Gå till innehåll

Jag saknar...


Rekommendera Poster

Hej Andreas.

 

Jag saknar den rutan med senaste inläggen som tidigare låg till höger.

 

Den gjorde att man efter en snabb inloggning (som i mitt fall sker några gånger per dag) kan titta till om någon skrivit i ett ämna som intresserar mig. Jag tycker att en sådan "ruta" bör finnas högt upp så att jag (som loggar in direkt i forumet) kan se den omedelbart.

 

I övrigt tycker jag att du gör ett bra arbete och en layout som är helt rätt!

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Nu har jag rensat fram till januari 2013 men känner inte för att lägga mer tid på det en lördagskväll :)

 

Vet att Hasse bett er länka in tipsen en post i taget men jag har förstår inte riktigt varför, det blir ju våldsamt mycket mer poster att radera än om man klumpar ihop en gäng annonser i en post.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo funktionerna har ändrats lite. men om det ligger 10 annonser i samma post, och man skulle kolla om de var aktuella eller ej, så fick man klicka på varje länk i den posten, och kolla vilka som var borta och vilka som var kvar, . tidigare hamnade man vid sid ett och första annonsen varje gång man skulle gå tillbaka och ta bort den som felade, det tog en väldans tid att navigera tillbaka och sedan plocka bort den, för att direkt hamna på första posten i hela annonstips från blocket och då gå till nästa länk i posten med flera länkar i och kolla den, 

Nu fungerar det annorlunda, man kan lugnt kolla en länk, bocka för den om den är inaktuell och gå hela sidan ner innan man bestämmer vad man skall göra med de man bockat för. och sedan hamna på sida ett och då får navigera till den sida man håller på att rensa på.

Gör man dessutom det fina jobbet som tex vikon gör att kolla det man själv lagt upp och skriva inaktuell på dem, går det i en rasande fart att rensa.

Men en hastighet på medel 0,80 mbit/s så tar det ändå lite tid för mej, men helt det är helt ok, jämfört med om jag måste hålla koll på om annonsen är aktuell eller ej.

 

Helt klart skulle vi kunna sätta en tidsgräns där de åkte ur oavsett om de var aktuella eller ej, så rensade jag ju i köp och sälj tidigare och där är det dags att ta bort gamla annonser igen. då satte vi 6 månader, alla äldre än det åkte bort, 

Är alla medveten om detta och tycker det är ok så skulle det inte vara några problem att rensa i slutet på varje månad.

 

 

Har rensat bort en del i kväll i alla fall 

MVH H.Hansen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det är så jag kollat medans jag rensat, kunde ta 2-3 timmar i anspråk några kvällar i rad om man glömt att att rensa ett tag eller om det varit många annons tips.

Så en tidsgräns välkomnar jag gärna. Det skulle bespara mej massor av timmar av arbete med annonserna.

Det är lätt att man glömmer av dem så rasar det i väg i sidor fort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
  • 4 months later...

Några saker jag har klurat på:

 

  1. Portalen. Det här är en sida på forumet jag väldigt sällan är inne på, det kanske bara jag som hoppar över den sidan men för att göra den lite intressantare så skulle man kanske kunna ha information om träffar där. Lite som 4x4sweden har.
  2. Om detta forum skulle stödja funktionen att "tagga" personer i inlägg så skulle det vara väldigt intressant och användbart, ett lätt sätt att göra folk uppmärksamma på diskutioner som annars missas.
  3. Det borde vara hög tid att göra en tråd om tgb-kalender för 2015!
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Några saker jag har klurat på:

 

  1. Portalen. Det här är en sida på forumet jag väldigt sällan är inne på, det kanske bara jag som hoppar över den sidan men för att göra den lite intressantare så skulle man kanske kunna ha information om träffar där. Lite som 4x4sweden har.
  2. Om detta forum skulle stödja funktionen att "tagga" personer i inlägg så skulle det vara väldigt intressant och användbart, ett lätt sätt att göra folk uppmärksamma på diskutioner som annars missas.
  3. Det borde vara hög tid att göra en tråd om tgb-kalender för 2015!

 

 

1. Portalen ligger lite "död" om dagen. Orsaken till detta är att det inte är ett enkelt system att bygga i. När forumet skall uppgraderas till 4.0 från IpBoard hoppas jag att det blir enklare. Då skall allt på plats så att även den delen fungerar så som jag/vi önskar.

 

2. Om jag inte minns fel kommer detta i 4.0 också :)

 

3. Absolut... skall få satt ihop en tråd om detta, men blir till veckan som kommer.

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...