Gå till innehåll

just keepin da peace 2


Rekommendera Poster

Då var det dags att få igång suggan!!!

Planen är att snygga till den utan några superkrav på finish eller 100%original

Dock kmmer den att återgå till armygreen!

Däremot en trevlig åkkärra som man kan plaska med i geggan och köra o handla glass

 

Det som står på listan just är bromsar eller brist på bromsar...

Känns som prio ett eftersom bilen väger lite och frugan vill inte att jag använder hennes träd eller buskar som stoppklossar,lite trist!

Fick ta på en renoveringssats till huvudbromsen på altyco.

Så nu är den ok,hade lite strul ,men det visade sig att en liten packning inte kommit rätt....

skall övertala brosan att hjälpa till med luftningen vid tillfälle.

Parkeringsbromsen verkar nån ha påbörjat ,med stag och skivbroms på kardanen,men inte så mycket mer,lite trist

 

Motor/vxl verkar funka (mercadiesel/5vxlmanuell) ,dock har nån glömt att montera en kylfläkt,lite trist de med.

Skall först få den ok mekaniskt och kanske får den ställa upp om traktor här hemma!

 

Karrossen och rosten förtränger jag för tillfället eftersom det är mycket hål och lite plåt

Det jag fortfarande jagar är en framskärm och dörr...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den behöver mycket kärlek

Innan jag sätter kapen i den så måste jag fråga.

är det nån här som ligger o trycker på suggadelar,sparar kanske till en regning dag???

Det är dags att släppa på delarna!

Jag behöver

 

Gångjärn

karrosseridelar,har du en nerkapad bakdel/framdel eller bara taket,har du byggt en epa av en sugga så har du säkert nått liggande,kanske är det rostigt ,men bättre än mitt! så kan det vara av intresse!

stötfångare fram /bak

Dörrar fram

Framskärmar

baklucka

fönstermekanismen

inredningen till dörrar,,kanske stolar....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bränslekran :wub: ala moppe!

 

Ang dunken i fronten så var det en tabbe från min sida ,Trodde det var matningen till motor ,men det visade sig vara retur från motorn,hade ingen lust att dra nya rör tillbaks just då ,så det blev en paniklösning....

 

Finns på att göra listan!!! B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Do you have any pictures of your sugga?

it would be intresting to se how bad your car was!

I have restored much worse than this one,it depends if im able to get some bodyparts,or i would have too make theme myself...

But i agree,its alot of work to be done!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...