Gå till innehåll

Brake cylinder


Rekommendera Poster


Min bromscylinder är borta bye bye. Den största utmaningen för bromscylindern är att det gjordes för den tunga bilen ... de 240 och framåt .. werent så tung .. de 240 var drygt 1400 kilo .. medan varvet är 2400 .. som är en ton mer.

 

ett annat alternativ är skrotning av trumbromsar .. och gamla bromssystem med bromsskivor i stället.

Om jag ska den vägen. Jag kan överväga att ändra hela främre och bakre differentialer och passar ut skottsäkra Nissan Patrol dana 70 diffar som vi finner mycket vanligt här ... men det skulle vara svårt att dra bort.

 

så långt jag hört diffar är Dana 44 19 splines ... Jag tror att en CJ eller någon jeep skulle ha en liknande församling så jag kunde göra en fullständig swap för att passa som. Jeep + patrull delar här är mycket billiga. som i själva verket har jag en 95 modell Nissan Patrol jag ska rulla över i en film och sedan skulle jag ha 2 Dana 60 främre och bakre diffar, en 4,2 carb motor, och en manuell växellåda som går med det. men det låter som för mycket arbete. just nu jag behöver för att få bilen att börja springa så är ... ändringar skulle behöva komma ner på vägen. Det är i butiken nu få ett nytt paint jobb, all rost tvättas ut ... den Pupp blir lite kärlek.

 

Bromscylinder är tufft att komma med. Någon som vet var jag kan få dessa? som en enhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är en länk till vad jag hittade och det ser mycket nära cylindern har jag, men det är en del finns i Storbritannien, så du bekräfta om det kommer i konflikt med min vänstra hand bil?

 

http://www.ebay.co.uk/itm/VW-LT-28-35-master-brake-cylinder-1992-1996-F-bed-/271135126360?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3f20e9b358

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...