Gå till innehåll

Byte av kardanaxeldammask


FINNMERCHANT

Rekommendera Poster

Jag bytte en sådan i söndags. Se till att du får de två plast brickorna rätt, De sitter inuti damasken, plocka även över de tre metall ringar som håller ordning på brickorna och damasken,

Jag tog bort de gamla låsningarna och ritade på kardarn halvorna så de skulle bil rätt monterade igen, sedan drog jag bara i sär dem, rengjorde med trasa och olika smörjande rengörings medel som WD 40 och diesel. torkade noggrant av allt och satte tillbaka i samma ordning,

Gjorde som Fredrik skriver med slang klammorna satte dem mitt emot varandra, det var olika dimentioner på de båda kardarnhalvorna så se till att du får rätt storlek på slang klammorna..

Då jag även bytte knut kors så körde jag igenom både knutarna och kardarnen med nytt fräscht fett innan montering och efter fyllde just vid damasken när den var tillbaka monterad.

Skall lägga dottern nu men jag skall lägga ut foton på det hela under kvällen/natten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tills det kommer ut ur ventilen som släpper igenom överskottet vid övre knutkorset.

Körde i tills det kom ut rent fint fett, och torkade bort det som kom ut och var svart ja eller skitigt då.

Hade visserligen en tryckluft driven fettspruta som tar fett ur en 20 liters hink, men jag brukar alltid fylla tills det kommer ut ur ventilen i mitten av kardanen vid knutkorset

 

Bild på kardanen i sär plockad som lovat kommer här. Större bild finns på sid 11 i min tråd. en bit ner klickar man på den får man en förstoring

http://www.terrangbil.net/forum/index.php?/topic/6231-antligen-en-13-aeven-foer-mej/page__st__200

post-4958-0-76628200-1350940377_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...