Gå till innehåll

TGB 13 Camper/Zombie Repsonse Unit(!)


Raredog

Rekommendera Poster

Har ikke lavet nogle ændringer ved instrumentpanelet andet end at tilføje voltmeter til 12/24V :)

 

Det eneste ved bilen der ikke er helt optimalt er de løse gasbrændere til at lave mad på, der kommer noget andet - ellers har alt faktisk været præcist som vi gerne ville have det, det havde jeg ikke turde regne med da jeg gik igang :)

 

Nowak: tabte det faktisk en enkelt gang da de sad med sugekop på spejlet og vi ramte en tyk gren, men det holdt ;)

Den er simpelthen ikke stærk nok i de stejle alper, der mangler den nogle hk... I lav gear offroad er der ingen problemer overhovedet og heller ikke almindelige bakker, men de stejleste bjerge er ikke spændende, det er i 1. gear...

Vi hade også problemer med den originale motor i sverige, 5 personer og oppakning ca. 4000 kg. kunne ikke holde farten ved små bakker :( bliver hvis den om606 Turbo der skal i til vinter :D 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Morten.

 

I skal være velkomne . Vi formklipper træerne ligenu. Ca 1000 om dagen så det tager noget tid. Håber på syn næste uge. Så må vi se om vi kan nå en tur. Køber en del træer nord for kompedal plantage. Ved ravnholt. Det kunne være et fedt sted med noget ådal skov osv. Mht min radio byttede jeg den gamle men den nye springer også sin sikring. Kan det være det kommer for meget strøm når tændingsplus og 12 v konstant plus er koblet sammen ? Mht gasblus har jeg overvejet noget ala det her . Kan smækkes sammen og fylder ikke alverden. Jeg har ikke planerer om det store køkken i min

 

http://www.acfshop.dk/gasblus-2-braender-med-laag/

 

Når der kommer plader på igen skal vi så ordne det bak kamera hvis jeg kommer forbi en dags tid?

Jeg tager fat i dem med tanken i næste uge. Jeg har ikke fået din tegning pr mail endnu

 

Ses

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...

Haha - tak for dagens grin :-D

 

Der er mange sjove kommentarer imellem:

 

"I`m going to study in Denmark next monhth.Should i be concerned or something ? Or maybe bring my own axe ?"

 

" I would have got their info, made friends, maybe they'll remember you when day z is among us"

 

Men jo, skal have meldt mig ind i Volvooffroadklub - har været igang med at grave 980m offroad forhindringsbane, planen er at invitere klubben når den er helt færdig :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Så blev det tid til at opdatere bilen lidt - vi tager 4 mdr afsted mod den afrikanske vestkyst :-)

Indtil videre har vi klaret os med 2 små gasblus, men de er så høje at de er lidt ustabile og så er det svært at få fat på gaspatroner til dem når vi kommer længere sydpå.

 

Så vi har købt et Outweel Appetizer gasblus, med 2 blus samt en grill.

145241682012516900_resized.jpg?width=192

 

Det blev så bygget i en MDF plade:

145241682213808400_resized.jpg?width=192

145241683754724400_thumb.jpg145241684865968200_thumb.jpg

145241683500353700_resized.jpg?width=192

145241685656344600_resized.jpg?width=192145241685045328900_resized.jpg?width=809145241685838144000_resized.jpg?width=192

145241685306775500_resized.jpg?width=192

 

Der er lavet en skuffe forneden, til at toaste brød under grillen, den er foret med tynd alu-plade for varmen og for at lette rengøringen.

De 2 bagerste ben er hængslet så de kan slåes op og er fastgjort med magneter, så kan bordet nemlig også tages ud og bruges udenfor bilen.
Det kører på en Campingaz 2 kg gasflaske som burde kunne byttes i hele Europa samt det meste af Afrika :-)
 

  • Like 8
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Da den radio vi har i er noget billigt skrammel som kun kan tage en kanal når man holder siden af sendemasten så skulle den skiftes. Da FM signalet nok forsvinder om et par år kunne det bedst betale sig at købe en DAB radio. Vi fandt en Pioneer MVH-280DAB til DKK 680,- inkl. antenne.

 

Desværre er den noget dybere end den gamle radio, vi har en del projekter lige nu og kører om knap 3 uger, så lavede en forlænger-krave så den kunne monteres uden at skulle lave ny konsol.

 

145254457329968500_resized.jpg?width=192

145254457155568300_resized.jpg?width=192

Den skal lige rettes lidt til, ellers sidder den sådan set udemærket, selvom det ikke er så kønt :)

 

Antennen er en mærkelig sag, som skal klæbes på ruden, med en dippedut der skal have stelforbindelse!

145254456972550400_resized.jpg?width=809

 

Har kun kørt nogle få km, men det virker umiddelbart super godt, tryk på én knap og det tager 2-3 sekunder at lagre alle radiostationer og de går helt klart igennem uden skrat B)

Den har også mulighed for at søge i mapper når man hører MP3, den gamle skulle man igennem hvert eneste nummer!!! - Det bliver rart på 16-18.000 km køretur :)

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Så er det ved at være snart! Vi kører den 1/2 så det er ved at være på tide at lave de sidste småting:

Har undervognsbehandlet bilen, synes egentlig det er synd den skal ud at køre på saltede veje, men der er ikke så meget at gøre ved det.
145339994845033800_resized.jpg?width=192

145339994478201700_resized.jpg?width=192

 

Og så er jeg igang med at lave et "solarshower" - det var faktisk Jesper, en TGB ejer der kom med ideen :) Man kan også købe dem færdigt for ca 230 USD, men det har jeg ikke tid og råd til.. www.roadshower.com

 

Det er sådan set bare et 110mm PVC rør, med en 90º bøjning på, en 1/2" hane i den ene ende og en 1/2" prop i den anden, samt en bil-ventil.
145339994653589100_resized.jpg?width=809

 

Den kan rumme ca. 22l vand og solen skulle så gerne varme vandet op, derudover så kan man pumpe tryk i den så fruen kan få vasket hår ;)

 

145339994284748800_resized.jpg?width=809

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte enklare med en värmeväxlare som man låter vattnet från huvudtanken gå igenom, då har man varmvatten alla årstider och tider på dygnet samt att ha möjligheten till  ha 80-90 gradigt diskvatten spar mycket vatten. 

 

 

Vill man inte lägga rör i kylaren går det enkelt att löda ihop en liten lös värmeväxlare av några bitar kopparrör, har någon gammal liggande som var otroligt effektiv, byggd av ett grövre kopparrör ca 1,5 tum och ca 30 cm långt med ett klenare invändigt där färskvattnet passerar. 

 

eller bulta en slinga kopparrör längst ventilkåpan troligen räcker att värma en 5-6 minut liter till lagom temp. 

 

eller tar man och bultar dit en vatten oljekylare mellan blocket och oljefiltret, finns att hitta på båtmotorer och stationära motorer.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte enklare med en värmeväxlare som man låter vattnet från huvudtanken gå igenom, då har man varmvatten alla årstider och tider på dygnet samt att ha möjligheten till  ha 80-90 gradigt diskvatten spar mycket vatten. 

 

 

Vill man inte lägga rör i kylaren går det enkelt att löda ihop en liten lös värmeväxlare av några bitar kopparrör, har någon gammal liggande som var otroligt effektiv, byggd av ett grövre kopparrör ca 1,5 tum och ca 30 cm långt med ett klenare invändigt där färskvattnet passerar. 

 

eller bulta en slinga kopparrör längst ventilkåpan troligen räcker att värma en 5-6 minut liter till lagom temp. 

 

eller tar man och bultar dit en vatten oljekylare mellan blocket och oljefiltret, finns att hitta på båtmotorer och stationära motorer.

 

Nej :-)

 

Det her tog ½ time at bygge, havde alle stumperne så det var gratis, det kan ikke gå i stykker og vi skal forhåbentligt ikke bruge det hver dag :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...