Jump to content
Sign in to follow this  

Recommended Posts

Köpte mig en Myrslok. Fick hem den tidigare i veckan. kommer nog bli bra att köra min BV206 och studebaker vesslor på :D

 

Har börjat ta bort lite skit jag inte vill ha kvar på den. bjussar på några bilder :)

 

312610_10151376266946882_1838701049_n.jpg

 

480562_10151376267116882_94924449_n.jpg

 

380746_10151376266936882_153636936_n.jpg

 

524992_10151376266926882_989658403_n.jpg

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nä den är inte civilreggad så jag måste regga in den själv innan jag kan börja köra med den :) Drygt 1700 mil har den på mätaren :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slängt på nya speglar på åket nu, gillade inte dom gamla så :P Ska bara koppla in elsladdarna sedan :P

 

Samt bjuder jag på en helbild nu när det är lite mer ljust :)

 

295077_10151473511126882_1612685579_n.jp

 

304711_10151473512426882_965745324_n.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ska vända på skylten sedan, eller ska jag fixa en ny det står "Jeep Tom" på  :D

 

Angående dragvikten så var jag in till besiktningsteknikern och pratade med honom, han sa att numera får inte myrslokarna någon dragvikt för draget är inte godkänt. Förr kunde vissa myrslokar få dragvikt i papprena för att man tog datan direkt från militära papprena och flyttade över till de civila vid inreggning, men det var tyvärr inte aktuellt längre :(

 

En fundering någon kanske kan hjälpa mig med. Ibland "rabbar" det typ i lådan, låter som det kommer från någon av växelldorna kanske.. Det låter som att man missar en växel. Men detta sker inte när man växlar utan kan ske när man står still och kör kraftuttaget, eller så kan det ske när man kör, utan att växla. det kommer och går till o från vad kan detta bero på? Låter inte direkt så bra, så vill få bort oljudet :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mjo lite tråkigt med draget, men å andra sidan så har jag inte tänkt dra så mkt heller. Dock får jag tydligen dra ett LGF släp efter då det kommer att skrivas in "bogseranordning" i papprena sa han :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det är alltså själva krokdraget och inte infästningen för denna som är problemet?

Inte vet du om detta gäller alla krokdrag eller bara den på myrsloken?

 

Man sucktar ju efter en myrslok och är klart nyfiken :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det beror väl tydligen på att draget inte är EU-godkänt. Och sen skall väl dragbalken vara okej med draget?

 

Skall man köpa en myrslok är det ju bra att kolla regpappren och se om det står något på släpvagnsvikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Han sa inget om infästningen, utan problemet var att det var själva draget som inte var godkänt.. Jag vet inte hur dom skulle ställa sig till att man slängde på ett VBG drag. Jag kan försöka komma ihåg och fråga teknikern det när det är dags att typa min till våren nån gång :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Flyttade 1 spänne på vardera sida idag för sidolådorna så nu kunde jag skruva dit reflexerna.. ett steg närmare regbes iaf :)

 

542803_10151522022546882_657619395_n.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Har lagt upp manual under dokument. (till TGB 957F dvs innan de fick lastväxlare)

Försökte även lägga upp Rephandbok till BTGB 9572 men det gick inte, kanske för stor (drygt 100MB)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...