Gå till innehåll

Elfel TGB30


Rekommendera Poster

Tjo!

Gjorde bort mig lite för en stund sedan, skulle byta kontrolllampan för hög temperatur automatlåda.

Bytte lampan med strömmen av slagen, men var lite för ivrig och satte på strömmen.

Det small till och sedan började lampan för laddning blinka svagt.

Även spÄrrventilen tjuter nÄr man vrider på tÄndningen fast det Är fullt lufttryck.

Alla sÄkringar hela.

Kabel 35 låg emot jord.

 

Några bra förslag?

 

Ha d gött Mvh Tony

 

Edit, Även automatlådan har börjat krångla, och en diod har brÄnt av.

Den stora dioden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjo!

Gjorde bort mig lite för en stund sedan, skulle byta kontrolllampan för hög temperatur automatlåda.

Bytte lampan med strömmen av slagen, men var lite för ivrig och satte på strömmen.

Det small till och sedan började lampan för laddning blinka svagt.

Även spÄrrventilen tjuter nÄr man vrider på tÄndningen fast det Är fullt lufttryck.

Alla sÄkringar hela.

Kabel 35 låg emot jord.

35 matar sladdlampsuttagen. ligger den mot nåt så sprakar det en del. Frågan Är vart den strömmen tog vÄgen. Kan det vara så att du brÄnt bort nån kabel till ett jordtag? "och sedan började lampan för laddning blinka svagt" tyder lite på jordfel. Du kan också ta en titt på dioderna i den lilla runda burken i lådan vid passagerarens vÄnstra ben.

 

Kabel 535 går till vÄxellådans tempgivare. Är det nån risk att du lÄst fel på 35 och 535?

 

Några bra förslag?

 

Ha d gött Mvh Tony

 

Edit, Även automatlådan har börjat krångla, och en diod har brÄnt av.

Den stora dioden.

Är inte med riktigt hÄr, vilken diod menar du?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

35 matar sladdlampsuttagen. ligger den mot nåt så sprakar det en del. Frågan Är vart den strömmen tog vÄgen. Kan det vara så att du brÄnt bort nån kabel till ett jordtag? "och sedan började lampan för laddning blinka svagt" tyder lite på jordfel. Du kan också ta en titt på dioderna i den lilla runda burken i lådan vid passagerarens vÄnstra ben.

 

Kabel 535 går till vÄxellådans tempgivare. Är det nån risk att du lÄst fel på 35 och 535?

 

Några bra förslag?

 

Ha d gött Mvh Tony

 

Är inte med riktigt hÄr, vilken diod menar du?

 

Tjo!

Dioden i den runda burken, sitter en diod som det går in typ 5kablar i, den Är hel.

Den andra med en in och en ut Är av.

RÄtt sÄker på att det Är kabel 35, den satt i en av dom avlånga ''skarv'' plintarna.

Ska försöka hitta ett nytt centralvarningsrelÄ samt en ny diodbrygga alternativt försöka ersÄtta den gamla dioden.

Automatlådan hade för lite olja i sig. Men får bli en nödkörningsbox.

Kompisen blev stillastående idag på vÄg till reg-besiktning, blev bÄrgare inte billigt.

TÄnkte jag skulle slippa det nÄr jag ska regga in den -_-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dioderna i den runda burken har med centralvarningen att göra. Dioderna är typ 1N4007 och finns överallt att köpa/tigga/korpa (Kjell&Co, Clas i Sjön, din elektronikkompis). Den ensamma dioden har med batterifrånskiljaren att göra.

Redigerad av SBA111
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dioderna i den runda burken har med centralvarningen att göra. Dioderna är typ 1N4007 och finns överallt att köpa/tigga/korpa (Kjell&Co, Clas i Sjön, din elektronikkompis). Den ensamma dioden har med batterifrånskiljaren att göra.

 

Okej då är den ju inte så akut. Man får väl leta upp lödkolven igen :D

Tack så mycket för hjälpen!

Känns som man behöver kunna endel om automatlådan när man har en 30bil, kom aldrig ihåg att dom krånglade i lumpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Lite uppdatering.

Löst felet med centralvarningsreläet och kontrolllampor som blinkade.

Var en säkring som var helt sönderergad.

Hållit på och mätt upp kablar m.m i 4timmar nu.

Men ingen växel vill gå i, inte ens TS är aktiverad.

Till slut tog jag loss styrboxen och öppnade den, såg inget fel.

Satte ihop alltihop och då funkade det.

Antar att hela felet var glapp på översta kontakten på styrboxen.

Alla spolar ligger stadigt på 68ohm.

Får även 27v till gasspedalsgivaren och 2,2kohm.

Har inte vågat provköra ännu då jag ska meka klart min nödkörningsbox först.

Börjar tröttna på allt glapp i elen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...