Jump to content

kristagas C303/TGB111C


Recommended Posts

Det blir nog bra har själv funderat på att skifta min plugg till något högre temp helst runt 85, tror jag ligger på 78 grader, hade många olika temp pluggar liggande sen innan biltema fanns. 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...
  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har hatt et setebelteprosjekt ei stund nå.   Det begynte med at jeg bytta ut de ytre passasjersetebeltene baki. For halvannet år sia erstatta jeg dem med baks

Bytta til elektrisk kjølevifte. To kvelder pluss heile lørdagen gikk med.   Ut med radiatoren:     Ut med vifta.       Spal VA18-BP71/LL-59A, 3

Da har jeg demontert tanken. I tanken så det sånn ut da jeg så nedi:     OK, tenkte jeg, med trykkluft får jeg sikkert vekk de granbarene som ligger og tetter.   Det gikk ikke. Jeg tenkte: D

Posted Images

Jeg har hatt et setebelteprosjekt ei stund nå.
 
Det begynte med at jeg bytta ut de ytre passasjersetebeltene baki. For halvannet år sia erstatta jeg dem med baksetebelter fra en 1987-modell Mazda 323. Resultatet ble ikke heilt ideelt da jeg brukte ikke-sertifiserte ½-toms bolter, beltene var litt i det korteste laget, fargen (grå) var feil og et av beltene gikk ikke gjennom kontrollen da det var skada av mus. Sånn så de ut:
 
bilde.png
 

Derfor kjøpte jeg to sett med brukte forsetebelter fra en 11-bil/C303 som skulle hogges. Så demonterte jeg Mazda-beltene. Det skulle vise seg å være verre enn forventa da mutternaglene jeg hadde festa beltene i gikk rundt da jeg skulle løsne dem på grunn av bruk av Locktite. Boring og kutting fiksa sakene.

 

Denne gangen hadde jeg kjøpt muttere fastsveisa på feste-/forsterkingsplater pluss noen ekstra sertifiserte bolter. UNF 7/16-20 er det vanlige å bruke på bilbelter. Lenker til det jeg kjøpte, fire stk. av hver:
https://vp-autoparts.se/sv/artiklar/fastplatta-forstarkning-for-sakerhetsbalte.html
 
bilde.png
 
Etter litt tenking og testing fant jeg ut at å fortsatt feste beltene på «veltebøyla» ville fungere best. Denne gangen måtte rullen også festes på veltebøyla da mekanismen skulle monteres i vater og ikke på skrå som mazdabelterullene.
 
Jeg demonterte bøyla, bora hull og plasserte festeplatene inne i bøyla, feste belte og belterull og monterte tilbake bøyla. Dette høres enkelt ut, men det tok laang tid å treffe mutterne/festeplatene med boltene.
 
bilde.png
 
bilde.png
 
bilde.png

 

bilde.png

 

Inga skildring tilgjengeleg for biletet.

 

bilde.png

 

Så måtte jeg feste beltene til hver side av sittebenken og i tillegg feste beltelåsene.

 

bilde.png

 

Kan vere eit bilete av Éin person og innandørs

 

bilde.png

 

bilde.png

 

 

Så nå er jeg fornøyd. Beltene ser originale ut, og er jo det på en måte. De fungerer bra, og de er sikre.

 

  • Like 7
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...