Gå till innehåll

Den här gruppen kan användas till absolut allt som inte passar andra platser


Andreas.E

Rekommendera Poster

  • 11 months later...

FUN Light saft mot myror ????????

Jag hade myr invasion  här i Björktorpet innan jag for till Norge, en bekant som var här sa köp FUN Light saft och ställ ut outspädd i små koppar eller fat så har du inga myror snart. tipset hade han fått från en välkänd insekts sanerings firma, 

 

Så jag gjorde det i brist på annat.

 

Och nu syns tama tusan inte en myra till  :ph34r: . 

 

Saften skall spädas 1 till 10 och innehåller tydligen så mycket sötningsmedel aspartam, att när myrorna äter ja eller dricker den söta saften, så får de i sej en för dem dödlig  dos av detta sötningsmedel som en del påstår vara farligt.

Ja inte vet jag om de bara flyttat, men myrorna är då borta, och jag vete tusan om jag ger denna saft till min dotter längre, den skulle nästan stå i skåpet där jag förvarar giftiga saker hon ej skall komma åt  :unsure:

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Mälarguten

Jo du aspartam dvs björksocker är även giftigt för hundar typ om dom ätit sockerfria tuggummin man glömt på tv bordet= inge bra-

Våran jycke drog i sig mörk choklad, bara att åka till vetrinärn och fån å spy! :(  men det gick bra dom sa 50gram ren cakao lika med ingen hund :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

Måste bara tipsa om att tv serien Lillyhammer har börjat säsong 2 nu.

Jag såg precis de två första avsnitten på svt play, och det är enligt mej en sjukt kul norsk produktion. med maffia tema typ 

Inget militärt alltså men klart sevärt  :)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

Kört lite spintires:

2014-08-22_00001.jpg?_subject_uid=104066

Här kämpar jag mig ner för en backe :)

 

Ett skitkul spel, men det finns fortfarande kvar saker att önska.

Hur kul det än är att bara ta ut fågelvägen på kartan och bara gasa med sin MAZ-7310 och riva ner allt i ens väg så är det än så länge bara en typ av uppdrag att göra på banorna....

 

Men det kommer garanterat mera framöver, om inte för att utvecklarna själva pratat om bandfordon, så kommer nog mod-communityt (som totalt moddade ner demot) att bidra rejält framöver. :)

 

 

Detta är alltså en offroad-simulator där terrängen deformeras i realtid, för den som inte kopplat det än :)

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...