Gå till innehåll

Dagens skämt/historia


Rekommendera Poster

  • 5 weeks later...

Hittade en som jag förbättrade med byta ett ord B)

 

 

Pensionering

En man beslöt en dag att pensionera sig...

Han bokade in sig på en Caribisk kryssning och hade världens underbaraste tid, ända tills båten sjönk.

Han fann sig sittande på en öde ö. Inga människor, inga verktyg, ingen mat, bara bananer och kokosnötter.

Efter c:a fyra månader, när han låg på stranden, så dök plötsligt 
den vackraste kvinna han sett, upp. Hon kom roende i nån slags båt. 
Han frågade med skepsis, "Var i allsin dar kommer du ifrån? Hur kom du hit?"

Hon svarade: "Jag har rott från andra sidan ön där jag strandade när 
kryssningsfartyget jag var på, sjönk."

"Fantastiskt!" sa han. "Du hade verkligen tur som fick en roddbåt uppspolad på land." "Å, den här båten?" sa kvinnan: "Jag gjorde båten av material jag fann på ön. Årorna gjorde jag av grenverk från ett gummiträd. Botten gjorde jag genom att fläta palmblad och sidorna kommer från ett eucalyptusträd."

"Men varifrån fick du verktyg?"

"Å, det var inga problem," svarade kvinnan. "På södra sidan av ön finns en mycket ovanlig bergart. Jag upptäckte att om jag värmde det till en viss temperatur i min ugn, så smälte det och blev till ett slags segt järn. Så jag använde järnet till att tillverka andra verktyg.

Mannen blir mållös.

"Låt oss ro till mitt ställe," sa hon.

Så, efter en kort roddtur, la hon till med båten vid ett litet varv.

När mannen tittade mot stranden, föll han nästan ur båten. Framför honom var en lång stenlagd gång som ledde till ett hus bland träden.

Medan kvinnan surrade båten med ett egentillverkat hamprep, så bara stirrade mannen förstummad.

Medan de vandrar mot huset, säger hon lite nonchalant:

"Inte så värst mycket, men jag kallar det för hem.

Varsågod och sitt ner. Vill du ha en drink?

"Nej tack," säger mannen, fortfarande omtöcknad. "Jag vill inte se en droppe kokosnötsmjölk till"

"Nej, det är inte kokosnötsmjölk," säger kvinnan och blinkar.

"Du kan få en Tropical Spritz?"

Mannen försöker dölja sin stigande förvåning, men sätter sig i soffan
för att tala med kvinnan. Efter att ha utbytt sina historier om skeppsbrottet, säger kvinnan: 
"Jag skall bara byta till nåt mer komfortabelt. Vill du ta en dusch och raka dig? Det finns en rakhyvel i badrumsskåpet en trappa upp."

Nu ifrågasätter mannen inget längre. Han går upp till badrummet och hittar rakhyveln som är gjord av sköldpaddsben. Fastsatta på ett sinnrikt sätt.

"Den här kvinnan är ju makalös! Vad skall komma nu?"

När han återvänder, möter hon honom, iklädd endast några strategiskt placerade blommor. Hon doftade ljuvligt av gardenia. Hon ber honom sen att sätta sig bredvid henne.

"Säg mig," börjar hon lite trånande. "Vi har båda varit här i många månader. Du måste ha varit väldigt ensam. Det är nåt jag tror du längtat mycket att få göra under den tiden, eller hur?

Hon ser honom djupt i ögonen. Han tror knappt på vad han hör.

"Du menar inte..." Han sväljer exalterat och tårarna strömmar från hans ögon.

"Har du verkligen byggt en JEEP? :P

  • Like 9
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Ur verkliga livet:

 

Jag och mina 2 söner (5 resp 3 år) var och handlade. På vägen hem körde vi inom mina föräldrar, där följande konversation utspelar sig.

 

5 åringen till sin farmor: Vi har varit å handlat.

 

Farmor: Jasså, vad köpte ni?

 

5 åringen: Pappa köpte en trimmer så han kan klippa sitt skägg.

 

Farmor: Behövde han en sån? 

 

5 åringen: Ja, han kunde inte hitta motorsågen!

 

Crocodile Dundee släng dig i väggen! :ph34r:

  • Like 6
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Fräckt! Och det är två olika, en Ford och en Cheva. Flygplanet är en DeHaviland Beaver med Pratt & Whitney 450hp 9-cyl stjärnmotor. Harrison Ford har en sådan.

Jag klarade autist-testet alltså, normalkorkad som sig bör :)

 

Åfasen, jag trodde det bara var Travolta som härjade i luften av "fin-folket"

Fast Ford var ju snickare så han är ok :)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
En äldre bonde hade en damm på baksidan av sin stora gård. Runt dammen var det fint utstyrslat med picknickbord, en krocketbana, en volleybollplan och några äppel- och persikoträd.

 

Dammen blev ordentligt anpassad och upprustad för att man skulle kunna bada i den när den byggdes.

 

En kväll bestämde sig bonden för att gå ned till dammen och titta över den eftersom han inte hade varit där på ett tag. Han tog med sig en stor, svart hink så att han kunde ta med sig lite frukt tillbaka från träden. När han närmade sig dammen hörde han plötsligt röster som ropade och skrattade för fulla muggar. När han kom närmare upptäckte han att det var ett gäng unga kvinnor som badade näck i dammen. Han harklade sig för att tydliggöra för kvinnorna att han var där, och de simmade direkt till den djupa änden av dammen.

 

Då skrek en av kvinnorna, â€Vi kommer inte upp förrän du har gått!â€

 

Den gamle bonden fnös till, â€Jag kom inte ut hit för att kolla på er tjejer när ni badar, eller tvinga er upp ur dammen helt näck.â€

 

Han tog upp hinken, â€Jag kom hit för att mata alligatorn.â€

  • Like 9
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

När man blir gammal är det naturligt att olika hinder och utmaningar uppenbarar sig på livets väg, och vissa utav dem kan nog uppfattas som generande.
Som i detta fall, när en 85-årig man är på ett läkarbesök och läkaren ber om ett spermaprov, vilket kanske är lättare sagt än gjort.

Som vanligt med en bra historia kan man alltid lära sig något utav budskapet, och i detta fall tror vi poängen är att man inte ska dra förhastade slutsatser,
speciellt inte innan man hört hela berättelsen.

Den 85-årige mannen blev tillsagd av sin läkare att göra ett spermaprov som en del av hans allmänna hälsoundersökning.

Läkaren gav mannen en burk och sa, â€Ta med den här hem och kom tillbaka med ett spermaprov i morgon.â€

Nästa dag dök mannen upp på sjukhuset och gav läkaren burken, som var lika ren och tom som dagen innan.

Läkaren frågade vad som hade hänt och mannen förklarade:

â€Ja, alltså… Så här är det. Först provade jag med min högra hand, men det hände inget. Sen provade jag med min vänstra, men det gick inte heller.

Så jag frågade frugan om hjälp. Hon provade också med båda händerna, men det hände inget. Sen provade hon med munnen, både med och utan tänder, men det gick inte heller.

Vi ringde till och med vår granne Agneta, hon kom förbi och försökte också. Först med båda händerna, sen med armhålan, och sen försökte hon till och med trycka den
mellan sina knän, men ingenting hjälpte.â€

Läkaren såg förvånad ut, â€Bad ni er granne om hjälp?â€

â€Japp,†svarade mannen. â€Ingen utav oss kunde ju få upp burken.â€

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Vi i Norge, i hvert fall vi i Øst-Norge har sett svensk TV og har dermed fått med oss mye svensk humor. Dere svensker har ikke på samme måte fått inn norsk humor i Sverige. Bortsett fra Fleksnes kanskje. Skuespilleren som spilte Fleksnes het Rolv Wesenlund og hadde alt vært komiker i mange år da han starta med Fleksnes. Her er han sammen med Harald Heide Steen jr. i en sketsj som har blitt legendarisk i Norge. (Det er ikke lett å skjønne det han i stolen sier, men ikke tenk på det).

 

  • Like 6
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang båtannonsen:  bland alla tillbehören han utrustat båten med så finns även en dildohållare och det bör även noteras att båten säljs pga av tillökning i familjen.    

 

Så ev pluggningen för att hindra "sjömen" från att smita ut verkar ha lyckats.

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frun ligger på alla fyra i rabatten när maken utbrister:
- Men herre jösses, nu får du väl ändå börja motionera, din bakdel ser ju ut som en hel skördetröska!
Senare på kvällen när de ska krypa till kojs är mannen lite kelsugen. Frun är dock kall och avvisande och han frågar vad det är med henne. Hon svarar:
- Du tror väl inte att jag tänker starta hela maskineriet för ett litet halmstrå?

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En man sitter hemma och kollar sport på tv när hans fru frågar:
Kan du fixa lampan i hallen??
Han tittar snett på henne och säger:
- Ser jag ut som en elektriker?
Men kan du fixa kylskåpsdörren då??
– Laga kylen?? Ser jag ut som en kylmontör??
Jaha, men du kan väl åtminstone fixa trappsteget vid
ytterdörren.
Han säger:
- Jag är f-n ingen snickare och fixar inga trappsteg!! Ser det
ut som det står Järnia i pannan på mig? Jag har fått nog. Jag
går till puben... Han går till puben och dricker några timmar och
börjar få skuldkänslor och bestämmer sig för att gå hem och laga de
trasiga sakerna.
När han kommer hem märker han att trappsteget är lagat, lampan i hallen fungerar och att kylskåpsdörren är hel.
– Älskling, hur har det här gått till??
Tja, efter du hade gått satte jag mig på trappan och grät
lite. Just då passerade en ung man och frågade vad som var fel. Och jag sa
som det var.
Han erbjöd sig att fixa alla sakerna om jag antingen hade sex
med honom eller bakade en kaka.
– Jaha sa mannen: Vad blev det för sorts kaka då??
Men hallååååå... Ser jag ut som en jävla konditor eller?,,

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...