Gå till innehåll

Vad har ni gjort idag då?


Fredrik L

Rekommendera Poster

Gäst sven pa landet

Till arrangemanget kring den laddaren bör också höra en syraviktsmätare. En CETK vet batteriets laddningsstatus och anpassar laddströmmen till det. Med likriktaren på bilden måste man hålla reda på det själv. Samma resultat om man gör rätt, dvs fulladdat batteri som håller länge... :D

 

Kräver förstås att man har batteri med åtkomliga celler så man kan mäta syravikten. Fulladdat batteri vid 1,28 specifik vikt.

 

attachicon.gifSkärmavbild 2017-10-28 kl. 00.06.53.png

 

attachicon.gifSkärmavbild 2017-10-28 kl. 00.09.02.png

Helt rätt, har också dessa attiraljer. :D  (men för min del är det självklart, därför tog jag inte med detta, var kanske fel av mig att inte göra det.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På lördag nästa helg blir det terrängbils körning igen.

Så denna helgen verkar dem flesta i Södertörns offroad gänget ligga i garagen eller under disiga himlen och meka.

Själv kommer en "före-start-bild" på mitt golv som länge behövt kärlek på både förar och passagerarsida.

Efter helgen kommer en bild på resultatet sen.

post-6002-0-61332100-1509884292_thumb.jpg

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker personligen att det är dåligt drag här på sajten senaste tiden.. och var är Hansen?

Jag får väl bidra lite då ;-)

 

Galet körigt på jobbet nu.. vi har ju expanderat till 12 anställda nu på hydraulikföretaget där jag är cnc-operatör.

Jag har fått en till fin begagnad stor flerop och en stor CNC-svarv med drivna verktyg, sjukt fin jämfört med gamla lilla 90-talaren vi haft tidigare. Så det är mycket att lära sig nu samtidigt som jobben skall hinna svarvas och fräsas fram också. Det blir sena kvällar.

 

Nåväl..jag skrev ju att vi ska ut och köra ett 10-tal bilar på lördag.

Därför har jag kört in tgb:n varje kväll på jobbet och fixat. Kopplade in en digital voltmätare i ett tidigare gammalt fult öppet hål i instrumentbrädan.. troligen en chokelampa som suttit där innan karossbytet gjordes.

Kanske displayen kommer lysa i ögonen i mörker.. kanske man kan spraya toningsfärg eller lite solfilm på displayen?

Jag får testköra den i skogen på lördag och se vad den går för.

post-6002-0-35554000-1510226077_thumb.jpg

  • Like 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med Svana, så jag fyller på med oväsentligt mtrl för att hålla uppe inläggstakten. :-)

 

Om ni har tråkigt hemma någon gång kan jag rekommendera att man lånar ungarnas lego och gör ett organisationsschema till jobbet. Nedanstående foto är mina kollegor (och bovarna i hörnet är våra konkurrenter). Sedan är det bara att skriva in namn i paint så har man ett lite roligare org. Schema är chefen tråkiga.

post-6558-0-15978500-1510229366_thumb.jpg

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fått hem huvudbromscylinder, kopplingscylinder och 4 hjulcylindrar från Offroad Autoparts. Får bli diskonterad julklapp till mig själv. Regnar på västkusten och mörkare blir det. Tur man kan muntra upp sig m litet shoppande och skruvande! På jobbet lugnt, skönt att inte längre bo i Stockholms innerstad, blir stressigare och stressigare där för varje besök. Eller så är det jag som blivit mer normal/lantlig. Jaha, det var det hela för den här gången. Lev väl!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte lastbilschauffören märkte vad som hände. Han kanske är lat och van att han har last som ramlar runt i skåpet? ;)  Eller så kunde han bara inte bry sig mindre.

Gröna bilen backade lite vilket man ser i filmen, men stod sen kvar när det blev grönt. Jag var först orolig att olyckan berodde på någon typ av sjukdomsfall men när han/hon backade undan efter så kändes det inte så troligt. Jag gissar att föraren fipplade med telefonen eller liknande och missade att bilen fortfarande rullade och inte stod still.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte glömt dig Tjingen.. måste bara tajma med Micke för ett besök i hans garage där vi har lagret.

Men vi är ganska säkra på vi har en att sälja till kompispris. Frågan är snarare skicket.. men jag lovar att jag hör av mig på mobilen när jag vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja Tjingen.

Det var en händelserik offroad körning! Började med att Tamaz här i forumet fick influensa och kunde inte komma.

Så vi blev iaf 6st tgb:s.

Det första som hände var väl att mina nyinköpta gummistövlar blev kvar hemma!! Sedan var vi igång..Tjingens kardanrör gick av på en stubbe som dolde sig i träskmarken.. och i bärgningen av honom i myren fick Emil fukt i fördelararen på sin 13-bil. Som då i sin tur eldade upp kondingen, men ny fanns med som tur var.

 

Några timmar senare efter grillade middageb skar Mickes 11-bils växellåda ihop under en bärgning när Emil hade sjunkit ner i en annan myr.

Även där fick jag äran att lösa problemet och hjälpa Emil, medans övriga började meka med Mickes växellåda på en lite torrare höjd. När Emil kommit loss med hela myren med sig upp på fast mark igen, kunde vi konstatera att Mickes växellåda gett upp helt och inte gick att fixa i skogen. Emil med 6st.terrängkedjor dagen till ära, fick med ryckstropp rycka Micke ut ur myren och sedan upp på närmaste grusväg tillbaks parkeringen där vi brukar börja och avsluta körningen.

Då Emils 13-började gå varm igen med nya motorn och spika, valde vi att jag drar hem Micke de milen vi hade hem.

Så vid 24-tiden igår var 11-bilen i skamvrån i garaget för växellådsbyte och övriga hemma i värmen igen.

 

Men snacka om sur skog nu! Värsta under mina år iaf.

Jag har tvättat terrängisen hela dagen idag.. det var ju galet med torv och dynga under den. Men lätt tvättad då det mesta bara vara sköljbart och släppte lätt.

 

Summan blev iaf en väl godkänd körning med god tillhörande grillning och fika i skogens mörker med ett bra glatt sällskap.

  • Like 8
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja Tjingen.

Det var en händelserik offroad körning! Började med att Tamaz här i forumet fick influensa och kunde inte komma.

Så vi blev iaf 6st tgb:s.

Det första som hände var väl att mina nyinköpta gummistövlar blev kvar hemma!! Sedan var vi igång..Tjingens kardanrör gick av på en stubbe som dolde sig i träskmarken.. och i bärgningen av honom i myren fick Emil fukt i fördelararen på sin 13-bil. Som då i sin tur eldade upp kondingen, men ny fanns med som tur var.

Några timmar senare efter grillade middageb skar Mickes 11-bils växellåda ihop under en bärgning när Emil hade sjunkit ner i en annan myr.

Även där fick jag äran att lösa problemet och hjälpa Emil, medans övriga började meka med Mickes växellåda på en lite torrare höjd. När Emil kommit loss med hela myren med sig upp på fast mark igen, kunde vi konstatera att Mickes växellåda gett upp helt och inte gick att fixa i skogen. Emil med 6st.terrängkedjor dagen till ära, fick med ryckstropp rycka Micke ut ur myren och sedan upp på närmaste grusväg tillbaks parkeringen där vi brukar börja och avsluta körningen.

Då Emils 13-började gå varm igen med nya motorn och spika, valde vi att jag drar hem Micke de milen vi hade hem.

Så vid 24-tiden igår var 11-bilen i skamvrån i garaget för växellådsbyte och övriga hemma i värmen igen.

Men snacka om sur skog nu! Värsta under mina år iaf.

Jag har tvättat terrängisen hela dagen idag.. det var ju galet med torv och dynga under den. Men lätt tvättad då det mesta bara vara sköljbart och släppte lätt.

Summan blev iaf en väl godkänd körning med god tillhörande grillning och fika i skogens mörker med ett bra glatt sällskap.

Inga trevliga bilder? Eller nån ny film på G?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...