Gå till innehåll

Gick inte igenom besiktningen idag, råd om vägen framåt behövs


calle11

Rekommendera Poster

Det gick inte som planerad idag tyvärr. Jag tänkte sälja bilen efter besiktningen. Men nu blir det lite extra jobb först. Se bilden attached

 

Jag hade tänkte såhär om felen:

2. Justering av bromsbackerna, jag har precis bytt kolvarna och backarna, logiskt att jag har inte justerat ordentligt. Någonting annat som kan bli fel?

3. Kraftöverförning. Stort glap vid pinjongen in i bakdiffklump. Jag har bytt alla lager i framdiff, är det "bara" att göra likadan i bakdiffen? Jag fick byta fördelningslåda nyligen eftersom blev böjd när jag körde i skogen sist och landat fel på ett stort sten. Kan det har orsakat något problem i diffen?

4. Spindelled. Är det "bara" att ta bort några shims om dem finns kvar?

 

Jag undrar också om det är värt att investera tid att laga bakdiffen eller säljer bilen billigt för delar etc. Det vore synd, men jag har lite ont om tid för bilmek nufortiden  :(

 

edit: nu med bild:

2013-06-25%2016.46.17.jpg

https://www.dropbox.com/s/ps1j9eg2baw7fr8/2013-06-25%2016.46.17.jpg

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller sälj den jätte billigt till mig! :D

Skämt å sidor, det är ganska lätta fel du har.

Inte änns bakaxeln är särskilt jobbig, tar lite tid men ganska lätt.

Bromsarna behöver säkert bara justeras och till spindelleden är det bara att plocka bort shims.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...