Gå till innehåll

Jeep Tom´s - BV206!


Gäst jeep_tom

Rekommendera Poster

Gäst jeep_tom

Precis lastat av min nya leksak, BV206!

 

Mer info kommer framöver såklart PDT_Armataz_02_02.gif

 

Skulle behöva nått bärhjul i reserv ifall någon har, kan vara slitna då jag skall kolla på att lämna in på nyvulkning..PDT_Armataz_02_11.gif

 

298889_10150340580616882_721306881_9722121_3756888_n.jpg

293294_10150340580941882_721306881_9722130_938846_n.jpg

295814_10150340580516882_721306881_9722118_132772_n.jpg
jeep_tom2011-10-16 17:11:14
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Hassefan is back

Lämna bärhjul för omvulkning gör man endast när / om man kan få en liten elmejsel genom hjul och gummit......annars kör man så länge lagret håller PDT_Armataz_02_05.gif 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hello!

Har några bärhjul som är regumerade med Polyuretan istället för gummi till salu. Kört på det själv i 1år, funkar kanon. Hjulen är kompletta med ny lagersats (SKF).

Är du intresserad, hör av dig

Pelle
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst jeep_tom

Pelle: Jo det är kanske av intresse, du kan ju dra iväg ett PM till mig med vad du har tänkt dig för pris på dom :)

 

Vad tror ni gott folk, jag vet ej om ja skall montera ljusrampen framför eller bakom främre takluckan.. Jag tror nog det blir snyggast att ha den framför?

 

Vill ju kunna använda luckan, annars hade ju monteringen vare enkel PDT_Armataz_02_04.gif

 

300567_10150341533146882_721306881_9734542_1717196_n.jpg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Framför! PDT_Armataz_02_02.gif

Men vart ska du då ha alla extraljus? PDT_Armataz_02_14.gif

 

Ang din köpes-annons:

Kommer inte bromsskivan ursprungligen från någon saab?

Typ 900an.

Värt att kolla?

 

Det sa lärarna under min mekutb iaf....

 

Vad är det för motor i den förresten?

 

 

 

 

Vinkon2011-08-18 22:39:51

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett av mina befäl sa att det var "race" bromsar på den (han var själv ägare till en SAAB 900 Turbo så gissa vilken race bil han menade), så kolla med SAAB 900 Turbo saker, även skivor. Har du tur är det en sådan.

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst jeep_tom

Tyvärr är det ford bensin v6an, så den är lite törstig, men får se om de kanske blir nån dieselkonvertering i framtiden, samt är ja sugen som fan att lacka den grön igen så.

 

Tror farsgubben (bandvagnsgalning han med) ringde Milmac och dom hade ingen, osäker PDT_Armataz_02_08.gif

 

men skall se om jag skall plocka ur skivan o svarva den om inte annat, dock får den inte svarvas så himla mkt innan den når gränsvärdet.

 

 

På fredag drar man dessutom ner till P7 Revingehed på bandvagnskurs i 2 veckor genom försvarsmakten, gissar att jag är den ända på kursen som har egen privat BV206a hemma PDT_Armataz_02_11.gif 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Torparn här Jag har 2 st bv 206 det är saab broms  köpte själv delar på ok i kungsängen för 1 år sedan. mitt största problem är lagerna i hjulena. Har på några hjul borrat in smörj nipplar i mellan lagerna funkar så länge man smörjer. Har disel konverterat en av dom med en Mb 5 a`Diesel och tipp flak bak.Obs motorena tå inte bly fri soppa ös i bly ersättning  Jag har 2 motorer med brända ventiler!!!!!Mvh uffe. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Hassefan is back

Lagrena håller inte mycket, största felet är när föraren står stil alt rullar väldigt sakta och svänger kraftigt med vagnen.....då belastas lagrena sjukt mycket och dom slits ner apfort...

Dom motorer som är konventerade till 95 oktan av FM har två hål borrade ovanför någon av avgasportarna på respektive sida, vi har sådana motorer men kör ändå på 98K
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst jeep_tom

Hassefan is back:

 

Det finns ju även den nyare typen av bärhjulslager, lär lagrena är koniska mot varandra, dessa är ju mkt bättre, men större delen av alla gamla vagnar är ju tyvärr utrustade med de äldre vanliga lagrena som tyvärr ständigt havvererar.

 

Jasså jobbar du här nere? Hojta till nått så så får ja väl försöka komma o hälsa på, dock lämnar jag mitt på dagen på fredag, men ja kna ju se om de är tid till godo någon dag, släng ett sms till mig på 073-0596607 eller nått.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur var det Jeep_tom, har du moddade toppar?

(bara nyfiken)
 
Hade fö en gruppchef en gång som jobbade på miloverkstan på P18 som hade smält ner alla ford V6or i världen om han kunnat....
Han var inte impad om man säger så PDT_Armataz_02_10.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Ny på forumet, hoppas texten hamnar på rätt ställe. har en 206 bensin men vill konvertera till diesel, finns det någon som tar på sig ett sånt jobb? Om man lyfter in en diesel med låga varvtal måste man även byta låda? skulle en motor från TYOTA land cruser passa (24V)? Finns det någon som har garage konverterat sin 206a ? ser bilder på MILMAC men man vill ju veta mer i detalj. Vilken motor skulle passa bäst, kommer att dra skidåkande turister så vill ha den stark och pålitlig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny på forumet' date=' hoppas texten hamnar på rätt ställe. har en 206 bensin men vill konvertera till diesel, finns det någon som tar på sig ett sånt jobb? Om man lyfter in en diesel med låga varvtal måste man även byta låda? skulle en motor från TYOTA land cruser passa (24V)? Finns det någon som har garage konverterat sin 206a ? ser bilder på MILMAC men man vill ju veta mer i detalj. Vilken motor skulle passa bäst, kommer att dra skidåkande turister så vill ha den stark och pålitlig.

[/quote']Jag föreslår att du skapar en ny tråd PDT_Armataz_02_02.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...