Gå till innehåll

Knutkors


Gäst Juneee

Rekommendera Poster

Någon som vet hur mycket kardanaxeln ska vara ihoptryckt på en valp 1344? : ) 

 

Knutkors, någon som vet vars man får tag i det och vet måtten på dom ? : O
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror du har samma som c202 och de hette för u100 dvs samma som volvo efter 1974 samt de flesta jänkebilar.

kardanlängden beror väl på hur mycket höjd/sänk du åker, tänker du göra kardan själv välj rätt lång glidhylsa.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tar jag inte fel är det volvo 140-kors som ska användas och jag ANTAR de är samma som hos Amazon. Hur det är med V240 vet jag inte men 740 är helt annorlunda. Kostar småpengar hos Biltema men kvaliteten är tveksam, framför allt ojämn. När jag för 15 år sedan köpte nya till min Lada Niva (också där volvokors) var ett av dem helt oanvändbart då det hade djupa hack i lagerytorna! När jag väl bytt till nya biltemakors som SÅG bra ut körde jag säkert ett par 1000 mil och brötade hårt i skogen utan problem. Tror det följer med smörjnipplar också, vilket är prima!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 years later...
  • 2 weeks later...

Hej.

 

Kommer från en äldre lista på knutkors så art.nr kan vara ersätta.

 

Kardanstång diameter 44,5 mm           artnr  Volvo Lastvagnar/Personvagnar 672037 alt 1217606

 

kardanstång diameter 50,8 mm            artnr Volvo Personvagnar 231311 alt 1220998

 

 

(För att röra till det finnes även ett knut kors för kardanstångs diameter med 44,5 mm men med det stora lagerkopparna till 50,8 mm stång   artnr 3520997)

 

MVH

JP

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...