Gå till innehåll

Hvilken olie og hvor ofte?


Raredog

Rekommendera Poster

Jeg har to forskellige smøreskemaer men kan ikke rigtig finde ud af hvilken olie der skal på gearkasser, differentialer og portaler?

 

Sidst brugte jeg GL-5, men synes der står motorolie 5/40?

 

Og hvor ofte skal det skiftes? Synes ikke det står i værkstedsbogen? Kan se at det er blevet skiftet hvert år i servicebogen, men kan ikke læse hvor mange km der skal være imellem service?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lige skiftede olie hele vejen rundt, inden turen går til Sverige. differentialer og portaler blev det gl-5 80W/90. gearkasse og transfergearkassen var det Gl-1 80W/90

motor blev det hvis 15/40. Om det det helt korrekte olie skal jeg ikke kun sige, fandt mine oplysninger på c303.de. hvad intervaller det skal skiftedes ved jeg ikke noget om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inga siffror att gå på men en gång varje år är väl lämpligt. Oljan blir ju ändå gammal även om bilen står stilla. Brukar praktisera samma princip på motorcykeln.

I differentialerna kör jag med sae90 gl5 hypoidolja, i motor och alla övriga växellådor använder jag motorolja 10-30 eller 5-40 syntet eller ren mineralolja. Allt enligt försvarets smörjschema

 

Enda stället man skall ha gl5-olja är differentialerna och styrväxeln

 

http://klabbe.eu/manualer/manualer.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...