Gå till innehåll

L3314HT


Gäst Sören

Rekommendera Poster

Ja Sören, tack självPDT_Armataz_02_02.gif Det var en fantastiskt fin tripp, och besöket hos dej var en klar höjdpunkt. Jag har hämtat paketet på ICA, och dom kommer sitta "kroppsnära"

 

Ska kolla på skroten i veckan nu när jag börjar jobba, så ska du få ett paket i retur snart.

 

SKREV OBELIX
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ska se om jag hittar ett elschema för upplysning.

 

Jag ska snoka lite i gömmorna vid tillfälle. Med lite tur kanske jag kan hitta något matnyttigt.

 

nvh Åke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag varit på besök hos den vita valpen och hans husse för att ta lite bilder och få lite nya ideer så här kommer 2 bilder på den "gamle"

 

CRN.JPG

 

Här står han och slumrar i väntan på att husse ska få lite tid över för en genomgång.

 

Tak.JPG

 

Och här fick jag goda ideer hur man kan göra med inredningen. Hela bilens inredning

är av trä och svart galon, väldigt smakfullt.

Ja, nu snurrar tankarna för fullt i huvudet igen och suget att fortsätta är förstärkt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för de Sgt.Trouble, Men nu ska jag inte ta åt mig äran för de, för karossen var redan ombyggd när jag tog över staffetpinnen och jag har bara fortsatt att färdigställa de som förra ägaren inte hann med innan sankte Pär kallade in honom.

Men jag är nöjd med resultatet så här långt och hoppas att jag ska kunna besiktiga nästa sommar och få prova om allt funkar som de ska för att senare fortsätta att bygga vidare med skivbromsar och servostyrning, även en automat står på önskelistan men vet inte vad som passar bäst för utrymme och utväxling. Så om någon där ute i syberrymden har monterat en automat i en valp med B20 motor så är ni välkommna med tipps jag är idel öra PDT_Armataz_02_44.gif.

Även intreserad av en rattstång med tillhörande ytterrör från snäckan och upp, för servobygget.

I dag har jag fått napp på en Whitespooke fälg till reserven, dom växer inte på träd i dag som dom gjorde förut.

Ja då jobbar jag väl vidare  och hoppas att de blir något reultat att visa här senare.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Nu sitter reservhjulet på plats på bakdörren, ser lite fläskigt ut med ett 35x12,5x15" men de är väl en vanesak PDT_Armataz_02_05.gif

Nu ska jag köra bilen till jobbet igen för att fortsätta färdigställa resten under vintern, får väl erkänna att de

börjar gå ganska tungt att jobba vidare, de är ju ett år sedan jag köpte valpen och har jobbat med den utan uppehåll

så de känns som man skulle behöva en "semester" från bygget, men en bit till ska jag försöka nå.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Ja det blir lite tungt att bara skruva, man vill ju köra  lite mellan varven,

men jag förstår att ett sådant projekt tar man inte ut i skogen förrän det är helt klart, Ja eller i alla fall relativt klart, för man blir väl aldrig klar PDT_Armataz_02_32.gif

Kör på med det du vill, så tar du en paus och hämtar lite inspiration och nya krafter, så har du den nog rullandes till våren, med det mesta klart PDT_Armataz_02_02.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du Hasse, du har så rätt, klar blir man aldrig PDT_Armataz_02_07.gif

Det är nog bara att bita ihop och fortsätta, kanske de bilr lite lättare när bilen kommer in i värmen och man har fullt ljus. Det börjar bli kallt och mörkt att vara ute i ett tält och skruva på kvällarna och så är jag nog lite bortskämd med att ha hela fabriken och dess utrustning för mig själv på kvällarna PDT_Armataz_02_02.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för de William, men de finns nog en hel del valpar som är finare där ute i landet, FMEK är ju ett exempel, en superrenovering och även Teddan har en kanonrenovering på gång hoppas att de bara löser sig med hans problem med en superidiot som förstör hans kaross.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Ja då har jag gjort som Hasse Hansen sa, göra något annat för att få tillbaka lusten att jobba vidare och de funkade. Så vad har jag hittat på då? Jo de här

 

Gaspedal.JPG

 

En helt onödig gaspedal, men i allafall skoj... Så i morgon åker jag upp på jobbet och fortsätter med att pyssla med el och lite svetsjobb för div fästen.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...
  • 5 years later...

Det var länge sedan jag skrev nått här och nu är ju Valpen i stort sett klar saknas bara några småprylar och så en besiktning då.

Ett par bilder på hur den ser ut färdig och lite minnen.

Nu är den här bilen ett avslutat kapitel och fortsätta med Weaseln  :wub:

 

 

 

 

post-4991-0-01657500-1520755507_thumb.jpg

post-4991-0-50220200-1520755557_thumb.jpg

post-4991-0-97487000-1520755599_thumb.jpg

post-4991-0-13106100-1520755641_thumb.jpg

post-4991-0-88990700-1520755737_thumb.jpg

post-4991-0-07446100-1520755977_thumb.jpg

post-4991-0-30752100-1520755997_thumb.jpg

post-4991-0-94457000-1520756018_thumb.jpg

post-4991-0-46147200-1520756062_thumb.jpg

  • Like 10
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...