Gå till innehåll
Andreas.E

Den här gruppen kan användas till absolut allt som inte passar andra platser

Rekommendera Poster

Det er vanligvis beltekrav. I Mercedesene er det belter i forsetene. Baki er det to langsgående benker med plass til åtte mann. Her er det ikke montert belter. Forsvaret har dispensasjon fra bilbeltebruk på langsgående benker.

Ok, det är alltså lastbilen vi pratar om? Då missförstod jag, jag trodde det var geländerwagen det var frågan om.

Vi hade säkert också lastbilar och släp med undantag för bilbälte in på 90-talet nu när jag tänker efter. Därför jag tyckte det var så konstigt med terrängbilar utan bilbälten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nei, det var Geländewagen (uten 'r') jeg mente. Lastebilene til det norske forsvaret er for det meste Scania.

Se bilde av baksetene:

post-6519-0-18205700-1510343996_thumb.jpg

• Like 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nei, det var Geländewagen (uten 'r') jeg mente. Lastebilene til det norske forsvaret er for det meste Scania.

Se bilde av baksetene:

[url=

Å fasen, åtta man där bak alltså.

Då var det ju bara märkligt ändå :)

• Like 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Folkens, lær ungene deres at de ikke skal gå over vegen før bussen har kjørt.

Bilister, pass på når dere passerer/møter en buss, folk kan sprette fram foran eller bak bussen.

(filmen er ikke min og pass på hjertet når dere ser den)

• Like 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Han ska bevisa att jorden är platt – skickar upp sig själv med hemmagjord raket

https://www.nyteknik.se/teknikrevyn/han-ska-bevisa-att-jorden-ar-platt-skickar-upp-sig-sjalv-med-hemmagjord-raket-6885256

Jag ser med spänning fram emot hans livesändning :)

Tar han sig 10 meter upp levande har han min respekt i det hänseendet iaf.

• Like 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ta sig 10m upp levande är nog inga bekymmer, landningen kan dock bli kritistisk..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Av någon outgrundlig anledning så bestämde jag mig för att sälja TGB.n och köpa en Jeep istället.

Det blev en blocket annons för 58 000 kr. 

En gubbe anlände i en Cheva-van och köpte den direkt och för att få in affären skickade jag med tjänstebilen och hustruns bil på köpet, allt för 58 000 kr.

Men så fort gubben åkt iväg med de 3 bilarna kom jag på att tjänstebilen är ju inte min och den andra bilen är ju frugans så de kan jag ju inte sälja. :angry:

Då ringde jag gubben och försökte "ångra affären" men gubben var nog ganska nöjd att ha köpt fordon för 600 000 kr för 58 000 så det gick inte.

Nu hade jag inga fordon kvar var skyldig arbetsgivaren och hustrun varsin bil och pengarna räckte inte till nån jeep. :(

Sedan vaknade jag och insåg att alltihop var en bisarr mardröm...  tack gode gud att man  (än så länge) har sina sinnen vid relativt fullt bruk och inte gör sådana affärer.....  :wacko:

• Like 13

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Oj !!

<Freuds idéer möttes till en början – som så många andra revolutionerande tankegångar – av skepsis. Men Freud vann respekt. Hans drömanalys var ingen vidskeplig drömmystik. Med utgångspunkt i ett rikt drömmaterial – sitt eget och andras – lade han fram sin tolkning av drömmarnas innebörd och deras samband med det omedvetna själslivet. Freud upptäckte att drömmen har ett latent innehåll, dolt bakom drömberättelsen och det manifesta innehållet. Genom fritt associerande kan det latenta dröminnehållet frigöras. Numera har många av Freuds teorier blivit en självklar del av vårt tänkande.>

- en fantastisk utveckling av Terrängbil.net. Drömmar och drömtydning med utgångspunkt i vårt förhållande till våra terrängbilar.
Har du ofta liknande drömmar. Inom kort kommer ni att möta en främling i röda byxor som kommer att hjälpa er och skapar nya ideer kring er framtid.

Spela Freddy Kalas HejHo so ofta du har lust och nynna refrängen 

"Det trampar upp på taket, Hej ho

"Nissen e tillbake" hej ho

osv

• Like 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Spela Freddy Kalas HejHo so ofta du har lust och nynna refrängen

"Det trampar upp på taket, Hej ho

"Nissen e tillbake" hej ho

osv

• Like 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

https://www.washingtonpost.com/sports/olympics/every-four-years-they-come-from-norway-to-plunder-your-gold/2018/02/09/56269cde-0d7f-11e8-8b0d-891602206fb7_story.html?utm_term=.e5ef90f30917

Every four years, they come from Norway to plunder your gold

DAEGWALLYEONG, South Korea — If you surmise that your Olympic nation is as strong or as cool as Norway, then you are suffering some sort of delusion. In your defense, it’s not like the Norwegians sit around up at the 59th parallel crowing about being the greatest. They just come to the harder, hardier version of Olympics, the Winter Games, bring along their majestic lungs and return home with medals by bushels.

• Like 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, de stannar o kör parlympiska med samma skidlöpare.

Men det stämmer inte med Svenska medaljerna, vi fick väl 11 guld med hem....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Låt Kristaga / Norge njuta av sina segrar i  "springa snabbast på snö i trikåer".... utöver "jente-handboll" har Norge inga andra idrottsprestationer å skryta med...

Ingen norrman har någonsin stått på pallen i följande grenar...

Fotboll?

Hockey?

Tennis?

Pingis?

Längdhopp?

Höjdhopp?

Boxning?

Golf?

Simning?

Brottning?

Cykel?

o.s.v.

• Like 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu