Gå till innehåll

TGB 30, framgångar och bakslag


Gäst Humlegaard

Rekommendera Poster

  • 3 weeks later...

Nu har min bil de nya däcken.

 

Min däckskontakt försökte med lite olika varianter, bl.a. den listen som nämnts i däckstråden och limning. Men de var inte nöjda med resultatet, nu har jag slang i och det fungerar utmärkt. Det gör att jag kan köra på 2 kg tryck om jag vill.

 

Bildbevis:

DSC_0197_zpsbb1310da.jpg

DSC_0198_zps9b96db9e.jpg

DSC_0199_zpse485ab17.jpg

 

Bekväma att köra på, hastighetsmätaren visar nu 10% mindre än med originaldäcken vid samma hastighet.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, kronans fälgar har hålen försänkta från båda hållen och sitter mellan två koniska muttrar, den inre påskruvad "baklänges" mot bromstrumman med konan utåt.

 

De tyska fälgarna har inte hålen försänkta på insidan mot trumman och därför ska de inre muttrarna inte användas med de fälgarna. Egentligen ska de yttre muttrarna bytas mot plana muttrar och en konisk bricka också, men i nödfall kan man nog använda originalmuttrarna, det har jag gjort på mina...  ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...