Gå till innehåll

Glapp i Spindelled


Pebl

Rekommendera Poster

Efter att jag märkt lite tendenser till vobbel när jag kör över ojämnheter tog jag av framhjulen och mätte glappet i spindellederna.

Jodå, -det visar sig att jag har 0.2mm glapp på högra sidan men inget märkbart glapp på vänstersidan.

Självklart så fanns det inga shims kvar att ta bort på högersidan så det går ju inte justera mera.

 

Jag antar att ett byte av lagerskål och kula är förestående, om det nu går få tag på. Eller är det värt att försöka planslipa nedre kulan så man får bort glappet ?

 

-House Of Flying spanner har tydligen ett konverteringskit för att byta till LandRover lager, är det någon som provat detta?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En ny lagerskål kostar 388 på Tatanka. kulan behöver du bara byta om den har någon skada, typ gravrost, så i princip behöver den aldrig bytas

Hari nte funderat alls på att konvertera eftersom original fungerar helt ok en min mening

 

Läste om ett tyskt ekipage som var på expedition i albanien. Dom hade konverterat och under resan gick deras kingpinbult av.

Om det beror på konverteringen eller annat vet jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 years later...

Hej på er. Jag har en 303 som fick en tvåa på glapp i spindeltapparna. Och eftersom jag gick sociallinje på gymnasiet så har jag ju ingen aning om vad det innebär. Men jag gissar att spindelleden ska bytas. Vad ska jag köpa för spindelled om det nu är felet? 

  • Like 2
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...