Gå till innehåll
Fredrik L

Vad har ni gjort idag då?

Rekommendera Poster

Jag svarar mig själv..

Patrik i Slutarp messade mig idag efter vi ringt.. han är sjukskriven, men får hjälp av andra som jobbar åt han.

Men det tar lite extra tid med ordrar och leveranser så man får ha tålamod bara.

Hoppas han kryar på sig och kommer igen snart.

• Like 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller lite span för att skaffa en alternativ 2:a bil. P garage på jobbet med höjdbegränsning o sambon tycker inte att JDW är praktiskt när jag behöver ha Kuga'n

Söksträng på blocket

navarra eller b200 eller b300 eller kingcab eller terrano

nåt annat kodord?

Kriteriet är att röjsågen ska få plats bak, ev under kåpa o baksäte i rimlig storlek.

• Like 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
13 timmar sedan, JDW säger:

Håller lite span för att skaffa en alternativ 2:a bil. P garage på jobbet med höjdbegränsning o sambon tycker inte att JDW är praktiskt när jag behöver ha Kuga'n

Söksträng på blocket

nåt annat kodord?

Kriteriet är att röjsågen ska få plats bak, ev under kåpa o baksäte i rimlig storlek.

Jeep ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
16 timmar sedan, JDW säger:

Söksträng på blocket

nåt annat kodord?

Pris? Röjsåg går väl in bak i större suv?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
23 timmar sedan, JDW säger:

Söksträng på blocket

nåt annat kodord?

kanske en mitsubishi l200.  ang Suv och om du vill hålla dig i runt 10-20K:- samt åka billigt i inköp av reservdelar så håller jag nog första serien av santa fe rätt högt, löjligt låga priser på dessa modeller och vissa av dessa hade diffbroms (gls modellen) så de klarar även av sämre väglag än lite 08-blask. De med stora motorn och automat säljs billigt eftersom de ofta är väldigt soppa törstiga, knep finns  att få dem att gå under litern.(via pm)

Finns mycker vilt i området så googla videor från folksam,  älg test santa fe och jämfört med tex volvo v70.

Frugan har nu pendlat upp 5k mil i santan och redan haft en närkontakt med vilt. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
10 timmar sedan, H.Hansen säger:

Jeep ;)

Finns en forum medlem som kör hårt på det, jag tycker mest han skruvar o letar delar, sen ska väl bränsleförbrukningen vara lägre än JDW för att få ihop avskriningarna :wacko:

7 timmar sedan, eile säger:

Pris? Röjsåg går väl in bak i större suv?

40 är väl nån sorts maxtak, vill ha nåt någorlunda helt.

4 timmar sedan, Svana säger:

Volvo 945 turbo.. världens bästa orginalbil.

Har ju alltid sagt att livet är för kort för att åka Volvo. KMW o JDW får väl sägas utgöra undantag, men det är politiskt omöjligt val (sen kan jag ju se det rent sunda förnuftet, om man nu kan prata om det i bilaffärer).

49 minuter sedan, eile säger:

kanske en mitsubishi l200.  ang Suv och om du vill hålla dig i runt 10-20K:- samt åka billigt i inköp av reservdelar så håller jag nog första serien av santa fe rätt högt, löjligt låga priser på dessa modeller och vissa av dessa hade diffbroms (gls modellen) så de klarar även av sämre väglag än lite 08-blask. De med stora motorn och automat säljs billigt eftersom de ofta är väldigt soppa törstiga, knep finns  att få dem att gå under litern.(via pm)

Finns mycker vilt i området så googla videor från folksam,  älg test santa fe och jämfört med tex volvo v70.

Frugan har nu pendlat upp 5k mil i santan och redan haft en närkontakt med vilt. 

Viltrikedomen är väl inte vad den varit, men helt klart är det såna marker jag trivs bäst i...

Kom att tänka på att förutom en grävling har jag varit riktigt nära älg 2 ggr, det på en sträcka av ca 500m, på vägen mellan Leksand o Dala-Järna, och det är ju ingen väg jag åker så jätteofta ändock...

Flaket ser jag andra nyttor med, liksom att inte sticka in en oljig röjsåg mellan sätena.

• Like 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
På 2019-03-15 på 18:04, JDW säger:

Söksträng på blocket

nåt annat kodord?

Tycker mig se en hel del dubbelhytt pickuper på sistonet här på blocket, kolla småland, några mil kan vara värt tusenlappar i pris.

ang vilt så kom hon hem chockad med repor längs vänstersidan, rådjur.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

"we would be interested to meet you and write about your vehicle in the magazine. Is there any chance we could meet in Malmö?"

En trevlig förfrågan men har avvaktat pga ryggproblem ev ny diskskada, helt omöjligt just nu att köra bil eller ens ta mig in i den.

• Sad 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Får vidga sökningen från grannlän då...

Ja plåt går det att knacka, men bra det gick bra med henne 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
14 timmar sedan, JDW säger:

Får vidga sökningen från grannlän då...

Ja plåt går det att knacka, men bra det gick bra med henne 

Konkava sidor på dörrarna så endast lite hudskrap och ännu en mjuk liten invalsning troligen från något ben eller horn. Men efter räddningstjänstens alla bravader så spelar inte några nya skador någon roll, finns rätt mycket spår efter den gick på skogsbranden 2014. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så.. mitt motorbygge. Blir det nåt?

Vem vet..

De sista delarna till nya B30in blästrades färdigt hela lördagen på dagen. Nu kl.02.30 natten till söndagen står jag och jobbpolarn i lackboxen och lägger en bussig stuvning epoxygrund.

Imorrn duschar vi täckfärg.

Kommer bli rart.

20190324_021301.jpg

• Like 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg