Gå till innehåll

Ledartavla

Populärt innehåll

visar innehåll med det högsta anseende sedan 2023-04-18 på alla områden

  1. tänkte bara skriva att jag och tgbn lever. idag var vi på bilprovningen och det var sista gången för 6-hjulingen !! så jävla skönt
    11 poäng
  2. Snart byter jag boende. Från att ha hyrt i många år. Till att äntligen kunna köpa ett eget ställe. Känslan att få något eget är lite overklig. Få ordning på egen verkstad hemma. Komma in under tak och skruva. Ingen som kommer med pekfingret och talar om vad jag ej får ha stå hemma eller ej Med 2 fullt utrustade hus på gården, kommer det finnas gott om plats för gäster som kan få eget boende om de vill. Hoppas jag klarar mej från knä operation, och blir av med stöd skenor och kan börja jobba upp det trasiga knät igen innan flytten i November Fridens Folks
    10 poäng
  3. En sån här måste man ju ha?: Efter 15 års väntan kom så äntligen rätt tillfälle! Vagnen är av 1979 års modell tillverkad i Bulgarien, precis som alla andra Pbv 401 vi hade i försvaret. Just denna har gått på I19 inredd för robottgrupp där skytten ställde sig knästående på motorluckan på en speciell dyna. I bästa av drömvärldar hade jag fått tag i en vagn från I5, men alla de vagnarna gick till tuggen... Med min vanliga tur så fick jag tag i ett exemplar av det tidigare utförandet, dvs ingen lucka ovanför föraren utan en fast kupol. Till och med Ryssarna fattade att det var kasst och tillförde senare lucka till förarplats, samtidigt med denna mod vände man även på luckan i mitten mellan förare och skytt/vagnchef. Tack och lov kapade den förra ägaren bort "bulan", annars hade jag nog gjort det själv. Blir att turista i nåt trevligt östland framöver med vinkelkapen Nåt annat jag observerat är att min vagn även har den första varianten av förvärmare till motorn, något som inte ens ryssarna har reservdelar till längre... Förra ägaren gjorde ett föredömligt jobb med att klä på bakdelen med tak och luckor. Tyvärr har det stått vatten i vagnen, typ en decimeter. Förmodligen när den stod utan tak och luckor efter avmilitäriseringen. Naturligtvis hade jag inte samma tur som flera andra svenska pebbor jag sett på nätet som har väldigt intakta vagnar från avmilitäriseringen, några har till och med vapenhuven kvar(!). Nåväl, man kan inte få allt Tanken var att vara extra fyndig och lägga upp det här inlägget den 1a april, men jag hade varken tiden eller orken till det. Jag tänkte även försöka beskriva mina strapatser på ett lite annorlunda sätt jämfört med bandvagns-tråden; nämligen att skriva från början till slut om ett delprojekt/fix, så allt händer inte nödvändigtvis i kronologisk ordning jämfört med andra inlägg (hoppas det var tillräckligt otydligt). Målbild: uppfräschad pebba man törs visa sig på byn med utan att mamma skäms för hur illa det ser ut på insidan
    8 poäng
  4. Idag fick jag prova min på Kvibergs inköpta bärgningskylt 🫡 😁.
    8 poäng
  5. Var på bandvagnsförarkurs för ett tag sedan så jag tänkte dela med mig av lite bilder
    8 poäng
  6. Hälsade på hos Carspect i Karlskoga idag. "Bad-Ass" blev godkänd utan anmärkning. "Nästkommande besiktning 2099-12-31". Yes!!!
    8 poäng
  7. En pigg 49:åring får skjuts
    7 poäng
  8. Endå mer utbildning avklarad. Ja del av Gruppchef X kursen i alla fall. Karlskrona vart det sista svängen. 22 dygn lagt på utbildning i Juli bara. Börjar bli fullt i skallen nu. Dags att reflektera och sålla. Samt försöka få lite ledigt, så jag kan komma i väg på militär Fordons träff . Och umgås med lite vänner med trevliga fordon. Fridens Folks och ha en fortsat skön sommar.
    7 poäng
  9. little update, engine is back in the volvo! While the flywheel was off i resufaced it on the late. To take the ballbearing in the cranckshaft i used bread that i punched in with an allan key. works realy well! Then i connected all hoses and started it up for the first time. Everything was fine! I also added a temp meter for the gearbox. It is a standard BBQ meter wich you can buy on amazone or ali express. ist comes with 4 probes. So i added one on the 5speed gearbox and one on the transfer box. The bbq meter comes with an app wich allows me to put in an alarm if the gearbox is getting to hot an also a nice graph. I glued the probes on with loctite 3463 2k steel. Then i also had a broken CV boot so it was time to inspect the front axle. I took everything apart en to get it sand blasted. then some fresh 2K paint. I found some blue silicone cv boots from asli4x4: https://www.asli4x4.com/products/volvo-c303-c304-c306-silicone-driveshaft-c-v-joint-cover-boot The leafsprings i put together wit some graphite grease in between the leafs. to check iff the carbs where tuned correct i also placed a AFR meter. With the new cam it does need more fuel! I also am thinking on trying a automatic adjusting of the choke valve to adjust the mixture on demand of the afr reading. just did my first test drive als all is looking fine. WhatsApp Video 2023-05-09 at 09.18.33.mp4 WhatsApp Video 2023-05-09 at 09.18.31 (1).mp4 WhatsApp Video 2023-05-09 at 09.18.31.mp4 WhatsApp Video 2023-05-09 at 12.09.53.mp4
    7 poäng
  10. Är det pengar som behövs så är det väll bara att dra igång en ny insamling. Jag skickar gärna några hundra för att forumet ska kunna fortsätta.
    6 poäng
  11. Härligt å se att ni är ute med fordonen. linkar på här på gården och börjar plocka ner saker i lådor. den 16/11 får jag nycklarna till gården. sen börjar det bli dags att flytta saker. Min över fulla lilla verkstads del som jag kallat bryggeriet måste flyttas det med. Skall bli intressant å se vad jag har i gömmorna, vet knappt själv vad jag samlat på mej genom åren. Letar ett kraft uttag till valpen som skulle följt med när jag tvingades sälja för snart ett år sedan. men har inte hittat vart jag lagt det. Det kommer nog fram mycket kul som skall in på rätt plats på hyllan nu. Sen är det dags att få hem fordon jag har spridd över halva Sverige. nytt kapitel i livet med något eget som är större än en lägenhet och framför allt ingen som verken ser eller kan lägga sej i vad jag väljer att ha memma ståendes. Längtar till att komma i gång med vidare renovering av M6an. längtar ut med den nu, Har bara blivit uppstarter och köra några hundra meter så allt får lite olja på sej å inte står sönder. Fridens folks
    6 poäng
  12. En uppdatering på plats och räkningen för 6 månader till betald. Byter till fiber från radio länk när jag flyttar om ca en månad. Då skall jag sätta mej å se vad jag måste kräva av webhotell och platform för att det skall flyta på framöver. Ärligt laggar det lite här nu. Då det mesta kräver mer snurr på grejorna. Skall bli fint att se till att det mesta är i ordning. Ha det gott alla medlemmar och tackar för det ni bidrar med
    6 poäng
  13. Snart är det fredag, håll ut gubbar
    6 poäng
  14. Underbart Kristaga, världens bästa bilar ihop med Amazon, 240 och 940-serien. Här i Nynäshamn blev det en plötslig personlig kris.. vi blev vräkta ur garaget, ni vet en hel hobby bilverkstad med sex bil fack och alla verktyg och lyftar och däck maskiner. Han vi hyrt av i tredje hand har dragit på sig skulder utan att vi fått veta något, han stoppade bara huvudet i sanden och drog till Spanien istället... Så jag och Micke har snart flyttat ut ALLT på mindre än en månad.. inklusive min 13-bil utan axlar monterade.. Detta gick bättre än förväntat, lånade en brädgårdsvagn och limträbalk. Fungerade mycket bra att transportera bilen på. Nu har vi ett jäkla fint ställe i ett annat industriområde i Nynäshamn, men stort entresolplan och möjligheter. Och där vi hyr i första hand. Men det tar ju tid för två att få allt i ordning, men vi kämpar på. Bild på när vi epoxy målar golvet två bussiga lager ljusgrått..
    6 poäng
  15. Jaha, då har även JDW för sista gången besökt Bilprovningen, dagen till ära med blankt papper. Även om Vattenfallsverket registrerade sina 1976, så är den besiktad o godkänd på 50 års dagen. lite gnäll att det var dags o byta kulhandske på kärran och att det drog lite snett vid bromsprov kommenterades med ”men du kör väl aldrig fort…” De insåg risken med att hänga på avgasutsugen på avgasröret så de lät bli… Ganska uppsluppen stämning o det var med visst vemod de sa adjö, då det tydligen inte är så många Volvo C30 XC som besiktigas på Opus Välsviken. funderade på att tanka innan, men de hann o se 4,1 på mätarn så det var det som bokfördes! så på ca 1 vecka har Kuga, JDW o kärran fått blankt papper!
    5 poäng
  16. Hallå. Allt ok med er. Jag hoppas det i alla fall. Sliter på med att få ordning på Karlsberg som mitt ställe heter. Intressant att hitta allt som är dolt eller döljt. Börja med något från 1850 utan ett papper på någonting från säljarna. Jo det skulle finnas. Men de kommer aldrig. Ja det vart lite speciellt. Inte den start jag räknat med. Men gnälla gör inte jobbet. Gott humör positiv inställning. Och hjälpsamma kamrater underlättar. Är otroligt glad att jag engagerar mej i HV. Där har jag hittat kamrater som kommer och hjälper till och inte bara säger det. Naturligtvis kommer jag när de behöver hjälp. Tänker tillbaka på " livat på landet" i bland. Känns som ett annat liv som att läsa en bok som någon skrivit. Inte mycket som är sej likt sen dess. I dag skall jag ägna mig att umgås med dottern. Syrran och hennes barn som är jämn gammal med min dotter. Kvalitets tid. Sen tillbaka till att planera inför kommande vecka med jobb och ja mer jobb. Ja jo jag har ju fått nyttjat mina grejor. Traktorn Lilla Blå. Sjönk ner med framhjulet när jag skottade snö på julaftons kvällen. Så M6an startades och fick användas till att vinscha upp Lilla Blå. Så nu vet grannarna att någon ny har flyttat in på Karlsberg. Och antagligen 2 tredjedelar av Väderstad med Ha det bäst. Fridens folks Mvh H.Hansen
    5 poäng
  17. Kan medela att värmaren funkar fint nu när den hunnit testas lite.
    5 poäng
  18. Glad advent kamrater! Vi har ordentligt med kyla och även lite snö i 031-området...
    5 poäng
  19. Äntligen igång med 11:an igen efter lite renovering in o utvändigt. Var inne på besiktning i veckan u.a. och nu är nästa besiktning om 76 år så det blir någon annans bekymmer
    5 poäng
  20. EHej. Här är man vaken tidigt. Förberedelser för dagens övning Terräng körnings utbildning. Svårt att förstå att det gick vägen efter många månader av utbildning själv, fördelat på några år visserligen. Men förhoppningsvis hjälper jag nu andra med det mesta inom fordon och användandet av dem. Ja gröna då. Frivilliga kårer har utbildat mej. Och nu ger jag tillbaka och gör detsamma. Det tar en massa tid. Men värt det då jag växer och lär mej samtidigt med de som deltar. Inte minst jag får köra trevlig fordon. Många TGB i olika varianter och storlekar och även annat. Rekommenderar er med intresset för fordona. Sök in med inriktning fordon. Ni kommer lära er massor. Ha kul. Och träffa ändå mer lika sinnade. Bilkåren utbildar både för civila uppdrag och andra. Instruktör är det flera som håller i. Tar lite tid att bli klar men mycket kul under resan. Ok forumet uppe igen. Skönt. Det var tomt och en klump i magen när det låg nere. Nu måste vi hålla det upp and running. Det är Vårat forum. Medlemmarnas. Inte namnet på den det är registrerat på. Det är vi som gör det levande. Så jag tycker vi tackar varandra. Kör på Fridens folks. Mvh H.Hansen
    4 poäng
  21. Ja jag vill inte tigga. Men vi har inga inkomster. Då vi är reklam fria. Funderar på om man skulle kunna göra en typ youtube kanal som genererar lite inkomster. Gnälla över dålig ekonomi. Nja vem har inte det i dagens läge. Men ja många bäckar små. Vi har med gemensamma bidrag hållt liv i detta i några år igen efter insamlingen förra gången. Tycker som sagt forumet är viktigt för så många, aktivt skrivande eller bara läsande och möjligheten att få tag i manualer. Att ta betalt för dem Nej det är ej rimligt då medlemmarna har lagt upp dem frivilligt. Vi betalar bara för platsen och att ligga uppe. Kan finnas de som behöver ladda ner som har sämre ekonomi än oss. Som verkligen behöver den för att ja nästan överleva. Kunna laga sin bil i fält mm. Kanske en insamling är svaret. Ingen av oss vill ha tillbaka reklam som stör igen. Vi är stora skall ni veta som informations delare. Och uppskattas världen över. Helt fel läge att stänga ner. Jag kan bara se till responsen nu när vi låg nere några veckor. Skönt att vi är uppe running egen. Glöm inte det är vårat forum. Jag bara råkar stå som ägare så räkningar och annat kommer fram. Tackar för att ni är aktiva
    4 poäng
  22. Stort tack till alla er som tittat på youtube filmen från blocket annonsen när bilen såldes, jag lät youtube i maj-23 lägga reklam och fick in över 20 tusen på ett 6 månader.
    4 poäng
  23. Jaha, då var det dags igen för kontroll efter körning; efterdra slangklämmor. Drog åt de jag kom åt bakom förarluckan, vilket kanske motsvarar 1 % av totalen I övrigt fick jag ett trevligt paket i veckan från Ukraina med oljegrovfilter, så nu klarar jag mig livet ut Tanken är att byta ut bränslesystemets filter och tillföra vattenavskiljare precis som försvaret gjorde med de sista sista vagnarna man hade i drift, förmodligen de som gick till Finland sen. På så sätt kan jag också enkelt få tag i fräscha och lättillgängliga förbrukningsartiklar inom rikets gränser.
    4 poäng
  24. Har ni stött på sägnen om den att det är med en Pbv 401 i Hamilton-filmen från 1998? (den med Peter Stormare). Inte nog med det, det ska även vara en ovanlig 401:a. Så jag letade febrilt efter klipp och bilder på skapelsen bara för att kamma noll, då såg jag ett inlägg på soldf.com om att det var TV-serien av filmen (2001) som hade den extra scenen, TV4 producerade ju allt så det gäller ju att krama ur allt med reklam också. Så min nyfikenhet blev allt för stor och jag lyckades hitta en digital samlings-DVD på nätet jag köpte av den här väldigt obskyra tv-versionen av en film som även den typ är bortglömd. Nån stackare har alltså digitaliserat innehållet från några VHS:er och jodå, även reklamen . Håll tillgodo: Vad vi ser är alltså något så ovanligt som en svensk variant av en MT-LBv, dvs varianten med extra breda band. Av förklariga skäl är regnumret övermålat. Precis som min vagn hade den ingen lucka ovanför föraren utan en kupa som de tidigaste vagnarna hade. Bilderna 2, 4 och 5 visar tydligt fästena och breddningen den här varianten hade på sidorna, bild 5 visar även framtill på vagnen att banden är bredare. Naturligtvis måste man hoppa över pansarbandvagnen man precis prickat med en P90-gevärsgranat (som tydligen finns) med ryggen i färdriktningen från en skoter under färd om man är Hamilton-cool på flykt och är hemlig agent å allt sånt, det hade jag också gjort om jag kunnat....hmmm... Scenen stinker 90-tal med korkad actionmusik á la Rederiet korsat med Strul eller möjligen Björnes magasin. Så med andra ord en skitovanlig variant i svensk skrud som lyckats komma med i en bortglömd tv-serie av den egentliga filmen. Jag har ett svagt minne om att jag såg nåt tv4 just om det här, typ "bakom kulisserna på nya hamilton", eller nåt sånt. Jag vill minnas att de körde ner en gran med vagnen och lyckades även fastna på den vilket fick någon ur personalen att skratta i förtvivlan. Men det får nog däremot tyvärr betraktas som "lost media". Vi hade tydligen ett ytterst fåtal av varianten för försök med uppenbara fördelar i snö. För vår del blev det inget men finländarna nyttjar dem däremot:
    4 poäng
  25. Lite timmerkörning för ett par veckor sedan. Jag är ju ingen mästare på detta men man skaver på efter bästa förmåga 🤠
    4 poäng
  26. Glädjeämnet för veckan är att den gröne klarade besiktningen utan anmärkning! Nästa 2099!
    4 poäng
  27. Kanske inte den värsta fastkörningen som jag gjort, men fast satt jag .. Från förra helgen.
    4 poäng
  28. Kul att jag inte uppdaterat här sen senaste besiktning tydligen. Idag gick den igenom på efterkontroll, Fick nedslag på CO igen, var ännu högre den här gången, över 6, och LED-lyktinsatserna jag hade satt in var inte godkända, även om besiktningsmannen tyckte de var häftiga. Rengjorde förgasare och fördelare, justerade elektrodavstånd och tändning, bytte luftfilter och gjorde oljeservice. Det blev inte mycket bätte, 5,6. Beställde då verktyg för att justera förgasarna, men de gick inte att gänga i för det var så mycket korrosion i botten av förgasarhusen. Insåg att jag skulle behöva riva ur förgasarna helt om jag skulle komma åt att göra rent och det var inget jag orkade nu, så jag tog till fulknepet och slog i ett par liter e85 på macken. Med gamla kassa H4-insatser återigen i rullade jag in och fick ett CO på 3,4. Jag är rädd att förgasarna behöver renoveras ordentligt och att det höga CO beror på att nål och munstycke är slitet så de behöver bytas, men det får göras när jag hittat en CO-mätare så det går hjälpligt att justera in från grund. Om ingen nitisk polis ger mig en flygande så slipper jag besiktning mer på 11:an. Nu blir det att lägga om fokus till 13-bilen till 2024, så den också kan klara sin sista kontroll.
    4 poäng
  29. I dag har jeg montert hovedbryter i PV-en min:
    4 poäng
  30. Stannade till vid Miliseum och fotade några fordon. Någon som vet vad den vita stora är byggd på och kallas? Jag vet, men är nog inte ensam här
    4 poäng
  31. Besiktning av kärran gick bra. Lite ojämna bromsar. Smörja lite och det lagar sej själv efter lite körning. Och backa upp för backe. Så grejorna får röra lite på sej. Den har stått för golvet var för dåligt att köra något annat än skivor på. Dock nytt golv nu. Ja jag vet att det ser konstigt ut med dem däckens på. Men nu har jag sett vagn som var komplett och användes. Samma storlek på däck där. Något mer som varit ute och rört på sej. REO.M621. så trevlig att den bara hoppar igång. Visst underhålls laddning. Men ändå trevligt att den inte trilkas. Bra att kameran sänder direkt något rör sej vid fordonen. Eller ett fordon rör sej.
    4 poäng
  32. Jag fick nyligen uppdate om Laplanderns äventyr. De har ju vänt i nordkap tog ner vägen genom Finland och är nu nere i Estland, allt har funkat förutom idag när 5'an inte ville längre utan hoppar ur, det sitter m47 första generationen i bilen och de hade den sjukan- vilket brukar gå över av sig själv men kan även vara dags med justeriing av växelförare eller byte av shiftplåt. Bilen har hittlis snittat på hela resan 9l per 100km trots mycket långsam körning på de lägre växlarna . Jag har ju alltid sagt den gick citykörning här på under litern vilket de nyägarna trodde var bluff, men nu blivit väl bevisat.
    4 poäng
  33. CO-Halt Justering av luftmängd vid tomgång och CO-halten Ta bort plastlocket, Känn på bi -(4) metallfjäder att den kan röra sig lätt, Se även sid 23:10 punkt 3. Eventuellt justera rörelsen med nr 9, justeringsmutter – ge mera luft på tomgång Enligt uppgift påverkas bara luftmängd vid tomgång men inte vid körning. Kan det vara så att, många bilar har en ”ihopkladdad” ventil i temperaturkompensator? Min bil mättes . År 2019 3,5, 2021 4,5 och nu 2023 6,2 i CO. Det har inte blivit så många mil mellan besiktningar och kanske ventilen i temperaturkompensator har kladdat samman mer och mer. Öppna plastlocket och lyft lite på bimetallfjäder några gånger, är kanske vad som behövs… även det en enkel och snabb åtgärd. Citat Svana ”BRÄNNNA UR” Kanske ett högt varvtal under en stund rensar ur kanaler? Se även Forumet Övrigt -Everything else rubrik ”vad har ni gjort i dag då?” Johannes lösning med justering av bränslenålar. Började med 6,2 – sänkte tomgång + nya stift = 5,5, pill med temperaturkompensator = 0,7. Tyvärr måste man nog ha tillgång till en CO mätare. Enligt VeHb skall CO ligga på 2,5 vid 800 rpm.
    4 poäng
  34. I dag har jeg kjøpt en Volvo PV544 1960-modell
    4 poäng
  35. Ett tips på alternativ motorvärmare om man inte vill krångla med en plugg i blocket. Jag fick i uppdrag av en äldre herre att lösa en motorvärmare åt honom så han slipper kallstarta sin tgb11. Jag inbillar mig att det kommer funka bra i alla fall. Jag kopplar in värmaren på dom slangar som går bak i ramen för den externa värmaren som man kan koppla in där. Värmaren jag använt heter 411769 det var en reservdelsfirma som valde den åt mig utifrån min beskrivning av vad jag ville ha. Det bör dock gå att få tag på samma värmare utan den medföljande backventil som följde med nu. Troligen ska 411707 funka samt även 411701 alla dessa används innom audi/vw som jag jobbat med i snart 30 år nu.
    3 poäng
  36. Har knåpat ihop en variant av löstagbar vinsch. Kunden ville helst ha liknande lösning som min med vinschen monterad under kylaren men han hittade ingen i lämplig storlek. Så jag fick göra en löstagbar variant istället. Jag tycker själv att det ser fult ut men funktionen är det inget fel på. Nu kan han dra omkull och fram lite träd bäst han vill
    3 poäng
  37. Finns hur mycket som helst här, och en skymt av konsolerna som är svetsade i ramen...
    3 poäng
  38. Vem av er ägde DXS 100? Den är numera i Kina
    3 poäng
  39. Nästan tre år sen sist, inte ens någon som uppmärksammade 10-årsjubileet! Är det samma status fortfarande på bilen Svana?
    3 poäng
  40. Nya tanken monterad Har sprayat wax/tectyl 2 lager och det blir ett 3e...i dessa sprayflaskor medföljer även en slang med ett munstycke som gör man kommer in i håligheter Ser ganska fint ut med både rostfritt avgassystem och bränsletank
    3 poäng
  41. "Glufs-Glufs". Prototypminröjare byggd på Strv 103C.
    3 poäng
  42. Jag har demonterat min för inspektion och för kunna behandla/rostskydda ramen där man inte kommer åt pga tanken Slipade av lite och märkte att rostkraterna på sidorna va djupare än jag trott....peta lite lätt med mejsel och fick 3 hål Ok det har hållt tätt i 48år så jag räkna inte med annat heller typ Krånglar inget med detta utan en helt ny i rostfritt är på väg från Tatanka Frågan är likadan från mig vad den ska behandlas på utsidan med?(om det behövs då)tektyl? Snyggast är ju om det syns det är en rostfri
    3 poäng
  43. Hej på er medlemmar, Nu vart det lite dåligt med samvetet. har ägnat allt för lite tid här och med fordonen. Ja mina fordon då, andras har jag lagt mer tid i och på. Ser dock ut som jag kört fast lite i utbildningen. Tiden på kurs hos Bilkåren Lär nog minska framöver. De förarbevis jag behöver har jag. och om valet på en lång utbildning är sluta frivilligt och skriv på det dem dikterat ihop eller avskiljning och de skriver i hop något jag ej har kollat på så var valet lättare. Men jag får en massa tid över. kanske skall vara tacksam för det. Och jag vart tvungen att inskaffa en ny dator till den utbildningen, Det positiva med det förutom priset var nog att det blev en speldator, så jag får något som hänger med några år 6-7 år hängde den förra med men då var det externa hårddiskar som fixade att den rullade på sista tiden. Håller på med el på en 2 st TGB här hemma, en 1112 och en 1314. Så har jag börjat med hundbenen på M6an, samt lite annat på den, Fixat med ett radio släp jag råkade bli med, har bytt golv mm på den, så det är dags för den vana årliga kontrollen. Jag körde igenom senast uppdateringen av forumet i dag, Hoppas det flyter på och ej buggar för någon, Just lett Me know MVH H.Hansen
    3 poäng
  44. Fann även nån broschyr som jag inte vet var jag fått den ifrån
    3 poäng
  45. Alltid trevligt med en 401, alla hade nog tornet bredvid när dom såldes sen har det nog försvunnit många på försvarets skjutmål har precis svetsat igen en 401 och monterat orginal luckor, va bara 36meter jag svetsade
    3 poäng
  46. Denna sommaren är sommaren det händer (Hoppas jag). Skall montera isär karossen och täta alla skarvar och måla om pärlan. Har även ambitionsnivån att byta ut masoniten invändigt som just nu hänger som jag vet inte vad.. Har ni tips på bra grundfärg? Är less på att färgen flagnar mer och mer ju mer jag tvättar den. Tar även emot tips på bra färg för mönstermålning
    3 poäng
  47. Härligt Micke. Det gäller att välja rätt besiktningsställe. Det är ett lotteri. Pratade med en polare på bilprovningen, han tycker själv att den punkten med stänklapparna fram är så dum så han skulle skämmas att anmärka på det.. Även där gäller väl sunt förnuft, även om det är tjänstefel.
    3 poäng
Denna ledartavla är satt till Stockholm/GMT+02:00
×
×
  • Skapa nytt...