Gå till innehåll

Articles

Fakta om PLTGBIL 903B


Andreas.E



<strong>M&aring;tt </strong><br>

Total l&auml;ngd: 4050 mm <br>

Total bredd: 1670 mm <br>

H&ouml;jd: 2150 mm <br>

Frig&aring;ngsh&ouml;jd: 2150 mm <br>

V&auml;nddiameter: 11,40 m <br>

Axelavst&aring;nd: 2100 mm <br>

Sp&aring;rvidd, fram: 1340 mm <br>

Sp&aring;rvidd, bak: 1340 mm <br>

<br>

<strong>Vikt </strong><br>

Tj&auml;nstevikt: 1600 kg <br>

Totalvikt: 2250 kg <br>

St&ouml;rsta axeltryck, fram: 1120 kg <br>

St&ouml;rsta axeltryck, bak: 1330 kg <br>

Maxlast: 650 kg <br>

<br>

<strong>Motor</strong> <br>

Typbeteckning: B18A <br>

Tillverkare: Volvo <br>

Effekt: (4500 v/m DIN) 64-68 hk <br>

Vridmoment: <br>

(1400 v/m DIN) 13,2 - 13,5 kpm <br>

Cylinderantal: 4 st <br>

Cylinderdiameter: 84,14 mm <br>

Cylindervolym: 1,78 l <br>

Slagl&auml;ngd: 80 mm <br>

Kompression: n/a <br>

F&ouml;rgasare: (1st) Zenith 36 VN <br>

Ventilsystem: Toppventiler <br>

Ventilspel, inlopp: n/a <br>

Ventilspel, avgas: n/a <br>

Br&auml;nsle: Blyad bensin med h&ouml;sta oktan <br>

<br>

<strong>Huvudv&auml;xell&aring;da </strong><br>

Typbeteckning: Volvo M40 <br>

Utv&auml;xling 1:a v&auml;xeln: 3.13:1 <br>

Utv&auml;xling 2:a v&auml;xeln: 1.99:1 <br>

Utv&auml;xling 3:a v&auml;xeln 1,36:1 <br>

Utv&auml;xling 4:a v&auml;xeln 1:1 <br>

Utv&auml;xling back: 3,25:1 <br>

<br>

<strong>F&ouml;rdelningsv&auml;xell&aring;da</strong> <br>

Typbeteckning: ZF VG50 <br>

Utv&auml;xling l&aring;gv&auml;xel: 3,25:1 <br>

Utv&auml;xling h&ouml;gv&auml;xel: 1,36:1 <br>

<br>

<strong>Axlar</strong> <br>

Utv&auml;xling axelv&auml;xlar: 5,38:1 <br>

Differentialsp&auml;rr: Differentialbroms i bakaxel <br>

<br>

<strong>Bromssystem</strong> <br>

F&auml;rdbroms: Enkrets hydraliskt trumbromsar <br>

Parkeringsbroms: Mekanisk kardanbroms <br>

<br>

<strong>Styrsystem </strong><br>

Styrv&auml;xel typ: ZF skruv och rulle <br>

<br>

<strong>T&auml;ndsystem </strong><br>

T&auml;ndningsf&ouml;ljd: 1-3-4-2 <br>

T&auml;ndningsinst&auml;llning: 0-2 grader f.&ouml;.d <br>

<br>

<strong>Prestandad </strong><br>

1:a v&auml;xeln l&aring;g n/a <br>

2:a v&auml;xeln l&aring;g n/a <br>

3:a v&auml;xeln l&aring;g n/a <br>

4:a v&auml;xeln l&aring;g n/a <br>

1:a v&auml;xeln h&ouml;g: n/a <br>

2:a v&auml;xeln h&ouml;g: n/a <br>

3:a v&auml;xlen h&ouml;g: n/a <br>

4:a v&auml;xeln h&ouml;g n/a <br>

Max vaddjup: n/a <br>

Backtagningsf&ouml;rm&aring;ga: n/a <br>

Sidolutning under k&ouml;rning: n/a <br>

<br>

<strong>Elsystem</strong> <br>

Huvudsp&auml;nning: 12 V <br>

Batteri: 1 st <br>

Sp&auml;nning: 12 V <br>

Kapacitet: n/a <br>

Ansluten pol: n/a <br>

Generator: (v&auml;xelstr&ouml;m) n/a <br>

<strong><br>

Volymuppgifter </strong><br>

Br&auml;nsletank: 50 L <br>

Kylsystem: 10 L <br>

Motor: 3,75 L <br>

V&auml;xell&aring;da: 0,75 L <br>

F&ouml;rdelningsv&auml;xell&aring;da: 1,3 L <br>

Framaxelhus: 1,5 L <br>

Bakaxelhus: 1,5 L <br>

Styrv&auml;xelhus: 0,5 L <br>

<br>

<strong>&Ouml;vrigt </strong><br>

D&auml;ck: 280/85-16 special 4-lagers <br>

Lufttryck: 1,2 kg/cm2 <br>

Antal passagerare utom f&ouml;rare: 1+5 <br>



Användar Respons

Rekommenderade kommentarer

Det finns inga kommentarer att visa



Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Lägg till en kommentar...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...

×
×
  • Skapa nytt...