Gå till innehåll

Hbk123

Korpral
  • Innehålls Antal

    5
  • Gick med

  • Besökte senast

Om Hbk123

Profile Information

  • Hemort
    Stockholm
  • Intressen
    Militärfordon,jakt,Renovering av hus.

Senaste besökare till profilen

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

Hbk123's Achievements

Member

Member (1/1)

0

Anseende bland gemenskapen

  1. Tack för svar! Dåså,då är vi nåt på spåren. Provade som du säger med en bit kabel direkt från batteriet och då startar den fint . Nu återstår det att sortera och mäta upp en miljon kablar som alla tidigare ägare tyckt varit oumbärliga,troligtvis sitter nån kilometer oanvänd kabel i valpen.
  2. Då svarar jag själv eftersom ingen vet. Sitter en standard 12v tändspole (som det gör nu då jag bytt) Så skall den monteras utan förkopplingsmotstånd(ballastresistor) Vad som är origanal har jag ingen aning om.
  3. Hej. Är det någon som vet om det ska sitta ett förkopplingsmotstånd bredvid tändningslåset på en L3314? På min sitter en rektangulär keramikbit som är kopplat till tändningslåset(märkt med 3,5 ohm) Jag försöker koppla ihop tändningslåset efter att en drulle dragit loss varenda kabel och får inte till det. Jag får ingen ström fram till tändspolen.(ny tändspole) /Chrille
  4. Tack för svar! Låter onekligen trevligare att inte gegga med bromsvätska innan montage. Så det är en gammal sanning ang . att blanda vätskor,jag hittade inget om vilken DOT kvalitet det ska vara i instruktionsboken så det är alltså valfritt. Jag kör väl på en DOT 4 vilket är vanligast.
  5. Hej alla Valpkunniga! Jag är ny på detta forum iom. att jag införskaffat en L3314 PU från 67.(den har stått oanvänd i 7 år) En hel del behöver fixas innan den är användbar. Förutom att tändsystemet inte fungerar är bromssystemet helt ur funktion. Det visade sig att huvudbromscylindern saknade lock och var helt tom/rostig/kass . Nu har en ny huvudcylinder införskaffats och även 4 st hjulcylindrar.(jag har inte lossat trummorna för att se om hjulcylindrarna behöver bytas) Nästa steg bör då vara att bänkblöda huvudcylindern innan montage. Min enkla fråga är hur jag ska veta vilken bromsvätska som ev. finns kvar i systemet? Tydligen kan det vara dödligt för diverse packningar att använda fel bromsvätska. Är det någon som har nåt bra tips? För övrigt vill jag rikta ett stort tack till er alla som delar med er av eran kunskap om valparna! /Chrille
×
×
  • Skapa nytt...