Jump to content

JDW

Major
  • Posts

    2,387
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    105

JDW last won the day on September 7

JDW had the most liked content!

About JDW

  • Birthday 03/17/1965

Profile Information

  • Location
    Karlstad

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

JDW's Achievements

Member

Member (1/1)

2.2k

Reputation

  1. trevligt, får hålla koll på gatorna här
  2. JDW kan vara bökig att få i friläge och tillbaka efter winchning, jag släpade wiren i asfalten 9 mil och det gick en kardel, men jag tejpade ihop o åkte till skogen för nästa vedlass. Vart ju inte bättre av det... 77 Så det var bara att ta fram vinkelslipen o korta av ett par meter, gamla öglan var pressad, men vi får se om detta håller. Lite bökigt att få wirelåsen tillräckligt nära kaus'en Fyllde ut tomrummet mellan ramperna också när jag ändå höll på...
  3. Livet består av val, vissa val är tuffa men måste ändå tas. Så vart tar den vägen nu?
  4. Lite glapp i bränslemätaren, har misstänkt kontakten vid mätaren. Så jag klämde dit "tjyvkablar" och satte kabelskor direkt på mätaren i stället. Naturligtvis ingen skillnad utan jag fick öppna luckan bak, och där var det en dålig kabelsko! Nån som har tips på bra kabelskotång med grävlingsbett som funkar med gul-blå-röd kabelskor även ned till 0,5mm kabel?? Jag har en Cotech som funkar bra ned till 1mm2 och en annan som har flera olika storlekar, men de blir för små. Så nån lagom. Behandling av tanken med Mack 1-2-4 avfettning o tryckluft för att se om jag kan se hur hålet ser ut, läcker "bara" när det är full tank och det är lättare att parera när tankmätarn funkar. Sänt SMS till Putte för några veckor sen men inget svar. Nån som har tank (o bakre kofångare) liggandes?? Även en backspegel från Swedol kom på plats på högersidan, den okrossbara som satt på när jag köpte JDW vart kvar i skogen sist (ja eller hämtad senare, men inget o få fast igen).
  5. Bonn- varianten är att maila bilderna till sig själv, ex vis outlook frågar om man vill skicka liten, medium, stor eller original.....
  6. Var på skogen o drog fram några vindfällen på försommaren, är ju lite meck att komma ur "wire mood" och få i växeln, så när jag höll på så spolades naturligtvis lite wire ut. Vilket jag fick se 9 mil senare.... Hade inte tillfälle att kapa av o sätta på en ny ögla/krok före nästa resa. Var en del spelande och jag stog inkörd på en stickväg med en tvär sväng, så jag spelade i 2 etapper, varav den sista ville jag ha "ut i vägen", var försiktig på etapp 1, men på andra så droga jag in wiren långt, hörde att det vart inget bra.... Men fick ju spela färdigt o dra ur ett par vändor ur skogen (naturligtvis fick jag kasta runt 90 graders svängen manuellt.. Hursom, nu ser wiren ut så här, så det är bara o kapa nån meter till än om jag gjort det från start Brukar hänga i dragkulan, och bakre kofångaren har påvisat vissa svagheter, som inte blev bättre av de senaste turerna och att det släpade högg fast... (börjar bli knepigt att hänga på kärran, och kulan är på 42cm ++....) 77 Men när man ändå håller på, P på asaflt och det var en liten pöl under bak... Vy uppifrån, på mitten Nerifrån på samma ställe (inte läge/ klädd för att lägga sej i droppet) Det väter således ganska högt, men det kan väl vara fartvinden som lurar en?? Dvs större risk att det hänt nåt i nån svets vid färstet? Finns väl inga genomföringar för ledningar där? (Inte meckat nåt, är ju elkabel till släpvagnskontakt etc ivägen). Tanken är i sunkigt skick så det är inte så mycket att renovera.... Så: Någon proffelösning som kan tänkas funka kortsiktigt?? (Som ni ser ganska rostigt o svårt att komma åt att slipa upp, inte intresserad av att köra högtrycken där, tänkte testa lite med kompressorn i morrn. Någon som har en hyffsad tank att sälja till Karlstad? (JA, jag har kikat på Tatanka's...), gärna med armatur. Någon som har en bakre kofångare att avyttra? Även den 2:a okrossbara spegeln vart kvar i skogen, den var med i 15 år i alla fall! Nåt tips där med?
  7. Skega band måste väl ha speciella drivhjul för att de ska funka någorlunda???
  8. Jag letar spindeltapp, vilken Range Rover är det axlarna kommer ifrån, Paddock verkar ju ha "före 1985" som variant.
  9. Sitter säkert samma på nån Volvo BM från den tiden.....
  10. En liten sväng neråt Olympishes shiessportanlage i Munchen, naturligtvis mycket efter vägarna som man skulle velat fota, men händerna måste av förklarliga skäl vara på ratten. Dock vart det några stopp för att tanka bil o chaufför: Lite olika årsmodeller:
  11. Var o jobbade i Malmö i går, hanns med en sväng på den gröna firmans område på Totalförsvarsdagen o spanade in lite fordon:
  12. I dont have a clue, but maybe you can analyzeit here?
  13. Det är ingen personbil.... Jag är inte direkt småväxt själv, och kör med kängor när jag är till skogen ex vis. Sen sitter pedalerna ganska högt med stor slaglängd. Det är lite teknik att man vinklar o vrider fötterna, men inget man tänker på när man blir van.
  14. Jag kör 285/75/16 (samma som på bilden fö, se 164 fanns i 2 varianter, förgasar och insprutning (E), så det är en originalmotor för 164A som sitter i, och tillgången på reservdelar är god. Du kan få lite hitoria på Svenska marknaden här: Och aktuella prisläget i Sverige: https://www.blocket.se/annonser/hela_sverige?q=volvo+%2B+tgb Så allmänna intrycket av hur det ser ut med "bruksslitage", kryp under, starta och kör på H/L med o utan diffar så märker du säkert om det är några konstigheter.
  15. Efter krångel med fjädrar o kylare några år, så börjar det bli dax o dra ut vindfällen....
×
×
  • Create New...