Gå till innehåll

Annonstips från andra sajter!


Gäst ErikC304

Rekommendera Poster

celibra hoppade tydligen alla sina bud, vilket gjorde att Vellingebärgaren fick den för sitt sista bud.

Sen tycker jag 45:an ser skum ut, fel flak fel årsmodell fel vikter, kan det vara förserie? Men det ser ut som startpiloten är ersatt med glödning vilket tyder på nyare motorn.

 

Tgb 45 (1990) med en lastkapacitet på 8,5 ton-väg och terräng-är en exportversion av Tgb 40 och har något högre totalvikt. I samband med att denna modell togs fram för export till Indien i 660 exemplar så beställde även försvarsmakten 90 exemplar, bland annat som bärare av spaningsradarn PS-90. Fjädrar och bromssystem är delvis förstärkta. Tgb 40/45 har en vinsch med 50 m vinschlina och 11 tons dragkraft på enkel part. Extra utrustning inkluderar personalhytt och 1,2 tm,elhydraulisk alternativt 5,5 tm,hydraulisk lastkran.

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Har blivit sugen på en Tgb 30 och nu har det kommit ut ett gäng på kvd igen, nån som vet hur många som ska väck från MSB? Hade för min del vart smidigare att köpa en reggad så det blir enklare att få hem den, men de kanske är slut nu? Står att de saknar reg bevis, betyder det att det inte finns militärt heller? Undra hur länge de stått där, inne/ute? Nån hade väl varit där och fyndat och kanske har en uppfattning?https://www.kvd.se/auktion/alla?search_query=Tgb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Har blivit sugen på en Tgb 30 och nu har det kommit ut ett gäng på kvd igen, nån som vet hur många som ska väck från MSB? Hade för min del vart smidigare att köpa en reggad så det blir enklare att få hem den, men de kanske är slut nu? Står att de saknar reg bevis, betyder det att det inte finns militärt heller? Undra hur länge de stått där, inne/ute? Nån hade väl varit där och fyndat och kanske har en uppfattning?https://www.kvd.se/auktion/alla?search_query=Tgb

 

Jag var nyligen och hämtade en TGB30 hos MSB i Kristinehamn. Fick veta att MSB inte längre renoverar TGB 30 och 40, fortsättningsvis köper man fabriksnya bilar för leverans till FN och bistånd. Kvar finns gissningsvis ett 20-30 tal 30/40 som såvitt jag förstod successivt kommer att säljas ut på auktion. Bilarna är i varierande skick från halvbra till rent skrot. Ingen av de jag såg är tillnärmelsevis färdig för besiktning, mer eller mindre renovering krävs. Många saknade t ex styrbox. Det fanns också några Moelvensläp som ska auktioneras.

 

Saknat reg bevis är inget problem, till bilar från MSB får du militärt registerutdrag efter ett samtal till Boden. Det skickar du tillsammans med kvitto på köpet till TS som då utfärdar Ursprungsintyg. Sedan registrerings- och kontrollbesiktar du som vanligt. Finns massor skrivet om det här...

 

Har du tillgång till grönplåt kan du, om den är körbar, köra hem bilen från MSB, annars får du ta den på maskintransport.

 

Vill du ha en 30/40 ska du nog handla nu, tror vi snart ser slutet på köpfesten...

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stog ett gäng på Värmlands Motor för 4-5 år sedan, de moddade o målade om dom där o körde dom till Kristinhamn sen. Tror det var ett hundratal bilar totalt, ett antal har väl gått på insats med enkel biljett o nu ska det rensas.... Gröna stog på tur när de moddade tog slut.

 

Mil nr finns det "alltid"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det att civilregga den där släpan? :D

 

Måste ha rödflagg då den sticker ut bak, i övrigt säkert inga bekymmer  -_-

 

(Var en TGB13 som önskade det på väg från Älvdalen på väg från ArtÖ-86, men dom vaknade o stopp bidde det.....)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var nyligen och hämtade en TGB30 hos MSB i Kristinehamn. Fick veta att MSB inte längre renoverar TGB 30 och 40, fortsättningsvis köper man fabriksnya bilar för leverans till FN och bistånd. Kvar finns gissningsvis ett 20-30 tal 30/40 som såvitt jag förstod successivt kommer att säljas ut på auktion. Bilarna är i varierande skick från halvbra till rent skrot. Ingen av de jag såg är tillnärmelsevis färdig för besiktning, mer eller mindre renovering krävs. Många saknade t ex styrbox. Det fanns också några Moelvensläp som ska auktioneras.

 

Saknat reg bevis är inget problem, till bilar från MSB får du militärt registerutdrag efter ett samtal till Boden. Det skickar du tillsammans med kvitto på köpet till TS som då utfärdar Ursprungsintyg. Sedan registrerings- och kontrollbesiktar du som vanligt. Finns massor skrivet om det här...

 

Har du tillgång till grönplåt kan du, om den är körbar, köra hem bilen från MSB, annars får du ta den på maskintransport.

 

Vill du ha en 30/40 ska du nog handla nu, tror vi snart ser slutet på köpfesten...

Ok tack för svaret, proceduren att reg från svart till vit plåt kan jag, tyckte bara att kvd:s beskrivning var lite luddig... Får väl ge mig in i leken nu då :)
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hägglunds Bv206

2335636011.jpg

 

243 750:-

195 000:- ex. moms
Bandvagn Hägglunds BV206, 

Ford motor V6:a Bensin, 

MB automatlåda, 

Vikt: 4600kg 

Mätarställning: 5139 km 

Tillverkningsnummer: BAA-0189

Uppställningsplats: Landvetter 

 

Pris: 195.000 + moms.

 

Netto export price ev. works Gothenburg: 20.500 EUR

http://www.blocket.se/goteborg/Hagglunds_Bv206_57900244.htm?ca=3&w=3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MSB:s/KVD:s plan var att sälja ut de registrerade bilana först 40 bilarna sedan 30 bilarna för att sedan gå över på de som man betraktade som reservdelsobjekt vilka man plockat delar från. Det verkar som om man är nere på reservdelsbilarna nu, MSB hade inte plats hos sig i Kristinehamn så många bilar lagrades hos Värmlands motor i Karlstad. Det kan fortfarande stå bilar kvar där framförallt om de inte gick att köra till Kristinehamn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det att civilregga den där släpan? :D

Är det ett släp? Har ju motor! Kanske tung terrängvagn?

 

Mins att det blir ett rätt mäktigt ekipage med slirskydd runt om och drivning på både bil och pjäs. "Förutsättning för betydande markskador" som någon uttryckte det.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Wingflyer changed the title to Annonstips från andra sajter
  • Vinkon changed the title to Annonstips från andra sajter!
  • Vinkon pinned this ämne

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...