Gå till innehåll

Ska vi köpa sådana MAN Kat1 fälgar gemensamt, för att sedan fira med avhämtning & grillkväll hemma hos mig?


Rekommendera Poster

Äntligen har hjulen kommit!

Kom och hämta när det så passar.

 

Till dig Henrik som ska ha sina hjul till Euromaster så kommer jag lämna dem till dem på måndag. Jag har redan ringt dem och beställt L-ringar till dig :)

 

Lång historia kort: Hjulen kom för två veckor sedan. Det lokala Åkeriets första försök att leverera hjulen misslyckades då gubben inte fick av pallarna från lastbilen. Sedan dess har speditören och åkeriet agerat strutsar och inte förrän nu fick de tummarna ur för att lösa sin enkla jävla uppgift..!!!)

 

Bästa hälsningar // Björn

 

 

attachicon.gif2014-12-11 09.46.49 HDR.jpg

Då är det alltså Hjul igen :lol:

 

Det måste vara jobbigt att bedriva åkeri om man inte kan bli av med lasten! :rolleyes:  Har den aktuelle åkaren kanske ett helt garage fullt med bilar fulla med grejor? :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hej !

Min däck-följetong är nu äntligen klar !  Då mitt ena däck sprak upp mer nu när det blivit minusgrader har jag inte åkt ned till

Norrköping & däckbyte.  Fick buda upp däcken och igår fick jag dem på TGB:n !  Härligt ! Vilken skillnad !

 

Tack Björn och ha det bra allihop !  :wub:

 

Mvh,

HenkeS 

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Efter att ha läst igenom alla trådar jag hittar om däck till tgb 30/40 bilarna så har jag några frågor som jag hoppas någon kan besvara.

 

Som jag fattat det så är det fälgarna som är problemet och att med 20" fälgar så finns det gott om däck att välja på?

Tycker mej ha läst att bl.a norrmännen haft 20" fälgar till bilarna så det verkar ju finnas sådana fälgar, är dom "omöjliga" att få tag på? 

Såg att det var några sådana däck på blocket i fredags till salu utanför Eslöv, någon här som köpte dom? Wingflyer?

Någon som har en bra uppfattning om vad som är ett vettigt pris på sådana fälgar?

 

Ser himla fint ut med Kat1 däcken era bilar, blir lite sugen.

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Tjena!

 

Jag har super single på den bil jag köpt, så klarar mig för tillfället. Självklart hägrar ju KAT1 fälgar någon gång i framtiden. Ett par funderingar bara. Har läst igenom den här tråden en gång för länge sen, men orkar inte göra det igen. Så ni får ursäkta mig om jag frågar nåt dumt.

 

Om jag förstått det rätt så ligger de ni köpt från Tyskland på cirkus femtusen bagis styck. Är det shyssta däck till då eller köpes det separat? Har dessutom förstått att det krävs lite modifieringar och tillbehör för att få ihop det hela. Så min enkla fråga är väl egentligen. Vad landar kalaset på för en 30 bil monterat och klart?

 

Mvh Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

 

Jag har super single på den bil jag köpt, så klarar mig för tillfället. Självklart hägrar ju KAT1 fälgar någon gång i framtiden. Ett par funderingar bara. Har läst igenom den här tråden en gång för länge sen, men orkar inte göra det igen. Så ni får ursäkta mig om jag frågar nåt dumt.

 

Om jag förstått det rätt så ligger de ni köpt från Tyskland på cirkus femtusen bagis styck. Är det shyssta däck till då eller köpes det separat? Har dessutom förstått att det krävs lite modifieringar och tillbehör för att få ihop det hela. Så min enkla fråga är väl egentligen. Vad landar kalaset på för en 30 bil monterat och klart?

 

Mvh Jonas

Hej Jonas!

 

Priset avser fälg samt riktigt schysta däck levererat fritt Sverige (Björn) = Ca +5 bagis + moms per styck.. 

+ L-ringen och montering av dito.

L-ring och montering kan du lyssna med din lokala förmåga vad de ska ha för, eller fråga HenkeS vad Euromaster i Norrköping tog betalt...

 

MVH // Björn

 

PS: Jag har en förfrågan just nu på 5 hjul så får du tummen ur ökar chansen att priset blir i härad enligt ovan  B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...

Ok, tack för svaret. Är hålen där hjulmuttrarna skall sitta koniska på aluminiumfälgarna?

Helt riktigt, de inre muttrarna ska inte användas. Och ja, hålen i fälgarna är försänkta mot de yttre muttrarna. Originalmuttrarna kan användas, men det ska egentligen vara plana muttrar med koniska brickor till aluminiumfälgarna. Originalmuttrarna är avsedda för stålfälgar och sexkanterna gräver ner sig lite i aluminiumfälgarna när man drar åt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns den typen av hjulmuttrar där "styrkonan" övergår i en fläns? Alltså att brickan blir integrerad med muttern? Har den typen av muttrar till min Range Rover. 

 

Nästan. Muttrarna ska egentligen ha separat bricka, antingen integrerad med muttern och kan rotera på den, eller som en vanlig lös bricka. När muttern dras åt ska inte muttern vridas mot fälgen utan mot brickan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...

Halloj!

 

Tänkte väcka liv i den här tråden igen eftersom jag börjat kolla på alternativ till mina något torrspruckna däck. Jag kör ju som jag nämnt tidigare på Super single 22,5 fälgar. Har kollat runt efter ett gäng Michelin XZL 445/65R22,5, men dom jag hittat har varit ganska så dyra.

 

Har läst igenom tråden en gång till nu och kan ha missat nåt, men KAT1 fälgarna vad är det för diameter på dom? Fick först intrycket att det var som original (26?) men ser ju på bilderna att dom ser ganska små ut. Skymtade dessutom R20 på nån bild...

 

Inte kan dom väl va 20? Jag funderar såklart på om det går att hitta enbart shyssta däck nånstans som skulle passa på mina 22,5 fälgar

 

Om inte vore det ju ett prisvärt alternativ att köpa en omgång fälg/däck likt de Björn fixat fram tidigare. I så fall uppstår ju frågan, finns det fler intressenter? Då Björn så vitt jag vet inte har någon bil längre kanske han inte är supersugen på att rodda det hela heller? 

 

Många frågor. Nån som sitter på några svar?  :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...