Gå till innehåll

thowes

Korpral
  • Innehålls Antal

    7
  • Gick med

  • Besökte senast

Om thowes

  • Födelsedag 1965-09-05

thowes's Achievements

Member

Member (1/1)

0

Anseende bland gemenskapen

  1. Min generator havererade idag, det ena lagret har skurit. Köpte en biltemagenerator nyss. Hur har ni kopplat den, ni som kör med biltemaalternativet? Den gamla laddregulatorn kan jag ju fimpa, men vart ansluter jag fältlindningen? Måste ju vara D+ förståss...
  2. Ja, antagligen är det nått sånt.. Får hitta ett bättre ställe att hämta upp 24V på.. Det är rätt fullt med kablar runt tändningslåset, men det löser sig det med..
  3. Jo, skönt med relativt enkla fel. Elsystemet i en 11:a är ju inte överdrivet komplicerat heller. Nu funkar laddningen som sagt, men istället dog främre kupéfläkten. Nån sladd som ramlat ur eller nån säkering som inte ville vara med kanske. Ska kolla upp det i morron.. En lustig detalj är att slår jag om ljusomkopplaren från normalläge till nedsläckt så tänds laddningslampan.. Spelar minder roll, brukar sällan (aldrig) köra med nedsläckt bil..
  4. Jopp, fältlindningen ligger över laddningslampan. Mätte lite idag och ser att jag inte har 24V fram till lampan. Enl schemat skall jag få 24V från tändningslåset, men min anslutning ligger mot ljusomkopplaren. Orkar inte rodda med det, utan jag hittade en ledig säkring som ligger över tändningslåset dit jag drar en kabel fram till laddningslampan. Testat och det laddar som aldrig förr. Problemet löst! /Thommy
  5. Har en 24V/55A generator liggandes (med integrerad regulator) Får väl hänga i den i värsta fall..
  6. Jo, jag har schemat... Ska mäta lite i morron.. För mycke mygg å för mycke regn just nu :-(
  7. Har upptäckt att min 11:a laddar dåligt, eller mera nära sanningen - laddar inte alls. Generatorn (original 35A) har jag haft in för kontroll tillsammans med regulatorn, och den är OK. Laddningslampan lyser aldrig, inte vid påslagen tändning eller under körning. Lampan är hel. Under en veckotur till Gotland så fick jag starthjälp då batterispänningen låg under 21V, och med motor igång så borde den ju ladda, men icke, spänningen över batteriet vid körning låg konstant på 20-21V.. Så.. Om det inte är generator/laddregulator, vad är det då som jäklas? /Thommy
×
×
  • Skapa nytt...