Gå till innehåll

GMG´s TGB11


Gäst Volvo_Rules

Rekommendera Poster

Testade lägga åt snäckan lite på 11an, finns det någon tum regel på hur mycket man kan dra åt? Skruva in så den gick lite tumgt men den rätade ändå upp av sig sjölv när man körde, men man kände ju lite motstånd, eller ska den vara så lätt som möjligt utan glapp?

 

Mvh/Mikael

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick lite på sista besiktkningen att min inte rätade upp sig riktigt utan de tyckte jag skulle släppa lite, tog ett knappt kvarts varv å det blev riktigt bra, så gränsen är nog fin mellan glapp å för mycket åtdraget

Ok, min rätar ju upp sig men man känner ju visst motstånd, får testa släppa lite o testa :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det blev ett stort ekipage till midsommar :) Var lite tur då brorsans valp fick bromshaveri efter nattrundan :( Upptäcktes på morgonen så han tröttnade o åkte med mig i 11an. Helgen flöt på bra, det enda var att det blev endel köer i slingorna, orsakerna var nog en blandning av regn som förvärrade spåren och att vissa drog ut sina dåliga pissbilar på originaldäck o tyckte att de svåra slingorna var en bra idé. Men ofta kunde man vända eller ta en annan väg ut.

 

Blev lite film oxå, eftersom jag filmade det mesta är det mycket valp i filmen men i slutet fick jag va med lite :)

 

Mvh/Mikael

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Tänkte jag skulle försöka få fart på mitt gamla skrälle till våren och skulle uppskatta lite info.

 

De undre spindellederna börjar bli lite glappa o jag hade inte sådan tur att de gick o plocka bort lite schims då mina redan var bortlockade :( Har införskaffat en ny skål iaf och undrar lite om någon har koll på hur många schims man kan behöva stoppa i då och vilken dimension?

Kulan såg inte märkbart sliten ut när jag hade isär grejerna men är de lika bra o byta ändå?

 

Antar att de ska vara rätt tajt o gå rätt tungt då de nästan verkar som att de ska agera lite styrdämpare då många upplever vobbel i ratten då de blir slitet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska inte gå tungt, bara vara precis så det inte glappar. Jag köpte ett gäng schims extra och så hade jag rätt många som redan satt monterade så jag fick många över. tog en stund att mäta in glappet och korrigera men det känns bra när det är klart. Gör ett smörjspår i "glidbanan" så du kan få fett förbi och upp genom leden så du kan trycka ut ev vatten och smuts. även viktigt att du har alla tätningarna där så det inte kommer in skit så lätt. 

Vobbel i ratten får man när nått glappar i styrningen och det behöver inte vara spindellederna.

Min blev glapp på ena sidan men vobblade inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...