Gå till innehåll

Mer info om medlemmar..


Rekommendera Poster

Ett önskemål från mig är att man lättare ska se vem man skriver till i forumstrådarna, tex att man SKA ha bild på sig själv, tydligt skrivet VAR / i vilken stad man bor och gärna ålder också. Vet att man kan se det när man går in på varje persons profil. Men jag tycker det ska komma upp automatiskt när man postat sitt inlägg.

 

Känns likom roligare att få rätt uppfattning om vem man surrar med. Annars stämmer inte alltid bilderna man får i skallen med verkligheten när man väl ses irl i framtiden.

 

Bara ett önskemål av mig, kanske inte ni andra tycker lika.. /svana

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä en del vill ju vara anonyma, och ha bilder på sin bil eller annat,

Men visst jag kan hålla med dej att Namn och lite på ett ungefär vart man håller hus skulle vara trevligt,

Skriva ut gatuadress är kanske inte så smart, och många ställen är ju inte så stora så där kan enbart namnet tala om för folk med oärliga avsikter vart det står fina bilar som de kan sno eller plundra. Så jag kan till viss del förstå att många inte går ut med speciellt mycket.

Men det blir lite konstigt i bland när man är ute på träffar å arrangemang och det kommer fram forums medlemmar som man skrivit med och hängt med på deras trådar i flera år, och de måste presentera sej med sitt "NICK" på forumet för att man skall veta vem det är. och när det har hälsat 10- 20 st så har man inte riktig koll på det riktiga namnet gentemot nicket, så nästa gång man ser dem känner man bara igen ansiktet,Eller bilen konstigt nog ;)

Dock är det ju så att vissa springer man på oftare än andra eller kör med en dag eller så, där fastnar namn och ansikten samt nick tillsammans lättare.

Så i dag har vi inget krav på att man visar upp vem man är, och vad jag kan minnas av tidigare diskussioner om det så tror jag inte att det kommer bli ett tvång heller utan frivilligt utåt, en del uppgifter måste forumsägaren Andreas ha. men de stannar nog i säkerhet där

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt har du rätt. Men jag hade inte i tanken som ett krav eller tvång på nåt vis, bara som en liten "bonus" för att lättare lära känna varandra. Den enda "kändisen" som jag träffat irl här, är väl igentligen Robban Obelix, en riktigt trevlig och kunnig kille.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta har varit upp till diskussion många gånger genom åren. Personligen gillar jag att veta vem jag pratar med, och sedan är det trevligt att kunna se någon bild på personen också. För mig spelar det absolut ingen roll om 1 eller 1 miljon personer vet vad jag heter, eller var jag bor, men... vi kommer inte ändra på några krav idag.

 

Det enda vi önskar när man registrerar sig är ert riktiga namn, detta är något som endast visas för Admin och Moderatorer (Ja givetvis kan man ljuga om det).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer förmodligen inte att bidra särskilt mycket i debatten men så här känner jag:

 

Jag är väldigt mån om min anonymitet på Internet, närmast paranoid.

Förut fick jag till och med ångest när jag såg mina egna bilder dyka upp när man googlar bilder.

 

Jag kan absolut hålla med om att det kan vara väldigt opersonligt så här på ett forum, och sedermera träffar.

Är det möjligt att begränsa personliga bilder till vänner och betrodda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...