Gå till innehåll

Rekommendera Poster

Är det någon som vet om man kan få tag i startkapslar och i så fall var?

Ibland är min bil trögstartad och då hjälper det med startgas. Det hade varit smidigare att bara behöva sätta i en startkapsel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också letat startkapslar, de är mer sällsynta än Unobtanium! Det går lika bra att öppna locket och hälla eter i behållaren där kapseln sätts, sedan pumpar du som vanligt. Hittar du inte eter i lösvikt går det bra med en startgasflaska som du gör ett litet hål i så gasen far ut, sedan häller du över etern i en vanlig flaska, så gör jag. En liten flaska räcker en hel vinter, det behövs väldigt lite eter för att starta...

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet har uppstått ju varmare det är av någon anledning. Batterierna är sprillans nya, det var räddningen i fredags när jag skulle köra studenter. Då strulade den en gång men efter en skvätt startgas startade den och sedan fungerade den perfekt resten av dagen.

 

Jag tror att den drar in tjuvluft i sugledningen på något sätt. Ibland när jag startar den så går den ett par sekunder sedan måste man vara med på gasen för då är det precis som den missar ett par tändningar. Får man bara upp varvet innan han missar så går den som en klocka sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dina symptom är exakt som en sugluft läcka någonstans, kan vara så litet att det inte svettas där ens. Kolla alla banjokopplingar, slangar mm efter sprickor eller kanske otäta kopparbrickor? Trycksätt med lite tryckluft och se om då får en liten fläck nånstans. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...