Gå till innehåll

Lager nummer på portal axel lager


H.Hansen

Rekommendera Poster

Hej jag skulle behöva veta antingen reservdels nummrena eller helst SKF/ Timken eller vad det sitter för lager i portalerna på 11-13-20 bilarnas bakre portaler, alltså de som går ner från axelröret och till hjulet.

Har hittat den där tätringen hos Tatanka för 550 kr st, men med 100% säkerhet har åtminstone ett lager gått också, och när man väl river är det lika bra att byta de lager som finnes där.

Så alla dessa lager nummer skulle jag behöva, så jag kan beställa de från vilken lager leverantör som helt.

 

Jag har ingen lust att riva en av mina reserv portaler för att få fram lager numrena, och jag behöver dem så jag kan köpa och sätta i ett par portaler på en 11 som står med ras på sina.

 

 

MVH Hasse H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja Hasse ;)

 Jag fick lagerras för några år sedan, ringde då till Altyco Parts och han vet vad han kan. Han beställde alla lager åt mig, och det kostade en rejäl slant minns jag, TIMKEN-lager var det, mina papper ligger inte här så jag kan ej se nummer vad dem heter.

 

Mitt råd är att ringa Altyco och fråga.

 

Hoppas han är på bra humör bara :lol: , man vet ju aldrig där.. hehe

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag vet att de är dyra, därför vore det bra om jag hade lager numrena, för vi har en ordentlig rabatt på en firma i Norrköping genom Olerums offroaders, 30-40 % rabatt på listpriset/privat personspriset, så det går nog att pressa ner priserna där lite.

Inte jag som skall ha eller betala, men som vanligt försöker jag ju hjälpa en forums medlem att få sin bil rullandes till vettiga pengar, och nu kändes det inget kul när vi servat upp hela bilen för att få den besiktigad och det kördes fast vid bakaxeln  :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Portal box bearings:

Small Bearing = TIMKEN JLM104948
Small Race = TIMKEN - JLM104910
Large Bearing = NTN 4T-JLM508748
Large Race = NTN 4T-JLM508710
Inner Oil Seal = STEFA CB 60X85X8
Retaining Nut = V1523031 MUTTER AXEL C3 17B73 (Available at Altyco Parts)

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thanx tiagra  :wub:

Nu blir det lättare att försöka få ner priset på dem, det är inte direkt billigt att byta alla lager och tätringar  :mellow:

Runt 4000 kr per portal har jag fått det till på de priser jag räknat på  :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 years later...
På ‎2013‎-‎04‎-‎29 på 00:09, Svana säger:

Tja Hasse ;)

 Jag fick lagerras för några år sedan, ringde då till Altyco Parts och han vet vad han kan. Han beställde alla lager åt mig, och det kostade en rejäl slant minns jag, TIMKEN-lager var det, mina papper ligger inte här så jag kan ej se nummer vad dem heter.

 

Mitt råd är att ringa Altyco och fråga.

 

Hoppas han är på bra humör bara :lol: , man vet ju aldrig där.. hehe

Stefan Tylner på Altyco har den egenheten att han kan verka sur och att man besvärar honom.   Men det är en missuppfattning. Det är bara hans sett att vara, han är egentligen på gott humör. Har handlat av honom i över 20 år.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2019-04-01 på 13:23, Beau säger:

Stefan Tylner på Altyco har den egenheten att han kan verka sur och att man besvärar honom.   Men det är en missuppfattning. Det är bara hans sett att vara, han är egentligen på gott humör. Har handlat av honom i över 20 år.

Han kan vara tjurig också.. jag skojjar inte:lol::lol::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...