Gäst jeep_tom Postad 15 Augusti , 2011 Rapport Share Postad 15 Augusti , 2011 Precis lastat av min nya leksak, BV206! Mer info kommer framöver såklart Skulle behöva nått bärhjul i reserv ifall någon har, kan vara slitna då jag skall kolla på att lämna in på nyvulkning.. jeep_tom2011-10-16 17:11:14 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Vinkon Postad 15 Augusti , 2011 Rapport Share Postad 15 Augusti , 2011 Nämen... Grattis grattis Det var den som stod i berg va? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Hassefan is back Postad 16 Augusti , 2011 Rapport Share Postad 16 Augusti , 2011 Lämna bärhjul för omvulkning gör man endast när / om man kan få en liten elmejsel genom hjul och gummit......annars kör man så länge lagret håller Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst jeep_tom Postad 16 Augusti , 2011 Rapport Share Postad 16 Augusti , 2011 Japp denna stod i Berg =) Jag har nått hjul som allt gummi är borta helt på, så dessa är nog rätt aktuella att vulka lite nytt gummi på Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst PKN Postad 16 Augusti , 2011 Rapport Share Postad 16 Augusti , 2011 Hello! Har några bärhjul som är regumerade med Polyuretan istället för gummi till salu. Kört på det själv i 1år, funkar kanon. Hjulen är kompletta med ny lagersats (SKF). Är du intresserad, hör av dig Pelle Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst jeep_tom Postad 16 Augusti , 2011 Rapport Share Postad 16 Augusti , 2011 Pelle: Jo det är kanske av intresse, du kan ju dra iväg ett PM till mig med vad du har tänkt dig för pris på dom Vad tror ni gott folk, jag vet ej om ja skall montera ljusrampen framför eller bakom främre takluckan.. Jag tror nog det blir snyggast att ha den framför? Vill ju kunna använda luckan, annars hade ju monteringen vare enkel Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Vinkon Postad 17 Augusti , 2011 Rapport Share Postad 17 Augusti , 2011 Framför! Men vart ska du då ha alla extraljus? Ang din köpes-annons: Kommer inte bromsskivan ursprungligen från någon saab? Typ 900an. Värt att kolla? Det sa lärarna under min mekutb iaf.... Vad är det för motor i den förresten? Vinkon2011-08-18 22:39:51 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst jeep_tom Postad 20 Augusti , 2011 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2011 Vinkon: bromsok och belägg kommer tydligen från saab. Skivan däremot verka vara hägglunds egna... Bjussar på 2 bilder ifrån idag Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst jeep_tom Postad 20 Augusti , 2011 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2011 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Toen Postad 21 Augusti , 2011 Rapport Share Postad 21 Augusti , 2011 Ett av mina befäl sa att det var "race" bromsar på den (han var själv ägare till en SAAB 900 Turbo så gissa vilken race bil han menade), så kolla med SAAB 900 Turbo saker, även skivor. Har du tur är det en sådan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Vinkon Postad 21 Augusti , 2011 Rapport Share Postad 21 Augusti , 2011 Riktigt fin maskin, kan förstå att du är nöjd Borde inte milmac sitta på ett gäng skivor? Motor? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst jeep_tom Postad 21 Augusti , 2011 Rapport Share Postad 21 Augusti , 2011 Tyvärr är det ford bensin v6an, så den är lite törstig, men får se om de kanske blir nån dieselkonvertering i framtiden, samt är ja sugen som fan att lacka den grön igen så. Tror farsgubben (bandvagnsgalning han med) ringde Milmac och dom hade ingen, osäker men skall se om jag skall plocka ur skivan o svarva den om inte annat, dock får den inte svarvas så himla mkt innan den når gränsvärdet. På fredag drar man dessutom ner till P7 Revingehed på bandvagnskurs i 2 veckor genom försvarsmakten, gissar att jag är den ända på kursen som har egen privat BV206a hemma Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst uffe Postad 5 September , 2011 Rapport Share Postad 5 September , 2011 Torparn här Jag har 2 st bv 206 det är saab broms köpte själv delar på ok i kungsängen för 1 år sedan. mitt största problem är lagerna i hjulena. Har på några hjul borrat in smörj nipplar i mellan lagerna funkar så länge man smörjer. Har disel konverterat en av dom med en Mb 5 a`Diesel och tipp flak bak.Obs motorena tå inte bly fri soppa ös i bly ersättning Jag har 2 motorer med brända ventiler!!!!!Mvh uffe. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Hassefan is back Postad 6 September , 2011 Rapport Share Postad 6 September , 2011 Fan Jeep tom: På mitt Regemente o du hälsar inte på!!! en annan har 4 bv206 "kungens" o leka med Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Hassefan is back Postad 6 September , 2011 Rapport Share Postad 6 September , 2011 Lagrena håller inte mycket, största felet är när föraren står stil alt rullar väldigt sakta och svänger kraftigt med vagnen.....då belastas lagrena sjukt mycket och dom slits ner apfort... Dom motorer som är konventerade till 95 oktan av FM har två hål borrade ovanför någon av avgasportarna på respektive sida, vi har sådana motorer men kör ändå på 98K Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst jeep_tom Postad 6 September , 2011 Rapport Share Postad 6 September , 2011 Hassefan is back: Det finns ju även den nyare typen av bärhjulslager, lär lagrena är koniska mot varandra, dessa är ju mkt bättre, men större delen av alla gamla vagnar är ju tyvärr utrustade med de äldre vanliga lagrena som tyvärr ständigt havvererar. Jasså jobbar du här nere? Hojta till nått så så får ja väl försöka komma o hälsa på, dock lämnar jag mitt på dagen på fredag, men ja kna ju se om de är tid till godo någon dag, släng ett sms till mig på 073-0596607 eller nått. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Hassefan is back Postad 7 September , 2011 Rapport Share Postad 7 September , 2011 Dom nya sitter dock på 308/309 och passar inte rakt av på 206 Dom koniska lagrena håller ungefär lika bra som dom raka kan jag säga Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst jeep_tom Postad 13 September , 2011 Rapport Share Postad 13 September , 2011 Monterat nytt luftfilter nu.. samt provkört lite igen.. man måste ju provköra... ofta Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Vinkon Postad 14 September , 2011 Rapport Share Postad 14 September , 2011 Hur var det Jeep_tom, har du moddade toppar? (bara nyfiken) Hade fö en gruppchef en gång som jobbade på miloverkstan på P18 som hade smält ner alla ford V6or i världen om han kunnat.... Han var inte impad om man säger så Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst are Postad 4 Oktober , 2011 Rapport Share Postad 4 Oktober , 2011 Ny på forumet, hoppas texten hamnar på rätt ställe. har en 206 bensin men vill konvertera till diesel, finns det någon som tar på sig ett sånt jobb? Om man lyfter in en diesel med låga varvtal måste man även byta låda? skulle en motor från TYOTA land cruser passa (24V)? Finns det någon som har garage konverterat sin 206a ? ser bilder på MILMAC men man vill ju veta mer i detalj. Vilken motor skulle passa bäst, kommer att dra skidåkande turister så vill ha den stark och pålitlig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst are Postad 4 Oktober , 2011 Rapport Share Postad 4 Oktober , 2011 Jo o en fråga till, positions ljus o backlampa funkar men inte hel o halv, o bakljus vart börjar fel sökandet? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Vinkon Postad 4 Oktober , 2011 Rapport Share Postad 4 Oktober , 2011 Ny på forumet' date=' hoppas texten hamnar på rätt ställe. har en 206 bensin men vill konvertera till diesel, finns det någon som tar på sig ett sånt jobb? Om man lyfter in en diesel med låga varvtal måste man även byta låda? skulle en motor från TYOTA land cruser passa (24V)? Finns det någon som har garage konverterat sin 206a ? ser bilder på MILMAC men man vill ju veta mer i detalj. Vilken motor skulle passa bäst, kommer att dra skidåkande turister så vill ha den stark och pålitlig.[/quote']Jag föreslår att du skapar en ny tråd Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst jeep_tom Postad 16 Oktober , 2011 Rapport Share Postad 16 Oktober , 2011 Är kraftigt i farten med skruvandes och service nu... lägger upp lite bilder hur de ser ut i nuläget =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst jeep_tom Postad 16 Oktober , 2011 Rapport Share Postad 16 Oktober , 2011 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Vinkon Postad 16 Oktober , 2011 Rapport Share Postad 16 Oktober , 2011 Kul att se dig stå i! Bilderna längst ner; är det bromsskivan som föranledde demontering? Ha dé Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.