Gå till innehåll

MQM s TGB 11 projekt


Rekommendera Poster

Ifrågasätt du :)

Nej det är inte "exakta kopior på orginalen" (eller om det är nått annat som suttit på min tidigare det var en Hella reflektorer för övrigt)

Får en uppsättning volvo142/164 strålkastare av en arbetskamrat så ska vi se hur ljuset blir med dom. 

Okej, hoppas du blir nöjd med dom. Tråkigt när man engagerar sig med nåt och sen inte blir nöjd med resultatet..  :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, hoppas du blir nöjd med dom. Tråkigt när man engagerar sig med nåt och sen inte blir nöjd med resultatet..  :(

Jo det är trist men nu var det ingen större förlust varken i tid eller pengar. 

Det jag var ute efter var ett bättre halvljus samt lite bättre helljus tills jag hunnit få på mina extraljus och den lite kraftigare generatorn. Jag får klar mig en stund till med vad jag har nu helt enkelt :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
De är väl 14,5?

Jag har för mig att den rekomenderade fälgbredden är 10-14" för de däcken

Jo det är 14.5 jag har köpt. Om jag mäter dom nu som dom står så är dom 10,5" ungefär i kanten där fälgen kommer ligga och då ser dom ganska så lagom breda ut sen är ju frågan hur mycket sidorna vill bukta utåt när man fyller dom, jag vill inte att dom sticker ut allt för mycket utanför karossen heller samt att styrgeometrin kommer skena om man breddar fälgarna allt för mycket.

Ska ta ett däck med till smeden där fälgarna är och fundera lite  samt åka förbi och kika lite närmare på tgb hur det ser ut ut mot skärmkanten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det förstår jag du som kör mycket och lite här o var :)

 

Ska försöka bredda runt hjulhusen med skärm kant i gummi som ska fästas i buren har jag tänkt så jag får större hjulhus så det inte sticker ut däck utanför. Sen kan det ju alltid sprätta stenar på bakomvarande hur man än gör men det är sällan det ligger bilar bakom i några högre hastigheter. På 8-90 vägar blir man ju omkörd och på 4-50 vägar sprätter det inte så mycket sten :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör med 35x13,5x16 samt med skärmbreddare 65mm.

Skärmbreddarna kommer från FMW4x4

http://fmv4x4.com/web/?wpsc-product=skarmbreddare-65mm6meter

 

Vet att mina fälgar är breddade ellan 1" till 2"  samt flyttat centrum...

En bestikningsman stod och kollade på skärmbreddarna och däcken på förra besiktningen men han sa inte ett ljud om det, så det var väl godkänt då. 

 

 

 

IMGP1700%20%28640x480%29.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har man för ansvar egentligen om en sten far in i tex rutan på bilen bakom. Då förutsätter jag att bilen är har lagliga däck och stänkskärmar

 

Har fått många stenskott från bilar men ingen har ju liksom stannat o erbjudit mig någon kompensation, tror man får kontakta bolaget som vanligt bara. när lastbilar tappat lasten(grus) så kan man stanna dom och begära ersättning via dom.

En sten som sprätter upp från bil framför kan man nog inte klaga så värst mycket över utan hålla avståndet istället vilket ingen gör.

 

Våra tgb fordon har ju inga stänkskydd som går nog långt ner för att skydda från stenskott i alla fall så det går ju inte att undvika.

Det som gäller angående däck är väll att dom inte får sticka ut utanför skärmarna samt att dom ska vara i rätt rullomkrets. Och numera även ha bullergodkända (som om det skulle vara så viktigt) däck antar jag. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör med 35x13,5x16 samt med skärmbreddare 65mm.

Skärmbreddarna kommer från FMW4x4

http://fmv4x4.com/web/?wpsc-product=skarmbreddare-65mm6meter

 

Vet att mina fälgar är breddade ellan 1" till 2"  samt flyttat centrum...

En bestikningsman stod och kollade på skärmbreddarna och däcken på förra besiktningen men han sa inte ett ljud om det, så det var väl godkänt då. 

 

Jo jag har tänkt köra fmvs skärmbreddare och jag kommer besikta med mina general däck som även är mina vinterdäck numera och jag har besiktning nu på våren så det blir toppen då jag slipper fundera på breddningen och däcken.

men det blir att bredda fälgarna till minst 10" 

 

IMGP1700%20%28640x480%29.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...