yoda Postad 23 Januari , 2018 Rapport Share Postad 23 Januari , 2018 ska du tjäna vikt med lite bränsle i tanken så måste du få mätaren o visa fult Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nero Postad 23 Januari , 2018 Rapport Share Postad 23 Januari , 2018 Vad är poängen med att lätta bilen så mycket? Om man blir stoppad och vägd så är det ju den faktiska vikten som bästämer. Har det med skatteklass eller något sådant? Ingen kritik bara nyfiken Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bajon1 Postad 23 Januari , 2018 Rapport Share Postad 23 Januari , 2018 Vad är poängen med att lätta bilen så mycket? Om man blir stoppad och vägd så är det ju den faktiska vikten som bästämer. Har det med skatteklass eller något sådant? Ingen kritik bara nyfiken Enbart för att få mer lastvikt. Problemet med detta är ju att om du plockar bort t ex reservhjul och mixtrar med tanken så den visar full, så får du kanske 150 kg mer i last. Väl hemma igen när tanken fylls och reservhjul hängs på och sedan lastar dom x antal hundra kilo du får lasta enligt nya regbeviset, så har du plötsligt 150 kg överlass när du blir stoppad i kontroll. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 23 Januari , 2018 Rapport Share Postad 23 Januari , 2018 För min del handlar det om att vara garanterad att få använda samtliga sex bältade passagerarplatser. I mitt exempel vill jag ha båda wincharna på. Fram för att få den inskriven och inmätt i längden, och bak för att jag är för lat att demontera den haha.. Då plockar jag hellre bort annan vikt för att garantera att 6 passagerare får åka med och så mycket lastvikt som möjligt. Risken att bli stoppad och vägd här där jag bor är 1/1000 ungefär. Och då tar jag hellre böter för överlasset. Eller snackar mig ur det, som jag brukar haha. Att visa talets gåva, vara ödmjuk och babbla på tills dem ledsnar funkar alltid! Bevis på det är 20-talet diskussioner med mina olika stylade Volvobilar, fortkörningar, och tre gånger med terrängbilen..utan skyltar och ena gången utan plånboken också! Positivt är det inte anser jag, men jag är tacksam såklart. Alla gånger utan böter eller senare trubbel eller sura miner. Visserligen blivit kändis på byn med mina motorintressen och äventyr, men inga onda rykten eller galenskaper. Så, böter för överlass kan jag svälja. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Johan Josefsson Postad 23 Januari , 2018 Rapport Share Postad 23 Januari , 2018 Svana, jag tror aldrig att du vågar fylla däcken med Helium inför vägningen 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 23 Januari , 2018 Rapport Share Postad 23 Januari , 2018 Hahaha fan vilken kul idé. Skulle de ge skillnad tror ni? 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eile Postad 23 Januari , 2018 Rapport Share Postad 23 Januari , 2018 Helium då är det väl bättre att åka dit med lätta trellebrogare istället för tex tunga michelinare. Har haft bilar med för stora tankar och åka in med tex 200liter i vägningen är onödigt bättre spärra mätaren. För var det rätt mycket skatteskillnad och därför lättade jag vid ett tillfälle en bil lite förmycket men detta var för mycket länge sedan, har även vägt ner någon husbil från tung till lätt och fått många passagerare. Gammalt ordspråk: Tung motor och stor tank kan lätt bli för mycket för liten valp Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 23 Januari , 2018 Rapport Share Postad 23 Januari , 2018 Mitt ordspråk lyder: "Stor bil, stor tank gör mig både glad och pank" 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Wingflyer Postad 23 Januari , 2018 Rapport Share Postad 23 Januari , 2018 Hej! För info är tråden nu delvis redigerad. Anledningen är att vi inte kan avhandla uppenbara brott mot lagar och förordningar på Terrängbil.net. Vänligen respektera det så blir livet lättare för ansvarige utgivaren (jag). För övrigt en intressant diskussion om vilken utrustning som kan och inte kan ingå vid reg besiktning. Hälsningar Admin 5 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 24 Januari , 2018 Rapport Share Postad 24 Januari , 2018 Då kan hela tråden tas bort isf.. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 24 Januari , 2018 Rapport Share Postad 24 Januari , 2018 Nån som har bild på ett 4-bladigt bakfjäderpaket på en tgb13 eller 20. Eller som ligger löst på golvet eller på en hylla? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gravander Postad 24 Januari , 2018 Rapport Share Postad 24 Januari , 2018 Jag kan ta ett kort om en stund Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gravander Postad 24 Januari , 2018 Rapport Share Postad 24 Januari , 2018 13 bilarna här har 3st bladfjädrar bak. 20bil har 4 st blad. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lasse303 Postad 24 Januari , 2018 Rapport Share Postad 24 Januari , 2018 Hej Admin min kommentar ligger kanske inte helt inom trådens innehålls deklaration men i ljuset av din kommentar i går 22:09 " ansvarig utgivare " = du Wings,, kanske du borde förtydliga vad ditt ansvar här på Terrängbil.net innebär nu när du har ett utgivarbevis. (Har en ansvarig utgivare utsetts, är denne exklusivt ansvarig för innehållet i en publicering ..?), -- utöver det egna personliga ansvaret som jag 'personligen' tycker,, alltid följer med, en öppen debatt och offentliga åsikter. Smått imponerad att du sökt utgivarbevis och kravet för dig att följa och granska inlägg kontinuerligt! Utan Terrangbil.net vore det nästan omöjligt att äga en Tgb för mig. Den samlade sakkunskapen och roliga inlägg gör det enkelt att säga "rattmuff på" om ni kommer ihåg i Dalmasarnas bil program i tv. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 24 Januari , 2018 Rapport Share Postad 24 Januari , 2018 Tack Gravander. Du var snabb. Jag har bilderna i mobilen nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Wingflyer Postad 24 Januari , 2018 Rapport Share Postad 24 Januari , 2018 Hej Admin min kommentar ligger kanske inte helt inom trådens innehålls deklaration men i ljuset av din kommentar i går 22:09 " ansvarig utgivare " = du Wings,, kanske du borde förtydliga vad ditt ansvar här på Terrängbil.net innebär nu när du har ett utgivarbevis. (Har en ansvarig utgivare utsetts, är denne exklusivt ansvarig för innehållet i en publicering ..?), -- utöver det egna personliga ansvaret som jag 'personligen' tycker,, alltid följer med, en öppen debatt och offentliga åsikter. Smått imponerad att du sökt utgivarbevis och kravet för dig att följa och granska inlägg kontinuerligt! Utan Terrangbil.net vore det nästan omöjligt att äga en Tgb för mig. Den samlade sakkunskapen och roliga inlägg gör det enkelt att säga "rattmuff på" om ni kommer ihåg i Dalmasarnas bil program i tv. Lasse303, du har PM. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tamaz Postad 28 Januari , 2018 Rapport Share Postad 28 Januari , 2018 Hur gick det på besiktningen i fredags? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 28 Januari , 2018 Rapport Share Postad 28 Januari , 2018 Gick inget vidare. Därför blev jag sjukt deprimerad och skrev inget efteråt här.. Teknikern va väl inte helt nöjd med karossbyte och slitet ramnr. Inom en månad ska jag tillbaks och visa lite mer kvitton, papper och intyg mm. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JDW Postad 28 Januari , 2018 Rapport Share Postad 28 Januari , 2018 Gick inget vidare. Därför blev jag sjukt deprimerad och skrev inget efteråt här.. Teknikern va väl inte helt nöjd med karossbyte och slitet ramnr. Inom en månad ska jag tillbaks och visa lite mer kvitton, papper och intyg mm. Med tanke på allt krångel du haft med bilen så vore det konstigt om det skulle börja gå lätt nu, men bitihop så håller vi alla tummarna här! 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 15 Februari , 2018 Rapport Share Postad 15 Februari , 2018 Är det någon av oss här, som har en bra kontakt med nån på Transsportstyrelsen? Skulle vilja snacka med nån som gillar lösa problem istället för att skapa det. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MrOlsson Postad 26 Juli , 2020 Rapport Share Postad 26 Juli , 2020 Läst igenom tråden, hoppas fortfarande på ett lyckligt slut. Är bilen registrerad och besiktigad idag? Mvh.Fredrik Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 15 September , 2020 Rapport Share Postad 15 September , 2020 På 2020-07-26 på 16:23, MrOlsson säger: Läst igenom tråden, hoppas fortfarande på ett lyckligt slut. Är bilen registrerad och besiktigad idag? Mvh.Fredrik Svar nej, inget framsteg alls. Förutom att den renoveras under och inuti i två år nu, och ny motor håller på att knåpas ihop.. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MrOlsson Postad 15 September , 2020 Rapport Share Postad 15 September , 2020 Tråkigt, synd att inte kunna använda en fin bil som man vill pga strul med pappren. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tamaz Postad 21 Augusti , 2023 Rapport Share Postad 21 Augusti , 2023 Nästan tre år sen sist, inte ens någon som uppmärksammade 10-årsjubileet! Är det samma status fortfarande på bilen Svana? 1 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.