Vinkon Postad 16 Januari , 2015 Rapport Share Postad 16 Januari , 2015 http://www.dn.se/nyheter/varlden/snomassor-tar-over-norsk-kommun/ En kombination av avundsjuka och empati får jag. Säkert kul med snöfordon säkert mindre kul när infrastrukturen sviktar och man kan inte ta sig till jobbet. Sen om man har barn blir det väl extra jobbigt... 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TURBO Postad 16 Januari , 2015 Rapport Share Postad 16 Januari , 2015 Ja där skulle du varit med bandvagnen vinkon, för i Skövde är väl det ingen snö nu. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Johannes Postad 16 Januari , 2015 Rapport Share Postad 16 Januari , 2015 Det kan bli en intressant vårflod.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 16 Januari , 2015 Rapport Share Postad 16 Januari , 2015 Ja där skulle du varit med bandvagnen vinkon, för i Skövde är väl det ingen snö nu. Helst Nä här finns det regn och salt mest... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 16 Januari , 2015 Rapport Share Postad 16 Januari , 2015 En glad nyhet: http://www.forsvarsmakten.se/sv/aktuellt/2015/01/forsvarsministern-soldater-behover-ordentliga-bostader/ Jag trodde att våra soldater var förpassade till containerbyar alt. bo många i vanliga lägenheter för att få det att gå ihop. Hoppas att det byggs landet över i inte bara närmast högkvarterets tröskel... 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 30 Januari , 2015 Rapport Share Postad 30 Januari , 2015 http://www.nyteknik.se/popular_teknik/teknikrevyn/article3880361.ece 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SBAT111 Postad 30 Januari , 2015 Rapport Share Postad 30 Januari , 2015 Och för de som inte förstår grundkonceptet av ovanstående (och tidigare missat denna): http://youtu.be/MOXQo7nURs0 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Frippe S Postad 30 Januari , 2015 Rapport Share Postad 30 Januari , 2015 Och för de som inte förstår grundkonceptet av ovanstående (och tidigare missat denna): Grym Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 31 Januari , 2015 Rapport Share Postad 31 Januari , 2015 Grym Inte för att försöka vara skitfrän eller så, men just en sån har jag 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 5 Februari , 2015 Rapport Share Postad 5 Februari , 2015 http://www.dn.se/nyheter/varlden/de-ar-putins-soldater-pa-natet/ Så om ni stöter på riktigt jobbiga troll vet vi nu vad det beror på мы находимÑÑ Ð²Ñ‹Ñвлено товарищи 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SBAT111 Postad 5 Februari , 2015 Rapport Share Postad 5 Februari , 2015 OK Vinkon jag förstår att det är mig du syftar på Men jag har faktiskt bara betalt av AF för att söka jobb Resultatet kanske dock blir detsamma även om jag har andra måltavlor 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 7 Februari , 2015 Rapport Share Postad 7 Februari , 2015 Är du obekant med detta ryska koncept har du kul läsning att se fram emot http://englishrussia.com/2015/02/06/russian-airport-trucks-with-jet-engine/#more-156248 OBS! Inget för källsorterare och/eller trädkramare! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 7 Februari , 2015 Rapport Share Postad 7 Februari , 2015 Haha..blir nog snustorr bana om man eldar på med en jetmotor Ryssar.. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SBAT111 Postad 7 Februari , 2015 Rapport Share Postad 7 Februari , 2015 Mantorp Park använde på 80-talet en såndär att torka dragracingbanan med när det hade regnat! 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Wingflyer Postad 7 Februari , 2015 Rapport Share Postad 7 Februari , 2015 Mantorp Park använde på 80-talet en såndär att torka dragracingbanan med när det hade regnat! Gissa vem som byggde den? (Harklar mig och visslar lite försynt...) 6 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SBAT111 Postad 7 Februari , 2015 Rapport Share Postad 7 Februari , 2015 På den tiden var det helt obegripligt att någon skulle komma på en sådan hårresande kostruktion. Nu klarnar ju ett och annat :lol: Men när jag funderar lite så undrar jag om den inte var monterad på ett släp till en traktor eller lastbil 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Wingflyer Postad 7 Februari , 2015 Rapport Share Postad 7 Februari , 2015 På den tiden var det helt obegripligt att någon skulle komma på en sådan hårresande kostruktion. Nu klarnar ju ett och annat :lol: Men när jag funderar lite så undrar jag om den inte var monterad på ett släp till en traktor eller lastbil Den var monterad på ett biltransportsläp som drogs av min första 4x4, en Cheva Blaser. Motorn var en RM5b som suttit i en A32 Lansen, som jag hämtade på flygplansskroten i Söderhamn. Motorn startades med isopropylnitrat som var ett h-e att få tag i. Samma motordock utan EBK, satt också i Caravelle men då med elstart. Deta var tider... 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 7 Februari , 2015 Rapport Share Postad 7 Februari , 2015 Den var monterad på ett biltransportsläp som drogs av min första 4x4, en Cheva Blaser. Motorn var en RM5b som suttit i en A32 Lansen, som jag hämtade på flygplansskroten i Söderhamn. Motorn startades med isopropylnitrat som var ett h-e att få tag i. Samma motordock utan EBK, satt också i Caravelle men då med elstart. Deta var tider... När kommer Wingflyers samlade äventyr inbundet egentligen? 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Wingflyer Postad 8 Februari , 2015 Rapport Share Postad 8 Februari , 2015 När kommer Wingflyers samlade äventyr inbundet egentligen? Behöver nog en spökskrivare i så fall. Ställer du upp Vinkon? :-) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dexxas Postad 8 Februari , 2015 Rapport Share Postad 8 Februari , 2015 Behöver nog en spökskrivare i så fall. Ställer du upp Vinkon? :-) Om du delar upp materialet i tillräckligt små delar så är vi nog tillräckligt många skrivkunniga spöken här på forumet för att klara av att renskriva det..... 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Wingflyer Postad 8 Februari , 2015 Rapport Share Postad 8 Februari , 2015 På den tiden var det helt obegripligt att någon skulle komma på en sådan hårresande kostruktion. Nu klarnar ju ett och annat :lol: Men när jag funderar lite så undrar jag om den inte var monterad på ett släp till en traktor eller lastbil Idén var inte min. Dåvarande ägaren till Mantorp Park, numera bortgångne Staffan Svenby (legendarisk man som ägde Pro Sport, Motormässan i Malmö, mm och som bl a också var Ronnie Petersons manager) hade varit i USA och sett NHRA's Thrush-sponsrade jet-tork. Han ville ha en sådan till MP och frågade om jag ville bygga en. Så blev det och jag fick god hjälp av 3'e divisionen på Malmslätt som då fortfarande opererade Lansen som målbogserare. Efter lite fjäskande för Kockum i Karlshamn som byggde avancerade biltransportsläp med hydrauliska bromsar, fick jag en sådan trailer som sponsring. Jag lånade en verkstad av likaledes legendariska "Kuckel" (som man kan skriva en hel bok om) i Linghem utanför Linköping, och byggde maskinen där. Jet-torken var extremt effektiv och otroligt spektakulär. Oväsendet var öronbedövande! En man körde bilen och en satt på trailern och körde motorn, vi kommunicerade med headset med strupmikrofoner och kunde nätt och jämt höra varandra. Man fick vara väldigt försiktig med effekten, det var lätt att koka asfalten om man var oförsiktig. Vi lärde oss snabbt att trolla bort oljespill också. En skjuten vevstake genom ett oljetråg resulterade normalt i tio liter olja på banan längs 40-50 meter och tog lång tid att sanera för hand. Tricket blev att strö Absol över oljan, borsta med maskin, upprepa några gånger och sedan ett par åkningar med jet-torken. Gjorde man allting rätt så fanns det inget spår efter oljan när asfalten svalnat. Jag har säkert en massa bilder på spektaklet kvar i någon låda. Det var bättre förr! 6 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Wingflyer Postad 8 Februari , 2015 Rapport Share Postad 8 Februari , 2015 Om du delar upp materialet i tillräckligt små delar så är vi nog tillräckligt många skrivkunniga spöken här på forumet för att klara av att renskriva det..... Det där skulle man nog kunna lösa en långhelg med tillräckligt med skaffning och dryck! Liten varning bara, får du igång mig att snacka tar det inte slut i första taget... 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SBAT111 Postad 8 Februari , 2015 Rapport Share Postad 8 Februari , 2015 Jag mekade cheva smallblocks dragster i ett team från Eskilstuna på den tiden. Vi körde med mekaniskt insprut och metanol. Eftersom bakaxeln var fast skruvad i chassiet var Mantorp jämte Piteå de enda banor vi hade riktigt bra grepp på, förutsatt att det inte var olja på banan. Vi körde drygt 270Km/h och under 8sek på Mantorp om jag minns rätt. 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dexxas Postad 8 Februari , 2015 Rapport Share Postad 8 Februari , 2015 Vi "Gubbar som är nyfikna" får väl slå våra kloka ihop och se till att det finns tillräckligt med öl för en helg eller tre.....Min lastbil rymmer 50.3 kubikmeter/7,3 ton och hemifrån dig är det väl inte så långt till Trelleborg och färjan till Tyskland...... Fan,nu blev jag törstig...... Mvh/Dexx 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Wingflyer Postad 8 Februari , 2015 Rapport Share Postad 8 Februari , 2015 Vi "Gubbar som är nyfikna" får väl slå våra kloka ihop och se till att det finns tillräckligt med öl för en helg eller tre..... Min lastbil rymmer 50.3 kubikmeter/7,3 ton och hemifrån dig är det väl inte så långt till Trelleborg och färjan till Tyskland...... Fan,nu blev jag törstig...... Mvh/Dexx Din instinktiva (för det var det väl? ) bedömning är korrekt! Trelleborg/Rostock är en lämplig helgövning. Finns också alternativet Rödby/Puttgarden, men mindre båtåka och mer bilåka då... Har Gubbarna funderat på Möllerödsdagarna eller Wings & Tracks i Skånes Fagerhult? Annat alternativ här nere i värmen är Militärmuseet i Delary utanför Älmhult. Där finns ett tjugotal gröna fordon, inkl en T34. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.