Gå till innehåll

Övriga Filmklipp


Gäst ErikL

Rekommendera Poster

Hehe när sonen var 3år upptäckte vi att han försökte kyla ner saker (varm choklad) genom att ställa in det i micron och köra den på upptining (markerat som en snöflinga) i 30sek :huh:

 

Grabben brås på sin far! Klart man ska utnyttja ny teknik :lol: :lol:

Dagens barn (låter som om jag själv är 100 år eller så) kommer ju aldrig tro på en när man berättar om hur primitivt allt var när en själv växte upp. :)

Har redan hört föräldrar som berättat att deras barn blir frustrerade när tidningen inte vänder blad likt en ipad.

 

Bara en sån grej som VHS, eller CD/DVD som snart också är borta.

Man skulle nog lika gärna ha kunna säga att man skickade runstenar med runstenstjänsten när man ville folk nåt :)

 

Sen en sista grej det här med teknik-gap, läste på en kul sajt för ett tag sedan som klargjorde skillnaden mellan dem som växte upp på 90-talet och före mot dem som kom efter det.

1. Att förstå sambandet mellan en blyertspenna och ett kassettband (bandspelare)

2. Sett porr på VHS  :blush:

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens barn (låter som om jag själv är 100 år eller så) kommer ju aldrig tro på en när man berättar om hur primitivt allt var när en själv växte upp. :)

Har redan hört föräldrar som berättat att deras barn blir frustrerade när tidningen inte vänder blad likt en ipad.

 

 

Men vi kan få oss några riktigt härliga skratt. :lol:

 

Mina egna barn upptäckte den fantastiska datorn med integrerad skrivare som jag hade stående i en garderob. (reseskrivmaskin)

 

Dottern hade en kompis på besök på landet som skulle ringa hem och tala om att hon skulle stanna och äta. Hon förstod inte varför telefonen inte ringde upp när hon tryckte i hålen med siffrorna. (Dialog med nummerskiva)

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vi kan få oss några riktigt härliga skratt. :lol:

 

Mina egna barn upptäckte den fantastiska datorn med integrerad skrivare som jag hade stående i en garderob. (reseskrivmaskin)

 

Dottern hade en kompis på besök på landet som skulle ringa hem och tala om att hon skulle stanna och äta. Hon förstod inte varför telefonen inte ringde upp när hon tryckte i hålen med siffrorna. (Dialog med nummerskiva)

 

För ett par år sedan gjorde vi om gamla kontoret hemma till sovrum och dottern, då 16 år, tog upp en telefonkatalog och undrade vad det var. En telefonkatalog svarade jag. Hon bläddrade i den och sade: - "Jaha, ska man släpa med sig den här då? När det finns Eniro och Hitta! Vilken idiot hittade på telefonkataloger?"  :lol:  :lol:

  • Like 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...