Gå till innehåll

Dagens skämt/historia


Rekommendera Poster

  • 2 months later...
  • 1 month later...

Jobbigt att äga bil med parkeringsförbud.

https://xn--vrnamo-bua.nu/nyheter/olovlig-korning-och-viltolycka/

Polisen stoppade i går vid 14.00-tiden en man i 30-årsåldern som kom körande på Götavägen i Värnamo.

Inledningsvis misstänkte polisen att föraren var onykter. Mannen fick följa med till polisen för att göra en alkotest. Men på polisstationen blåste föraren negativt, det vill säga att han inte hade druckit. Nu blev det en del böter i alla fall. Polisen konstaterade nämligen att bilen som mannen kört hade parkeringsförbud, vilket alltså resulterade i böter.

 

Hade han sluppit böter om han inte på polismans order stannat och parkerat bilen för provtagning? 

  • Like 1
  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommunerna får ökat ansvar kring alkohol

NYHETER Det är kommunernas socialförvaltningar som får ett ökat ansvar inom missbrukssektorn

Sedan några år tillbaka ska kommunerna ha en plan för att hantera personer med spelmissbruk. Med anledning av att spelmissbruk i många fall kombineras med ytterligare något missbruk kommer kommunerna att få ett uppdrag att hålla koll på inköpsvanorna på Systembolaget.

Från och med den 1 juli ska Systembolaget lämna information om alla inköp med bankkort/kreditkort överstigande 500 kronor till kommunerna. Socialförvaltning eller motsvarande ska därefter kunna skapa sig en bild över om det finns tydliga riskbeteenden som bör utredas för att kunna göra rätt insatser i tid.

Systembolaget kommenterar det hela med att det inte är något som välkomnas och menar att det blir en ökad risk för rån då de tror att alltfler kommer att välja kontantbetalning. De tillägger också att de inte vill förknippas med epitetet ”spritspion” som tvingas ange sina kunder till en myndighet. Dessutom menar de att det blir en tung administration för att klara uppgiften.

 

https://xn--vrnamo-bua.nu/nyheter/nytt-uppdrag-kommunerna-far-okat-ansvar-kring-alkohol/

 

 

 

 

 

 

  • Haha 1
  • Confused 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

När verkligheten överträffar dikten:

 

Biljakt slutade i gödselbrunn

SMÅLAND En polisjakt i Högsby kommun i Småland slutade i en gödselbrunn. Polisen jagade en 18-åring som inte ville stanna – utan gömde sig i en gödselbrunn.

Det är P4 Kalmar som rapporterar om händelsen.

Det var under natten till tisdagen som en polispatrull i Högsby kommun fick syn på en bil som de ville stoppa. Bilisten ville dock inte stanna utan fortsatte att köra på småvägar som till slut ledde upp på en gård.

På platsen hittade polisen bilen där förardörren var öppen.

Polisen letade runt och såg senare ett huvud sticka upp från en gödselbrunn. Den 18-årige mannen fick hjälp upp av räddningstjänsten, som också kallades till platsen, och spolades ner med en brandslang.

Mannen åkte ifrån polisen för att han ville undvika att gripas för olovlig körning, rapporterar radion.

  • Haha 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Lokala tidningen här i vmo distriktet har ofta lite syftningsfel mm.

 

Denna rubrik lämnar mer frågor än svar: Sverige vanligaste födelselandet bland invandrade

 

sen ett förtydligandeDet vanligaste födelselandet hos invandrarna var Sverige

  • Like 2
  • Haha 1
  • Confused 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 6 months later...
  • 3 months later...
  • 3 months later...
19 timmar sedan, Volvo Laplander Camper säger:

Bra att ha tillbehör från landet som gav oss Zyklon B,  gaskammare mm. 134305505_10217530085713303_5538023382768571128_n.thumb.jpg.aa6a8b202a959ad1d68c07175606ab1d.jpg

 

Det där funkar nog bra, blir ju venturieffekt och drag i slangen ungefär som när förgasasen drar upp soppa ur flottörhuset eller tandläkarens dräggel-sug-slang. Du får bygga en prototyp Eile när du fått krafterna tillbaka!

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Johannes säger:

 

Det där funkar nog bra, blir ju venturieffekt och drag i slangen ungefär som när förgasasen drar upp soppa ur flottörhuset eller tandläkarens dräggel-sug-slang. Du får bygga en prototyp Eile när du fått krafterna tillbaka!

eller ejektorpump som det heter när man pumpar vatten

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

De var en bonddrängar som hade jobbat i flera år på en gård i princip sen han gått ur gymnasiet.

Han hade det hur bra som helst med gratis husrum och mat.

Så han hade inte plockat ut nån vidare lön på alla dessa år.

Men så en dag ville han ut och se världen som han tänkte.

Så han gick till bonden och sa upp sig.

I samma veva krävde han också den innestående lönen han hade.

 

Drängen åkte och köpte sig en begagnad hearly Davidson.

Han ville se världen med stil.

Den förre ägaren tog fram en vaselinburk och sa till honom att om de börjar regna så smörjer du in sadeln så att den inte spricker.

Läder och fukt är inte kompisar liksom.

De lovade drängen att göra och han drog iväg.

Efter x antal månader började pengarna från hans förre arbetsgivare ta slut.  

Fan tänkte drängen. Jag måste fixa ett jobb. Jag har jobbar på gård hela mitt liv så de är det enda jag kan.  

Han svängde in på första bästa gård och träffade bonden på ladugårdsplanen.

-Hej jag söker jobb sa han och bonden tittade suspekt på honom men sa att han sökte personal.

Men han tänkte inte diskutera ”affärer” på fastande mage så han bjöd in drängen på lunch.

Drängen tackade ja.

När de klev in i boningshuset och kom in i köket så var där en stor hög med disk.

Då sa bonden att här hemma hos oss så har vi en regel.

 

Den jäveln som pratar vid matbordet han får diska.

De ska väl inte va så svårt att va tyst tänkte drängen och de satte sig vid matbordet.

Bonden hade 2 döttrar och såklart sin fru som hade lagat en fantastisk lunch.

Alla satt bara och tittade på varandra utan att säga nått för ingen ville ju diska.  

Men så kom kruxet drängen hade inte fått ligga på länge och den ena dottern va riktigt fin.

Så han funderade en stund sen tänkte han äääh va fan jag chansar.

Han la upp henne över bordet och hade sex med henne.

Alla tittade på honom men höll käft för de ville inte diska.

Efteråt satte sig drängen igen bonden va riktigt sur men sa inte ett ord.

Han spanade in den andra dottern och tänkte va fan jag tar henne med.

Han la upp henne på bordet med och bonden Bara stirrade.

När han höll dop med den andra dottern så tänkte han att va fan när jag ändå håller på så kan jag ta kärringen med.

Så han tog mor i huset också.

Bonden bara stirra  han ville ju inte diska.

När drängen va klar och nöjd med sig själv så satte han sig ner belåten lutade sig tillbaka och såg att de började regna ute.

Då drog han fram vaselinburken på bordet.

Då ställde sig bonden upp och skrek... JAG DISKAR FÖR HELVETE!!!

 

  • Like 3
  • Haha 7
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
På 2021-02-01 på 02:35, kristaga säger:

I Norge jobber de fleste som har mulighet hjemmefra om dagen på grunn av koronarestriksjoner.

 

 

No description available.

Jobbar man hemma gäller det att hålla sig till rätt tillfälle så att man inte råkar gå på toaletten på sin fritid, har jag hört... 

:)

  • Like 2
  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...