Gå till innehåll

Hastighetsmätarwire


Gäst itchingclimb

Rekommendera Poster

Gäst H.Hansen
jag har sv valpen vire i min 202 så det kan nog stämma

Men då måste ju alla C30x hastighets virar också funka.
För det är väl en sådan fördelningslåda på C202 orna och mätarwiren går ju från fördelningslådan PDT_Armataz_02_12.gif

Hm har nyss vaknat trots tiden på dygnet så jag kanske är ute och cyklar helt PDT_Armataz_02_15.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Kjell Niklasson

Det är samma artikelnummer på wiren på 202 och 303 enligt Volvo iallafall. 3314 har ett annat nummer i Volvo katalogerna, men det betyder ju inte att det inte skulle passa iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 years later...

Eftersom min var kortad för dom har bytt kaross till en samurai så går det nog korta lite till.

Då passar nog denna universal från Rinab i Ånge

Innerwire 31-280186 105:-   är dock bara 250cm

man får dock löda på konan som ska sitta på växellådsuttaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också valpen vajer på min och den är i kortaste laget, har dock någon original liggande som reserv.

 

Saknas vajer helt eller har den bara gått av?  Går det inte att korta ner det söndertrasade och skarva ihop den igen. 

 

Annars googla innervajer hastighetsmätare och första träffen 110:- för 2,5 meter vilket borde räcka

 

http://www.stenmarksmaskin.se/reservdelartillbehor/lynx-reservdelar/skoterdelar-eftermaknad/universal/hastighetsmatare/innerwire

 

Innerwire Längd 250 cm     110kr
Inkl. monteringsdetaljer.
Monteringsanvisning:
1. Mät upp totallängden av den gamla innerwiren.
2. Drag bort 16 mm från totallängden och kapa wiren i den rundade ändan.
3. Sätt in den runda ändan i drivspetsen.
4. Kläm ihop drivspetsen över wireändan, med hjälp av medföljande verktyg, antingen med hammarslag eller i ett skruvstycke.
5. Innan wiren monteras i höljet skall den smörjas med grafitfett.

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 10 months later...

Har också valpen vajer på min och den är i kortaste laget, har dock någon original liggande som reserv.

 

Saknas vajer helt eller har den bara gått av?  Går det inte att korta ner det söndertrasade och skarva ihop den igen. 

 

Annars googla innervajer hastighetsmätare och första träffen 110:- för 2,5 meter vilket borde räcka

 

http://www.stenmarksmaskin.se/reservdelartillbehor/lynx-reservdelar/skoterdelar-eftermaknad/universal/hastighetsmatare/innerwire

 

Innerwire Längd 250 cm     110kr

Inkl. monteringsdetaljer.

Monteringsanvisning:

1. Mät upp totallängden av den gamla innerwiren.

2. Drag bort 16 mm från totallängden och kapa wiren i den rundade ändan.

3. Sätt in den runda ändan i drivspetsen.

4. Kläm ihop drivspetsen över wireändan, med hjälp av medföljande verktyg, antingen med hammarslag eller i ett skruvstycke.

5. Innan wiren monteras i höljet skall den smörjas med grafitfett.

 

När jag mäter trötta vajern så är den 282cm på sonens 3315 valp och någon kortare fungerar inte då det blir för kort & en annan har 300cm lång på 903 hörde jag när jag frågade

Är det någon som vet var man kan köpa eller beställa nya eller renovera???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...