Gå till innehåll

TGB11 Gearkasse vil inte kople inn etter køretur


Dkadventurer

Rekommendera Poster

Hej

Jeg var i weekenden ude og køre i terrang og en masse vand og mudder :D

 

Opdagede dog at jeg når jeg havde holdt pause og bilen havde stået lidt slukket, kunne jeg ikke få den i gear. Koblings armen virker, og uden motoren går kan jeg fint sætte bilen i gear.

 

men starter jeg kan jeg ikke få den i gear.

 

Min løsning til at få den ud af (det der nu sidder fast) var at sætte den i høj og så i tredje og så ellers give den et par tryk på starteren indtil et lille "donk" og man nu igen kunne få den i gear med motoren kørende.

 

spørgsmålet er så hvad der er galt ? Koblingen virker fint og den glider ikke.

 

jeg kunne forestille mig sådan en synkromesse ring eller noget der ikke rigtigt vil slippe. ( når jeg slukker bilen står den altid i frigear)

 

Håber noget kender til "problemet" så jeg kan spores i retning af hvad jeg skal skille af osv. :D

 

 

 

(billeder og video kommer snart, når jeg lige får samlet ind fra vores kørsel i weekenden :D )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åpne ihvertfall pluggen under sÅ du er sikker pÅ at det ikke stÅr vann i clutchhuset. Det kan hende det er lamellen som suger seg fast.

 

 

Det har jeg selvfølgelig ikke tjekket..

 

noget siger mig at der mÅske godt kunne være bare en smuuuule vand derinde ;)

post-6143-0-35715500-1332848448_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...