.Hansen Postad 13 November , 2010 Rapport Share Postad 13 November , 2010 Ja nu är ju jag inte någon expert på terrängkörning. Men har väl i alla fall varit med några år, och har en bakgrund både som bilbärgare och allsköns maskin körning i terräng samt en hel del lastbils körande. så ett och annat kanske man skulle kunna tippsa om. Men det stora bekymret är ju plats, landet är både långt och brett på vissa ställen. Är övertygat om att det skulle gå att hyra in sej på ett område med tillstånd för körning och övning, och ha en dag eller helg på sej för just terrängutbildning. Nu är ju min vana av just bilen jag äger i dag väldigt ny även för mej, så jag skulle gärna lära mej mer om just dens egenskaper själv. Kanske något för en klubb att ta tag i. Jag kan ju visserligen höra med Olerum om det gick bra att öva där, det är nog lagomt stort och har mågna olika svårighetsgrader, samt jag vet att det finns bra kunskaper i just terrängkörning bland många där. Men om jag är rätt person att "lära ut " något vete tusan Dock finns det ju många fler här som har massor av år av erfarenhet , samt av väldigt många av de olika fordonen som vi använder oss av, De får gärna komma och undervisa , För mark skulle det säkert gå att skaka fram här Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Hassefan is back Postad 13 November , 2010 Rapport Share Postad 13 November , 2010 Inom försvaret finns det många bra och duktiga instuktörer, jag själv lär ut svårare terrängkörning för våra förare i komp, och i dec så är det en annan bataljon som vill låta sina förare bli utbildade av mig... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst H.Hansen Postad 14 November , 2010 Rapport Share Postad 14 November , 2010 Betyder det att du skulle kunna tänka dej att komma till en mer cental punkt i sverige och vara instruktör en dag eller Två ?, det beror ju på hur många det blir och hur ingående man skall vara på hur lång tid det tar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.