Gå till innehåll

Min "nye" RATGB 1112A


Gäst Dkadventurer

Rekommendera Poster

 

TGB5.jpg liiiiige lidt over 90 (her en tur uden termostat.

 

Mycket kvar på mätaren :P

 

Fast när den går förbi 120 så brukar det inte hålla så länge förrän nån slang ger efter (har testat det ett par gånger o även lyckats stanna i tid några gånger åxå.. :P )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Styrning, demontage ved rammeskift

 

post-6143-0-94477100-1336407503_thumb.jpg

 

Styrning.

 

Er ved at bytte ramme på 11'eren. Er kommet til ratstammen /styrning'en nu :S

 

Er der nogen der har et fif til hvordan jeg får pitman armen af ( har ikke den specielle volvo pitman aftrækker :( men man må da kunne fuske noget der kan virke som aftrækker.

Redigerad av Dkadventurer
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vipp opp hornknappen og løsne mutteren til rattet. Ledningen til hornet drar du ned gjennom snekka. La rattmutteren sitte igjen i noen gjenger så jobber du løs rattet med håndkraft. Løsne blinklysspaken. Løsne braketten til rattstammen.

 

En kraftig 2-armet avdrager bør fungere greit til pitman armen. Hvis karosseriet fortsatt sitter på og det er trangt, så skru løs boltene som holder karossen til ramma så du kan legge imellom noen treklosser. Bruk f.eks. en 3-armet avdrager for å presse snekka ut av braketten etter at du har løsnet klammeret og de 3 boltene som holder snekka. Da kan du sleppe snekka ned gjennom gulvet.

 

TGB13Pitman%20Removal.JPGTGB13Steering%20Gear%20Removal.JPG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 years later...

Liten opdatering:

Lang tid er gået. Bilen er endelig gået gennem syn. Uden anmærkninger :)

 

efter at havde stået stille i et par år var det "eneste" der skulle skiftes en lille pakning i bremseforstærkeren. Herefter blev bremserne udluftet og så ellers afsted til syn.   Synsmandens 1. kommentar "Sikke en fed bil :) "  (Det skal nok gå godt det her.. :P )

Han kiggede lidt på vognen og fortalte mig at den var i overraskende god stand... 

Den blev skrevet op til at have 7 siddepladser og med træk.

 

Nu venter jeg så på at Skat afgør hvad jeg skal betale i afgift.

Imens jeg venter har jeg lavet følgende:

Lavet nye dørsidder, af 3mm skilte plade ( lækker blød plastik plade) , hele vejen rundt.

 

Projekter der skal kigges på / bliver kigget på:

Udrykker leje: Nyt koblings sæt bestilt

Lidt mere dæk: Tænker 37" 12,5 R16 Creepy crawlers

Spil: faldt over et 4,5 tons vinch med "short drum" dvs kun 14 meter reb på trumlen ( så kan spillet være inde i snuden )

Servo snekke fra GD: hævning af hytte 25mm: mangler at svarve ned akslen og lave en adapterplade. plus resten..

Lyddæmpning fra biltema

24volt blæser som monteres i rammen fra den gamle, så det går at lave tilbage til original. Den skal være termostatstyret.

 

Vi er 5 biler og 10 gutter som tager til SOT 2015 (pt mangler der syn/plader på alle køretøjer.. men det når vi nok :D )

 

 

 

Lidt spørgsmål:

Hvorledes for man nemmest skiftet koblingen. DOES and DONTS?

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jeg kan godt være bange for at det desværre ikke er blevet billigere men vi kan håbe.Jeg søgte i lørdags.

 

Vi bor i et sindsygt land. punktum færdig..

 

Jeg gætter på din afgift er (130000*0,4)*1,05..   Jeg syntes det er fuldstændigt vanvittigt for sådan en bil

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så er Der modtaget Winch med posten...(billede og infor kommer senere)

 

Gad vide hvad posten kommer med i morgen ;) ...

 

240GD Der gerne vil lege voksen... De dæk skal volvoen nok blive glade for :D

post-6143-0-18599000-1434024158_thumb.jpg

 

postmanden svedte lidt da han kom med pakken bag på cyklen..

 

(der skal nok komme før og efter billeder af bilen med dem på og ligeledes data)

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Er kommet lidt videre: 

 

Sæder:
Kommer fra en Ford S-max 2011

post-6143-0-52235100-1434403634_thumb.jpg

 

Winch fäste, mangler bare olie.....ðŸ˜ðŸ˜‚

post-6143-0-74522300-1434403663_thumb.jpg

 

Spal fläkt i orig montage.
Spal:Ø305mm #970.100.468 (1680m3/h)  (overvejer om jeg skulle have haft #970.100.167 "2900m3/h :S)

post-6143-0-91193900-1434403697_thumb.jpg

 

Har tænkt mig at placere biltemas universal termokontakt dims i gummi slangen lige under generatoren. Diameteren er Ø32 på stålrøret der går ind i slangen. Hvis den ikke passer, sevjser jeg en M22 mutter fast på selve røret istedet.

post-6143-0-65423100-1434403746_thumb.jpg

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...