Gå till innehåll

Dagens skämt/historia


Rekommendera Poster

  • 3 weeks later...

Ringde en firma som hyr ut minigrävare idag och bokade/hyrde en minigrävare för jobb under morgondagen.

Innan jag hunnit hem så ringde dom upp och berättade att dom var hos mig varpå jag berättade att dom skulle ställa av den bakom ladanmed vit putsad fasad och som hade vita trästaket runt sig. Samt att det går att åka runt ladan så man slipper backa o krångla.

Ok sa han i telefon och frågade om det var blå portar på byggnaden. Det är det så "Ja det är rätt sa jag".

 

Problemet var att när jag kom hem så fanns det igen grävare på min tomt varken vid huset eller borta vid ladan.

En tur runt grannskapet avslöjade att dom ställt vagnen och lastat av maskinen på en grannfastighet ca 2-300m från där jag sagt att dom skulle ställa den. Det hade väll blivit nått missförstånd för fastigheten dom ställt av grävaren på hade vit fasad och blå portar men det är ingen lada och inte finns det några trä staket runt byggnaden heller :)

Fick ta min bil och lasta maskinen på vagnen och köra hem den hit :)

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@Audi Quattro:

 

Låter som en sån där som fick följande rad i sitt verbala omdöme i lumpen;

 

"Klarar av den enklaste formen av syssla under stark uppsikt och med kraftiga detaljstyrningar"

 

 

(var på mission med en officer som "samlade" på liknande omdömen från folks vitsord :) )

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2: Frågan är svaret.

 

13: Vet jag ej, säkert några viktiga skönlitterära pajsare...

 

14: Pavlovs hundar har du väl hört talas om? Fast här råkade han nog utsätta sig själv för sitt experiment.

 

17: Är en filosofisk anspelning på hans egen livsåskådning, upplysning och sånt jox.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Vet ni vad höjden av ensamhet är?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Det är när man får torgskräck av att höra röster i huvudet....

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

P9150002write2.jpg

Tycker man att det är så där jobbigt att skriva brev kanske man hellre ska låta bli... :)

 

 

 

*Tillägg*

Såg först nu att det handlar om stöd för folk som just opererat sig, inte så kul kanske.

Men det är svårt att avgöra sånt när man egentligen googlar på bärgningsutrustning...

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Statistiskt sett så är det ju lika farligt att vara nykter. :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  

Ja,

angående all propaganda om drunkning, det är ju åtminsone en som sitter ner i båten på lugnt vatten, nykter, med flytväst på och jylfen knäppt.

Är det bara otur att han drunknar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...