Gå till innehåll

Hjälp sökes ang. konverterade studebaker vesslor


Vinkon

Rekommendera Poster

Är det någon som har koll på hur man går tillväga när man monterar band och hjul mm från bandvagn 202 på en gammal m29?

 

Driv- och spännhjul kan man gissa sig till, men bärhjulen?

Hur gör folk när de monterar dem där vesslans boggie satt?

 

Jag har bara hört gissningar och spekulationer om detta tidigare och vill därför gärna veta från folk som själva har sett eller konverterat detta själva.

 

Bilder vore naturligtvis mer värt än allt annat! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 1 year later...

Där ser man, kanske jag ska söka fram lite bilder då på hur det kan se ut med montreingen :P när jag ändå har skakat liv i den här tråden. Hittade några bilder på detta för många år sedan som jag sparade för man vet ju aldrig.

Har bara bilderna inga mått eller så men man ser iaf hur det är monterat.

post-4991-0-65999100-1417898679_thumb.jpg

post-4991-0-55912300-1417898706_thumb.jpg

post-4991-0-22474800-1417898732_thumb.jpg

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
  • 2 months later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Plutten_68 håller på med veden för tillfället,använder min vedmaskin  -_- Han brukar inte hålla koll på forumet speciellt ofta.
Skruvar hellre än surfar.... :D 

Ska be honom att uppdatera er vid tillfälle...... <_< 

Mvh/Dexx

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 1 year later...

Eller så har Plutten 68 det absolut minsta behovet av att sitta här och slösa bort tid som man kan använda att bygga nått kul på...... B) 
Just nu är det en Jeep som ska tappa allt vad ramar heter för att frigöra det utrymme som behövs för att axlarna ska kunna flexa omkring 90 grader....självbärande kaross med integrerad bur....
Givetvis ett bygge med en Roveråtta a och portaler, hempreppad automat naturligtvis dockad mot en lika preppad fördelningslåda....lätt dessutom. :lol:  :lol: 

Jag är en väl underrättad källa...... -_-  -_- 


Mvh/Dexx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk om man haft samma läggning som plutten! Prio på byggena... inte sitta å flukta i forumena...  All heder åt mannen!  Vikten är en underskattad parameter på många av byggena man ser. Bänga på me mycke stål är ju lätt, men å bygga lätt... kräver en del. Plutten har det! Nyfiken är man...

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...