Gå till innehåll

Den här gruppen kan användas till absolut allt som inte passar andra platser


Andreas.E

Rekommendera Poster

När jag såg detta med den nya kanonen så kom jag på att jag hittade en tidning ÖSTGÖTA-BLADET. från den 28 April 1965

På första sidan kunde man läsa om en lite speciell tävling,

Där den Svenska styrbara stridsvagns roboten Bantam deltog

 

Bilder och text tillhör ÖSTGÖTA-BLADET

 

2015-02-02 12.40.43.jpg

 Lite dåliga bilder men tidningen är ju gammal och lite skitig 

2015-02-02 12.41.37.jpg

2015-02-02 12.41.02.jpg

 

Hade tänkt spara de och visa den 28 April i år men det hade jag säkert glömt av , så det kom nu i stället

 

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket förvånande briljerar journalister med sin outtömliga källa till allmänbildning:

http://www.dn.se/nyheter/sverige/ebba-busch-thor-pa-kontroversiella-bilder-i-israel/

Journalisten är väl 08:a och det är ju ett fastslaget faktum att "Stockholmare är smartare än andra" så vi lantisar kan helt enkelt inte begripa sådan här avancerade resonemang B)

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla hjärtans dag är en av flera komersiellt instiftade högtider som jag inte riktigt köper (trots ett visst tjat) :D .
Skulle därför vilja komma med ett inslag som förklara problematiken med dagen (damer över40) dessutom ventileras 08:or,
integrations probematiken och man får en inblick i efter vilken filosofi Vinkon och våra lansdmän från norr om dalälven lever :lol: .
Min humor sedan jag först hörde den för drygt 40år sedan :)

http://youtu.be/3HYrE32taAA alla videos behöver tydligen inte rörliga bilder B)

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla hjärtans dag är en av flera komersiellt instiftade högtider som jag inte riktigt köper (trots ett visst tjat) :D .

Skulle därför vilja komma med ett inslag som förklara problematiken med dagen (damer över40) dessutom ventileras 08:or,

integrations probematiken och man får en inblick i efter vilken filosofi Vinkon och våra lansdmän från norr om dalälven lever :lol: .

Min humor sedan jag först hörde den för drygt 40år sedan :)

http://youtu.be/3HYrE32taAA alla videos behöver tydligen inte rörliga bilder B)

Jo, ganska skrämmande många såna högtider egentligen.

Och ska man dra det till sin spets är den kristna julen också ett PR-trick, mfl.

 

Helt klart ett av mina favorit-uppträdanden :) (approval of Beppe  :ph34r: )

Men karaktären i framträdandet är helt klart en kustlänning; bara en mil till handelsboden, kollektivtrafik och bemannad sjukvård...  

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På denna:

Statsvetaren Magnus Hagevi vid Linnéuniversitetet i Växjö tror inte att bilderna kommer att påverka Ebba Busch Thors partiledarkandidatur på något avgörande vis.

Tja, varför bekräfta att det är en "tidnings-höna" (eller anka?) i sin egen artikel? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Appropå geografi; när jag är i södra Sverige och jobbar och hembygden Jämtland kommer upp till diskussion är det inte sällan en del av de yngre kollegorna verkar tro att Jämtland ligger på samma breddgrad som Kalix eller Boden.

 

När man avslöjar att Jämtland ligger ganska exakt mitt i Sverige och inte i höjd med Treriksröset höjs en del ögonbryn. Nu säger jag inte att alla söderut är dåliga på geografi men det verkar råda en hel del förvirring hur landet ligger hos tjugoåringarna :wacko:

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min dotters mamma påstår att vi bor nästan mitt i Sverige. "Skänninge"  :)

Spelar ingen roll om man visar henne kartan, Då får man höra att det är befolknings fördelning man går efter  :ph34r:

Frågan ställs då Så Norrland är mindre Sverige för att det bor mindre befolkning på samma yta som södra Sverige. Japp blir svaret  :P

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Appropå geografi; när jag är i södra Sverige och jobbar och hembygden Jämtland kommer upp till diskussion är det inte sällan en del av de yngre kollegorna verkar tro att Jämtland ligger på samma breddgrad som Kalix eller Boden.

 

När man avslöjar att Jämtland ligger ganska exakt mitt i Sverige och inte i höjd med Treriksröset höjs en del ögonbryn. Nu säger jag inte att alla söderut är dåliga på geografi men det verkar råda en hel del förvirring hur landet ligger hos tjugoåringarna :wacko:

Jo, själv har man ju stött på ett antal sörlänningar(i olika åldrar) som har kass koll på geografi. Jag kan erkänna att jag inte har koll på var alla Sveriges städer ligger, men söder om dalälven är det lite skitsamma för min del, ingen brist på dem alltså.

 

En av mina kusiner hamnade i ett liknande samtal som man själv haft några gånger när han var i Ystad och skulle påbörja färden hem:

"Jaha, långt att åka?"

"Jo, bor i Jämtland"

"Åhåhåja, så långt upp som det går då..."

"...ja, tycker man halvvägs är så långt det går så...?"

 

Min dotters mamma påstår att vi bor nästan mitt i Sverige. "Skänninge"  :)

Spelar ingen roll om man visar henne kartan, Då får man höra att det är befolknings fördelning man går efter  :ph34r:

Frågan ställs då Så Norrland är mindre Sverige för att det bor mindre befolkning på samma yta som södra Sverige. Japp blir svaret  :P

Måste vara märkliga restids-förskjutningar i vårt land då? :)

Eller det klart, måste ju vara vägarna!  :lol:

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stort tack till er som har en funktion i signaturen som talar om för mig vad min IP-adress är, vem som är min internetleverantör, vad jag har för dator och vilken webbläsare jag använder.

 

Så nu när jag vet det, kan ni för min del plocka bort funktionen och kanske i stället skriva vad ni har för fordon eller annat om er själva (och inte om mig).

 

I all välmening!  ;)

 

Wf

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stort tack till er som har en funktion i signaturen som talar om för mig vad min IP-adress är, vem som är min internetleverantör, vad jag har för dator och vilken webbläsare jag använder.

 

Så nu när jag vet det, kan ni för min del plocka bort funktionen och kanske i stället skriva vad ni har för fordon eller annat om er själva (och inte om mig).

 

I all välmening!  ;)

 

Wf

Om man nu skulle vilja lägga in information i "signaturen". Var gör man det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...