Gå till innehåll

Intresse för Kinatillverkad Winch? -


Gäst Björn

Rekommendera Poster

Nä det är olika, jag kollade själv nu i dag och hittade billigare med frakt till Sverige,

Men jag hänvisar ingenstans för det gynnar så många om detta köp blir av. 

Sa bara att jag hoppar och betställer när det passar mej och får den hem i stället, nu har ju jag inte långt till Norrköping, så den extra frakten blir ju inget för mej och jag tycker det är bra att att någon tar tag i detta.

Mycket jobb så de 20% extra som Björn vill ha är rimligt.

Det är helt ok att göra samköp så här. 

Men hade han själv köpt hem dem och sålt så har samma regler gällt som för tex fmv4X4 - Tatanka med flera, då hade vi inte släppt ut det på forumet utan de fått sålts genom andra vägar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Kan alla betala sina grejer under kommande vecka, eller måste vi passera löningsdatum (den 25e) först??

 

  Blev lite tight tajming då jag trott att detta skulle ta längre tid, lägger alla pengar på annan bil nu..

Jag kan låna stålarna så no problems för mig..

 

  Men för er andra då? :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min order står fast, jag betalar gärna på en förskottsfaktura från Björn, skall lägga på några farm-jacks, några snatch-blocks och andra smågrejor oxå men väntar svar från polarna.

 

Jag behöver inte vänta på lön men har full förståelse om andra vill detta, det är inte någon panik för min del.

 

Det enda jag skulle vilja veta är om priset håller, om fler hoppar av kanske priset sticker upp och då för vi ta en funderare till. Antar att vi måste vänta in ett OK från alla och räkna en sista gång?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är med! Betalar direkt jag får kontonummer/betalningsuppgifter.

 

Ändrar lite i beställningen till följande:

 

Pvpjtgb1111:   2 st SEC13000N 24 Volt

                          2 st PN023 Fairlead

                          1 st PN011 Mounting plate

                          1 st PN014 Quick Connector

                        

                         

                          2 st PN038 Synthetic Rope

                          1 st DF052 Winch Cover

                          4 st PN082 Snatch Block 10T

                        

                         

                          1 st PN016 Tire Deflator

                          1 st PN003 Exhaust jack (Intresserad av pris i första hand)

                          1 st PN008 Air tank (Intresserad av pris i första hand)

                          1 st PN019 Farm Jack 60"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppmaning: Resterande av er i listan som inte skrivit efter att priserna lades upp:

 

Var vänliga och skriv i tråden, eller pm:a mig.. ÄR ni med fortfarande eller INTE?? Ev.ändringar?  :) 

  

 

 

 

 EDITERAD köp lista ------ uppdaterad Tisdag 2014-03-25 kl.21:00..

 

(okej)   Janne H : syntetlina PN038 1 st
 

(okej)  "Svana"  :   winch SEC15000N (24 volt) 2st.
 

(okej)  Jeep:   Combi vinch med kompressor SQ 12000  24V

 

 

(hoppar av)   H.Hansen :   Combi vinch med kompressor SQ 12000 lbs 24 V

                         PN042 16.0mm  Syntetlina

                   

 

 

(okej)         Frippe S : winch SEC13000N (12 volt) 1st   (kanske 2st.)

 

 

 (okej, med ändringar)   Bender 1 st. winch sec 13000 n. 24 v

                                                          1 st. pn016 snatch block 10t
                                                          1 st. tire deflator
                                                          1 st. pn047 treestrap 10x3

 

 

(okej, med tillägg)    Johannes:                                          1 st. SEC10000W LBS (24V)  syntetlina, 24 volt.

                                                                            2 st. farm-Jack 60"
                                                                            2 st. snatch-block 8ton.


 

 

 

(hoppar av)   Panks:  SEC13000N (24 volt)

 

 

(ändrad och okej om frakt kan ordnas till Gällivare)       ErikL:  Syntetlina 11mm 28 meter

 

 

(okej om frakt kan lösas till Gällivare)        Steffe: 1 st S20000 och 1st syntetlina 14mm (24V)

 

 

(hoppar av)  Muirhill: 1 st vinch SEC10000W LBS 12 volt syntetlina

 

 

(okej)  TSTGB1314:  Combi vinch med kompressor SQ 12000 lbs 24 V        

 

 

(hoppar av) Mattias:    1st SEC15000 24volt  och 1st syntetlina PN037

 

 

(okej med ändringar)   Pvpjtgb1111:   2 st SEC13000N 24 Volt

                                                               2 st PN023 Fairlead

                                                               1 st PN011 Mounting plate

                                                               1 st PN014 Quick Connector

                                                               1 st PN072 Snatch Block

                                                               1 st PN064 Clevis Slip Hook

                                                               2 st PN038 Synthetic Rope

                                                               1 st DF052 Winch Cover

                                                               4 st PN082 Snatch Block 10T

                                                               1 st PN083 Hi-Lift Base

                                                               1 st PN020 Farm Jack Mount

                                                               1 st PN016 Tire Deflator

                                                               1 st PN003 Exhaust jack

                                                               1 st PN008 Air tank

                                                               1 st PN019 Farm Jack 60"

 

 

 

(okej, med ändring) Wingflyer:   

                                                              1st  PN042 16.0mm  Syntetlina

                                                              1st  PN023  Fairlead

                                                              4st  PN082  Snatch Block  10T

                                                              1st  PN019  Farm Jack  60"

                                                              1st  DF052  Winch Cover

                                                              1st  PN 020-B  Hi-lift jack mount

                                                              1st  PN047  Tree Strap

                                                              2st  PN016  Tire Deflator

 

 

 

 (okej)  Björn:   P2000-1C 12V

 

 

            (okej med tillägg)    Diffen :       1 st. winch sec13000N 24v

                                                                  1 st. Snatch block 10T

                                                                  1 st. DF052 Winch cover large

                                                                  1 st. PN019 Farm jack 60"

                                                                  1 st. PN047 Tree strap 10cmx3m

                                                                  1 st. PN014 Quick connector 175 A

 

 

  

(okej med tillägg)   Halfsafe:   

                     

                                             1 st.  SEC13000N 12V

                                             1 st.  PN004 Exhaust Jack 4T

                                             1 st.  DF051 Winch Cover Small

                                             1 st.  DF052 Winch Cover Large

 

 

 

(okej)    Mandarin :     Syntetlina PN038 11.0mm

 

 

(okej, ändrad med tillägg)    Klas_B  :          1 st Winch SEC13000N (12 volt)
                                                                 2 st Winch SEC13000N (24 volt)
                                                                 4 st Winch cover DF052
                                                                 1 st Winch cover DF051
                                                                 1 st Synthetic Rope 14.0 mm PN041

                                                                 2 st Tree Strap PN047

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, ligger hemma med lunginflammation o nästan 40° feber men jag ska försöka skriva förståeligt. ;-)

 

För mig är priset på vinschen helt OK, det jag tycker är lite surt är att åka 35 mil x2 för att hämta den =ca1000:- extra. (Bor i Åmål dvs 2 jobbiga sjöar imellan) vilket gör att jag aldrig "åker förbi" jag kan höra runt lite i bekantskapskretsen om de åker ditåt ibland, när ca tror vi de anländer? Antar att de åker båt så det tar ett tag?

 

Mvh

Fredrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, ligger hemma med lunginflammation o nästan 40° feber men jag ska försöka skriva förståeligt. ;-)

 

För mig är priset på vinschen helt OK, det jag tycker är lite surt är att åka 35 mil x2 för att hämta den =ca1000:- extra. (Bor i Åmål dvs 2 jobbiga sjöar imellan) vilket gör att jag aldrig "åker förbi" jag kan höra runt lite i bekantskapskretsen om de åker ditåt ibland, när ca tror vi de anländer? Antar att de åker båt så det tar ett tag?

 

Mvh

Fredrik

 

Förutsatt det blir en order i närtid, lär varorna kunna komma till i början av maj tror jag.

Kanske någon av gubbarna som bor mer norr över och kan ta med sig dina grejor en bit på vägen?

 

MVH // Björn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan

Jag bor lite längre mot söder, Helsingsborgs hållet:-) så det är lite svårt med transporten....

 

Är det någon annan från södra hållet som är med på beställningen så man kanske kunde samordna lite?

 

Mvh

Benny

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lysande Wingflyer:-)

 

Björn/Svana - jag passar på att kompletterar min beställning med följande:

 

1 x Snatch block 10T

1 x DF052 Winch cover large

1 x PN019 Farm jack 60"

1 x PN047 Tree strap 10cmx3m

1 x PN014 Quick connector 175 A

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lysande Wingflyer:-)

 

Björn/Svana - jag passar på att kompletterar min beställning med följande:

 

1 x Snatch block 10T

1 x DF052 Winch cover large

1 x PN019 Farm jack 60"

1 x PN047 Tree strap 10cmx3m

1 x PN014 Quick connector 175 A

 

Jag har nu gjort en senaste uppdatering. /svana :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johannes:

SEC10000W LBS (24V) syntetlina, 24 volt.

2 styck farm-Jack 60"

2 styck snatch-block 8ton.

 

Jag kompletterar alltså med två stycken farm-jacks och två stycken snatch-blocks.

 

Jag bor i Närheten av Gbg och jag kör norrut i tjänsten ibland upp till Dalsland så jag kan lösa transport åt någon mer gubbe. Jag samåker gärna med någon av er andra som bor i närheten (Varberg, Stenungsund tex) när det är dags. Vi kan ta min bil (firmabil) och dela på soppan.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johannes:

SEC10000W LBS (24V) syntetlina, 24 volt.

2 styck farm-Jack 60"

2 styck snatch-block 8ton.

 

Jag kompletterar alltså med två stycken farm-jacks och två stycken snatch-blocks.

 

Jag bor i Närheten av Gbg och jag kör norrut i tjänsten ibland upp till Dalsland så jag kan lösa transport åt någon mer gubbe. Jag samåker gärna med någon av er andra som bor i närheten (Varberg, Stenungsund tex) när det är dags. Vi kan ta min bil (firmabil) och dela på soppan.

 

 

Jag åker med om det finns möjlighet, när det är dags att hämta prylarna.

 

 

Rune M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...