Jump to content

Motoralternativ vid Dieselkonvertering av en TGB 11-13-20

Recommended Posts

• 4 months later...
  • Replies 178
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hi colleagues! In Russia I know several guys who installed Nissan QD32t engine into Volvo TGB. This engine is readily "upgraded" by changing original electronic fuel injection pump with those of Nissa

Hej   Satte ihop ett excel ark för att få lite koll på var resultatet blir för olika alternativ på däck och utväxlingar. Om det är någon som vill ha någon speciell växellåda mm så mail mig så lägger

Det kommer ofta frågor om vilka dieselmotorer man kan stoppa in i en TGB och för att göra det mer överskådligt för alla som går i konverteringstankar tänkte jag sammanställa en lista med de motorer so

Posted Images

På 2020-09-15 på 09:42, PederB säger:

Har någon här lyckats med en MB Diesel konvertering med automat?

Såg en annons på Blocket där någon från Finspång sålde en 13 bil med sådan konversation men såldes innan jag hann prata med honom

hej jag har satt i en om603 med 722.6 automat mot original fördelning. 

• Like 5

Har oxå muttrat ihop en MB OM 602 5 cyl. "250" 2,9 liter från "en lätt lastbil" (kommer inte ihåg modell) med automat från en 300:a OM 603

Sitter i ramen på en gammelvalp

Man får skrota sista biten på växellådshuset å bygga vidare därifrån mot ( i mitt fall ) FD 51 fördelningslådan

Mvh

• Like 3