Gå till innehåll

Pajjen

Sergeant
  • Innehålls Antal

    61
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar Vunna

    1

Pajjen senast vann den dag 30 December 2017

Pajjen hade det mest gillade innehållet!

Om Pajjen

  • Födelsedag 1986-05-22

Profile Information

  • Hemort
    Vasa

Pajjen's Achievements

Member

Member (1/1)

16

Anseende bland gemenskapen

  1. Väldigt fint system... Men varför använda 5-bult... Det finns ju hur mycket japs fälgar somhelst mycket förmånligare, med t.ex. Beadlocks och sånt godis färdigt byggt. Om jag konverterade till skivbromsar så skulle jag nog använda mig av toyotas 6 bult.
  2. jag grävde nyss fram tidningen och läste reportaget igen Fiinfiint
  3. Lånar tråden lite, vet någon vad felet kan vara när mätarn ligger på 40 km/h när den står stilla? när jag kör 80km/h så är den nästan runt på nollan tillbaks... har månne något kugghjul inuti mätarn "hoppat" över? Det hände igår kväll så jag har inte hunnit kolla något alls vad det kan vara.
  4. Jag har min i blocket Volvo Original, satt på bilen redan när jag köpte den, fiinfiina grejjer.
  5. Klart att jag har borrat hål Men kontakten sticker inte ner i flödet... Alltså ner inuti röret men den är ju några mm från. Och vatten leder ju temperatur så bra så den några mm stäckan kan inte fördröja.. Jo brytare har jag såklart, så ja kan tvångsköra om man sliter av nån kabel eller om termokontakten pajjar. Nej inte konstant på 100 grader, den går ju ner till ca 92 sen slår fläkten av, så jag antar att det bara är att tuta å köra. Tusen tack för tips och svar!
  6. Alltså jag har svetsat fast en m22 mutter på röret som går längs ramen. närmast kylarn 2-3cm från rörstumpen som slangen upp till värmepaketet sitter på. Jo, jag vet om att det ska va ca 120 grader innan den kokar.. men eftersom dom är tänkta att gå på 90 grader från fabrik så tänkte jag att man kanske borde följa det... En motor som går med hög arbetstemp så slits mindre + att den förbränner bättre. Mycket jänkar v8or kör med mycket höga arbetstemperaturer, många som har 2 kylfläktar så startar andra fläkten först vid 117 grader. Om jag inte minns fel så har jag 85 grader också. Men du har kört med det nu och det har fungerat bra? Kanske jag nojjar för mycket...
  7. men borde fläkten starta tidigare då? givarn sitter ju bak på toppen och den är ju säkert varmare än termogivarn som jag har placerat nära kylarn, bakom slangen som går upp till värmepaketet. Borde jag pröva ännu kallare gradtal på termokontakten, eller tror ni att det bara är tuta å köra? Med original fläkten så har jag alltid haft mätarn på 90 grader jämt. men det är ju såklart svårt å få med en termokontakt.. Men borde man låta vattnet i toppen bli typ 100grader? Hur mätte ni när ni test "kokade" ?
  8. Kanske jag borde testa mäta med någon slags extern mätare... men med vad... och hur? När jag försöker uppskatta mellan skalan 90 och 120 grader på mätarn så tror jag att jag är på ca 98-100 grader enligt mätarn innan fläkten startar.
  9. Var har du monterat in givarn? Jag har min långt framme bakom slangen som går upp till batterit. Tror att min givare var typ 87 grader. Men den startar för sent... Kan någon säga vid vilka grader fläkten startar för er andra?
  10. Ursäkta att det dröjt... Monterade ny givare idag som jag fick via originalnummern. på den står det VDO 801/1/8 och märkväl 6-24V. Så jag antar att Janper har rätt. Att det är samma som 12 voltare. På gamla stod det bara 24V. Men det kan ju hända att det inte spelar någon större roll. Eftersom denna som jag har nu heter 6-24V och skall vara omvandlad från gamla nummern. Har inte hunnit testa än. Enda skillnaden var att den är lite större vid "nyckel fattningen" alltså gamla 17mm nya 19mm.
  11. Beror ju på hur mycket du vill spendera... Men jag kan varmt rekommendera migatronic. Använder själv sådan. Om man svetsar med endast co2 som skyddsgas så är migatronics 273 en av dom bästa har jag hört. Själv använder jag riktig blandgas. Blir snyggast så...
  12. Jag skulle byta givarn igår, troligen original. Där står det 24V och det är VDO givare. Så jag tror nästan att dessa skall ha 24v givare.
  13. Jag tänkte också som så om resistansen... Bluesky du drog inte alls igång för mycket, det var ju en fin och utförlig förklaring hur det kan vara Om någon vet 100% så säg gärna, men jag kan ju alltid testa den. Då vet jag ju säkert.
×
×
  • Skapa nytt...